AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Har et slikt menneske på jobb, og vedkommende er rett og slett a pain in the ass. Hun er av typen som foreslår nye ting og tiltak, ønsker seg nye ting til arbeidsplassen - hele tiden. Problemet er bare det at det alltid er alle ANDRE som skal sørge for at tingene skjer, eller at varene/møblene blir skaffet. Vi er egentlig matt av dette, hele gjengen. Jeg lar det gå inn ett øre og ut det andre, men kjenner at det er fryktelig irriterende. Jeg har nok å gjøre i utgangspunktet. Flere med sånne "positive" og "skapende" kollegaer? 😂 Anonymkode: 8a899...f75
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 I teorien (ganske vanlig og utbredt teori egnetlig) er det jo fint om arbeidsplassen har noen iderike og kreative folk som er "skapere", noen som er kritiske og veier for og mot, og noen som bare kan følge opp og fikse. I visse bransjer er det jo en fordel med initiativtakere og ikke bare sutrekopper som vil gjøre alt som før og aldri finne på noe nytt. Selv når initiativtakerne "bare" kommer med ideene, imens andre må gjennomføre. Men ja, jeg har jobbet med mange sånne, til og med som går i kundemøter og lover gull og grønne skoger, og så går det faktisk ikke an å følge opp. Men de trengs altså. Den "delegeren" jeg hater, er den som faktisk har stillingen hvor dette er noe denne på papiret skal gjøre, men som alltid vrir seg unna. Finner folk som alltid sier ja og dytter oppgaver på dem som de ikke skal ha, sånn helt ned til å gjøre reiseregningene deres, de er sånn to hakk unna å hente ungene deres i barnehagen. Anonymkode: 69e6b...b57 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I teorien (ganske vanlig og utbredt teori egnetlig) er det jo fint om arbeidsplassen har noen iderike og kreative folk som er "skapere", noen som er kritiske og veier for og mot, og noen som bare kan følge opp og fikse. I visse bransjer er det jo en fordel med initiativtakere og ikke bare sutrekopper som vil gjøre alt som før og aldri finne på noe nytt. Selv når initiativtakerne "bare" kommer med ideene, imens andre må gjennomføre. Men ja, jeg har jobbet med mange sånne, til og med som går i kundemøter og lover gull og grønne skoger, og så går det faktisk ikke an å følge opp. Men de trengs altså. Den "delegeren" jeg hater, er den som faktisk har stillingen hvor dette er noe denne på papiret skal gjøre, men som alltid vrir seg unna. Finner folk som alltid sier ja og dytter oppgaver på dem som de ikke skal ha, sånn helt ned til å gjøre reiseregningene deres, de er sånn to hakk unna å hente ungene deres i barnehagen. Anonymkode: 69e6b...b57 I mitt tilfelle handler det ikke om motvilje til endring e.l. Men dette blir bare slitsomt og til irritasjon, det vedkommende holder på med. Det er lett å ha mange gode idéer og forslag, når alle andre enn deg selv er dem som skal sette alt dette ut i liv. Det er noe i å ikke "change a winning team". Og det er altfor mange kostbare og elendige omorganiseringer som foregår, som bare er til belastning heller enn nytte. Det karakteriserer dagens arbeidsliv i stor grad, og det er ikke særlig positivt. Anonymkode: 8a899...f75
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I mitt tilfelle handler det ikke om motvilje til endring e.l. Men dette blir bare slitsomt og til irritasjon, det vedkommende holder på med. Det er lett å ha mange gode idéer og forslag, når alle andre enn deg selv er dem som skal sette alt dette ut i liv. Det er noe i å ikke "change a winning team". Og det er altfor mange kostbare og elendige omorganiseringer som foregår, som bare er til belastning heller enn nytte. Det karakteriserer dagens arbeidsliv i stor grad, og det er ikke særlig positivt. Anonymkode: 8a899...f75 Ja, hvis ideene er dårlige, så skjønner jeg selvsagt irritasjonen! Og jeg skjønner hva du mener, altså. Mange som bare kaster opp en haug med baller uten at det er noe bra i det. Jeg bare spiller inn at noen ganger så trenger man de som fyrer igang masse ideer og prosjekter uten nødvendigvis å ha gjennomføringsevnen, og man trenger de som har evnen til å gjennomføre uten at de trenger å være dem som har en haug med initiativ og ideer. Mange team er bygget på den måten. Anonymkode: 69e6b...b57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå