AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg skal selge min leilighet og har vært i nabokrangel. Nabo har klaget på hunden min som til tider uler når den er alene hjemme. Det er forståelig, men nabo har også klaget på røyking og forbyr meg å røyke på veranda. Det er lov å røyke i borettslaget. Nabo har og klaget på nattestøy, jeg har hatt tre fester i leiligheten på 1,5 år. Vedkommende jeg kjøpte leiligheten av var også i krangel med naboen, men dette fikk jeg vite av styret. Styret har vært mye involvert når det gjelder tidligere eier og meg. De er på min side i saken. Problemet mitt nå er at jeg skal selge. Slik jeg har forstått er jeg pliktig til å opplyse om nabokrangel ved salg? Det vil gjøre det vanskelig for meg å selge, jeg vet at jeg aldri hadde kjøpt om jeg hadde fått de opplysningene før kjøp. Men hvor mye er man pliktig til å informere om? Hvordan kan jeg formulere det på en måte sånn at eventuelle kjøpere er inneforstått med problemet, men samtidig ikke skremme vekk kjøpere? Er det noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 6792a...ba4
Motelvibes Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Nei, hvorfor skal du måtte opplyse om det? Har ingenting med selve leiligheten å gjøre, men personlige saker? At en nabo ikke kommer overens med deg, har ingenting med fremtidige naboer å gjøre. 4 2
Nekiamsand Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Motelvibes skrev (3 minutter siden): Nei, hvorfor skal du måtte opplyse om det? Har ingenting med selve leiligheten å gjøre, men personlige saker? At en nabo ikke kommer overens med deg, har ingenting med fremtidige naboer å gjøre. Man har jo opplysningsplikt ved salg. Og forholdet med naboen vil jo ha betydning for ny eier av leiligheten. Problemet er ikke at naboen ikke kommer overens med meg, men generelt med alle naboer. Han har klaget på andre naboer i blokka og. Hun som eide leiligheten før meg solgte på grunn av trakassering av nabo.. Så det vil høyst sannsynlig påvirke de som tar over min leilighet og ..
Gjest Villfisker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 For noe tull. At naboen har et horn i siden til deg, har ingenting med leiligheten å gjøre. Bare legg den ut for salg, og pass på at i hvert fall du oppfører deg. Drit i naboen.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Hvor står det at opplysningsplikten gjelder sure og vrange naboer? Jeg har også en nabo som tror hun er en slags dronning og kan bestemme over meg, men jeg føler ikke jeg har noen opplysningsplikt om dette hvis jeg skulle selge, for alt jeg vet ville hun elsket de nye naboene sine. Anonymkode: e68dc...bff 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Opplysningsplikten gjelder ikke i TS sitt tilfelle. Her er det bare å selge. Forøvrig hadde jeg selv klaget på røyk og uling fra hund hvis det var plagsomt. Enkelte hunder kan holde på dagen lang uten at eier forstår omfanget av det. "Den uler bare akkurat når jeg har dratt", ja, fordi du ikke hører den selv når du er bortreist 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: afeed...d47 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Stakkars naboen din. Røyk og hund i en og samme nabo. Anonymkode: bf84e...377
Elle Melle Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Hvis noe kommer opp i etterkant er det helt sannsynlig at du har trodd naboen bare mislikte deg pga hunden og røykingen. Det gjelder jo uansett ikke den nye naboen. At "ryktet i borettslaget" tilsier at det er naboen som er problemet kan vel ingen anklage deg for å ikke ha opplyst om? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå