AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har vært særboer i flere år med en mann som har en datter, men i sommer ble vi samboere ved at jeg flyttet inn til han. Det er én ting som gjør meg veldig sliten, og det er at det produseres så voldsomt med klesvask og på kjøkkenet er det konstant skitne kopper/ tallerkener som står framme og oppvaskmaskin som skal tømmes. Jeg produserer kun 10 % av de skitne klærne og skitne tallerkener, mens samboerens datter har store hauger med klær som skal vaskes flere ganger i uken, og det er ikke treningsklær, og han selv vasker også mye klær. Samboer spiser ketogen kost og lager omtrent middag til alle måltider, og da er det konstant kjeler og tallerkener som skal vaskes opp og maskin som skal tømmes. Jeg kjenner jeg er sliten og føler at jeg aldri kan slappe av og dette skal liksom være mitt hjem også. Det er alltid ting som skal gjøres, noe som skal ryddes bort, møbler som skal tørkes støv av og hans katt som legger igjen hår i alle møbler. Jeg har vært alenemor i flere år med mitt barn som nå har flyttet ut, og vi hadde ikke en tredjedel av dette husrbeidet da jeg bodde alene. Er det vanlig at man vasker og henger opp masse klær som ikke er sitt eget når man er samboer? Jeg har en tekopp og et vannglass jeg bruker gjennom én dag, i tillegg til en frokost tallerken, middags tallerken/kvelds som jeg rydder opp med en gang. På badet bruker jeg to håndduker i flere dager+et par vaskekluter. Vasker ikke klær hvis det ikke er skittent/flekkete/lukter. Har lyst å bli særboer igjen😐 Anonymkode: 5b628...1e4 1 15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 En ting er dattera, men rydder ikke han etter seg selv? Pg hva sier han? Anonymkode: 3a81b...b21 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 18. oktober 2022 Bli særboer igjen du. Anonymkode: e4425...795 57 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Er en grunn til at han er singel. Menn flest er late både med oppdragelse og husarbeid. Flytt ut hvis du vil bevare forholdet Anonymkode: 8b64c...750 19
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En ting er dattera, men rydder ikke han etter seg selv? Pg hva sier han? Anonymkode: 3a81b...b21 Han trenger ikke det, fått kjærring i hus, så han kommer ikke til å rydde før hun har flytta. Anonymkode: 3f642...9ca 22
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ting er dattera, men rydder ikke han etter seg selv? Pg hva sier han? Anonymkode: 3a81b...b21 Joda han har blitt litt flinkere til å rydde etter seg men ikke med en gang, så det står alltid fremme noen kjeler eller kopper og det er greit. Det jeg blir sliten av er å tømme oppvaskmaskinen for kopper som jeg omtrent ikke har brukt, og vaske klær som ikke er mine. I dag la jeg sammen hauger av klær som ikke var mine. Hva er vanlig når man er bonusmor og blitt samboer? Ts Anonymkode: 5b628...1e4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Slutt å gjør deg selv til slave!! Hvem vasket alt dette før du flyttet inn?? Såg det helt jævlig ut før? Dersom dere har vært sammen i årevis må du ha lagt merke til det. Gå i streik. Rydd og vask kun ditt eget. Anonymkode: bf456...b93 40 9
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Det blir jo mer husarbeid med flere personer, så ja, det er vanlig at det er mer klær til vask når det er mer personer i husholdnngen. Men det skal også være mer personer om å gjøre husarbeidet. Anonymkode: 94b5e...397 13 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Joda han har blitt litt flinkere til å rydde etter seg men ikke med en gang, så det står alltid fremme noen kjeler eller kopper og det er greit. Det jeg blir sliten av er å tømme oppvaskmaskinen for kopper som jeg omtrent ikke har brukt, og vaske klær som ikke er mine. I dag la jeg sammen hauger av klær som ikke var mine. Hva er vanlig når man er bonusmor og blitt samboer? Ts Anonymkode: 5b628...1e4 Det er jo vanlig da, det er særdeles uvanlig at folk som bor sammen utelukkende vasker egne klær. Men ikke vær hushjelp for alle andre, alle må bidra for hverandre. Noen må vaske dine klær og kopper også liksom. Anonymkode: 94b5e...397 13
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å gjør deg selv til slave!! Hvem vasket alt dette før du flyttet inn?? Såg det helt jævlig ut før? Dersom dere har vært sammen i årevis må du ha lagt merke til det. Gå i streik. Rydd og vask kun ditt eget. Anonymkode: bf456...b93 Han vasket det før jeg flyttet inn, men det flyter over før klærne på stativet har rukket å bli tørt. Han er skippertaks menneske, mens jeg er sånn som liker å ha litt faste plasser til tingene og ikke la de ligge fremme. Jeg har gutt og han var ikke så opptatt av at klærne skulle vaskes hele tiden, og byttet antrekk flere ganger om dagen. Ts Anonymkode: 5b628...1e4
Aureka Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 Slutt. Rett og slett. La klærne ligge og la dem ta det selv. Det gjorde de før du flyttet inn og det klarer de nå også. Angående oppvask så kan det hende du må bli mer tolerant, klare å se på at det står skittent fremme. Men du har ikke flyttet inn som hushjelp, så ikke ta den jobben. 22 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 Han vil jo ikke bli mer ryddig enn han var før du flyttet inn.. Så du må enten godta det flyter og bare vaske dine egne ting eller ikke godta det flyter og gjøre det selv. Dessverre. Hadde nok valgt det første... tror jeg.. Eller flyttet ut ja. Du er i en skvis. Leve i rot eller rydde og rydde eller flytte. Anonymkode: 55bbc...e92 6 2
Mona123 Skrevet 18. oktober 2022 #13 Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Æsj!! Stor babymann!! Flytt ut! Endret 19. oktober 2022 av Mona123 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 Du nevner at du har utflyttet barn selv? Det høres da ut som dere er på en alder da datteren hans også er gammel nok til å i det minste vaske og henge opp egne klær? Og brette dem? Dersom hun ikke har lært det ennå, ta det opp med faren og så får han ta det opp med henne og så lærer dere henne det, begge to. Kan du ikke bare la grytene hans stå der, så kommer han til skitne gryter neste gang hans skal lage seg mat? Hva sier han da? Anonymkode: f4bf6...325 8 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 Så greia er ikke at han rydder, men at dere har ulike forventninger til hva ryddighet er. Du burde flytte for deg selv. At du vil ha det strøkent er ditt ansvar. Du har en mann som lager middag og deltar i arbeidet. Med tanke på datteren så kan hun også bidra. I et hjem er man familie og da hjelper man hverandre Anonymkode: 0d95a...c3a 4 1 1
Tone83 Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 Det er bare å bli særboer igjen, ikke pga rotet men fordi dere ikke snakker sammen. 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #17 Skrevet 18. oktober 2022 Tone83 skrev (9 minutter siden): Det er bare å bli særboer igjen, ikke pga rotet men fordi dere ikke snakker sammen. Joda vi har snakket mye sammen siste uken, om at de to må være flinkere å rydde etter seg og sette inn i oppvaskmaskinen og det har de, men det flyter over likevel. Jeg trenger ikke å ha det strøkent og har ikke støv på hjernen, men det er vel mer det at jeg og han har forskjellig toleranse grenser for hva vi tenker er rot, og at han er hjemmeblind, dvs ikke ser sitt eget rot. Meningen er at vi skal bo her og se om vi fungerer godt nok sammen til å kjøpe hus sammen, og få større plass. Leiligheten er 63 kvm uten balkong i 7 etg så jeg føler meg litt fanget innimellom. Tror også jeg har fått "empty nest syndrome" da min sønn har flyttet ut det siste året, og jeg ser han nesten ikke fordi det er uvant å komme hit på besøk, så jeg møter gutten min for det meste ute på byen der vi spiser og går på kino. Jeg savner tiden da jeg og sønnen min kunne ligge henslengt i sofaen å slappe av, uten at det var masse klesvask som hang ut av skittentøyskurven på badet eller at det hele tiden var arbeid på kjøkkenet som skulle gjøres. Ts Anonymkode: 5b628...1e4 4 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 Til dere som er samboere med kjæresten barn; vasker dere kjærestens og hans barns klær, henger opp og legger sammen, og tømmer ut av maskinen og sette inn i kopper som bare samboer og barna hans har brukt? Har aldri lagt merke til at det har vært så mye produksjon av skitne kopper og skitne klær som det har blitt nå etter at jeg har flyttet inn, eller så er det det at barnet hans har blitt eldre og ønsker å få vasket mer klær. Ts Anonymkode: 5b628...1e4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #19 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg er i liknende situasjon, men mine barn er mindre og bor hjemme. Samboer og sønnen (18 år) er har ikke vært flinke å bidra, så det er bare flaks at jeg er her enda. Når datteren hans også er her er det enda verre (ikke så ofte lenger). Helt sykt med oppvask, ingen vasker opp etter seg. Har sagt tydelig til samboer at det er nok. Han har tatt seg sammen noe. Jeg vasker ikke hans barns klær (de er voksne!!). Men måtte si til samboer her i fjor at datteren hans er 19 år og kan vaske og brette egne klær. Har fått litt den feelingen at jeg er hushjelp, og det er jævlig kjipt. Min neste utfordring blir å få samboer til å sette sønnen til å gjøre husarbeid. Han har kommet seg på å sette eget fat inn i maskinen, men det er det eneste.Samboer sier at JEG må sette han i arbeid (konfliktsky som faen), mens jeg mener at far bør ta det ansvaret selv. Så ja. Livet er en kamp.. Anbefaler folk å tenke seg om jævlig nøye før de bor på denne måten. Barna stortrives heldigvis. Jeg jobber med saken 🙈😝 Anonymkode: ca03f...a8e 5
Queen of the North Skrevet 18. oktober 2022 #20 Skrevet 18. oktober 2022 Ei jeg kjenner ente opp med å gi de 3 barna som fortsatt bodde hjemme og var passert 16 år hver sin skittentøyskurv. Hvis de ikke vasker klærne sine selv, så forblir dunkene deres fulle. Hvis de ikke rydder opp greiene sine så havner de på gulvet på rommet deres. Innenfor "rimelighetens" grenser selvsagt. 9 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå