Gå til innhold

Hunden min er dement . Burde jeg avlive den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker 

Anonymkode: feb84...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker dyr, men klarer ikke se dyr lide! Forstår det blir vondt og tomt etterpå, men tenk på hunden. Den har ikke et godt liv nå, og vil bare bli verre. Den kan ikke gi beskjed heller, stakkar... Den har vært ubetinget kojal mot deg og gitt deg mye glede. Nå er det på tide å gi tilbake med å vise den barmhjertighet.

Anonymkode: 88817...680

• Liker 2
Skrevet

Det kommer vel an på hva slags livskvalitet den har, hvordan den oppfører seg overfor deg og andre (er den redd eller aggressiv), og om den er relativt renslig eller ikke. 

Du kan jo snakke med en dyrlege hvis du er i tvil om det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er så usikker 

Anonymkode: feb84...748

Du må nesten si noe om livskvaliteten til hunden før man kan svare på noe slikt. 

Anonymkode: 39167...558

Skrevet

Det avhenger jo helt av livskvaliteten. Umulig å svare på ut fra det lille du skrev 

Anonymkode: 9ea5a...387

• Liker 1
Skrevet

På hvilket grunnlag vet du at hunden er dement?

Helsebilde på hunden ellers?

Livskvalitet?

Anonymkode: 9d5c7...bb7

Skrevet

Hunden min ble svært dement på sine gamle dager. Ble verre og verre. Til slutt kunne hun ikke være alene mens jeg var på toalettet engang, redd for alt. Begynte å gjøre fra seg inne. 

Vi levde med det i ett år før hun døde av alderdom over 16 år gammel. 

Jeg har angret så fryktelig på at jeg lot det gå så langt, fordi jeg var så avhengig av henne. Så mitt råd er, strekk det ikke for langt, la hunden slippe om den ikke har der bra. 

Anonymkode: 3681b...794

• Hjerte 2
Skrevet

Har en på 14 som begynner å bli dement. Vi avliver ham nå før vinteren. Han hater kulde og snø og han skal få slippe å måtte gå igjennom enda en vintersesong når han uansett ikke vil bli bedre, bare verre. Vil heller avlive for tidlig enn for sent. 

Anonymkode: aa385...501

• Hjerte 1
Skrevet

Hvilke symptomer på demens har hunden? Litt vanskelig å svare deg uten å få noen beskrivelse av hundens trivsel og liv.

Jeg har selv en eldre hund som jeg mistenker har begynt å bli litt surrete på sine eldre dager (hun er 11), og jeg gruer meg skikkelig til den dagen vi må ta den tunge, siste turen til veterinæren. Men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal utsette det bare pga jeg vet jeg vil bli lei meg. Hundens beste kommer først.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en hund som er dement. Han har vært det lenge og jeg ser gradvis forverring. Han er 17 og han er tilfreds, selv om han har forandret seg en hel del.

Du må se på livskvaliteten. Er apettiten bra? Liker den fortsatt å gå turer? Er den engstelig/forvirret?

Det er lite info om demens hos hunder, og lite medisiner her i Norge. Hunden min bedret seg veldig da han fikk Aktivait, tabletter du får hos veterinær og apotek som er beregnet på akkurat dette. Absolutt verdt å prøve ut.

Anonymkode: a3446...dad

Skrevet

Se det an går den på ting og sånt så er det ikke noe særlig men har den det relativt bra så kan det gå  en stund til 

Skrevet

Hva mener veterinær om hva som vil være best for hunden? 

Anonymkode: 1de03...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...