Gå til innhold

Tips til ting i gavekalender til BARN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, jeg er tante til mellom 4-8 barn, men de to yngste til min søster vil jeg gjerne lage en gavekalender til 🥰 Dette er jente og gutt. Jenten blir 12år nå i november og gutten er 9 blir 10år .

Gutten liker gaming men såklart blir det dyrt å kjøpe spill i kalender gave til han 👀 Han er ellers ganske aktiv og driver med fotball mener jeg. 

Jenten er veldig jentete, liker sminke, hårbånd/hårklemme, er veldig aktiv med div dans, teater etc. 

Lurer på tips til div ting å ha i gavekalender? Første gang jeg lager/gir en sånn typ kalender. Tenker selvfølgelig å ha med noe sjokolade og div snop - men tenker litt annet også? Jeg er også ufør så har ikke all verden med penger jeg kan bruke, så må være noe som ikke er kjempe dyrt. 
De bor også sånn til at å bare ta en tur til dem  ikke er bare-bare 🙈

HJELP pls 🙈🥺

Anonymkode: 116ab...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boost 🙉🙈

Skrevet

Boost

Skrevet

Til jenta ville jeg nok iallfall tatt en tur på Normal! Kjøpt noen fine strikk (husker ikke hva de som er veldig populære nå heter), hårklype, en god dusjsåpe, godteri, hårspray (noe man må til forestillinger), neglelakk og ansiktsmaske  iallfall. Det er også veldig populært å perle armbånd om dagen, så hvis hun driver med det kan jo noe innen det være noe.

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg ser du er tante, og ufør, så noe av det jeg har gitt tipper jeg blir litt dyrt. Det er selvfølgelig ikke nødvendig å kjøpe dyre ting.

Jeg har to gutter, jeg har gitt dette opp igjennom årene. Gir noe litt dyrt, og noe billig. Et tips kan være å kjøpene en pakke med modelerkitt og gi en farge pr. dag. Da har du flere gaver bare der. Rød,gul, blå, grønn osv.. Sjokolade, tyggis, kjærlighet på pinne, pepperkaker, (Lag et stort hjerte og skriv navnet deres? er og helt supert.

Når jeg remser opp her, er det de litt større og dyrere tingene jeg husker. Dette er jo noe jeg har gitt over flere år, og jeg har alltid hatt mange billige gaver innimellom det dyre. De ville aldri fått en kalender med alt dette i et år.. 

Magic eight ball

Mini spill (Tre på rad)

Kortstokk

Mindcraft buttons

Super Mario sopp nøkkelring

Skihopper figur (Sånn retro de kan sende utfor skibakke, også hopper den)

Kaleidoskop

Figur som hopper i fallskjerm (Sånn en hiver ut fra en høyde)

Rubicks kube

Harry Potter hansker

Harry Potter viskelær

Trappetroll

Slim

Stressball

Prompepute

Lekeslange

Viskelær ulike figurer

Puslespill

Lommebok

Magiske tusjer

Lykt som viser månen

Mini nattlys

Penn med usynlig blekk

En snøkule

Nisselue

Mindcraft kopp

Super Mario kopp

Fargeblyanter

Rubics cube

Skrape- tegnebok

Mindcraft sokker

Harry Potter kulepenn

Sjokolade

Hubba Bubba tyggis

Kjærlighet på pinne

Månelys

Selvlysende stjerner til taket på rommet

Hvis jeg var deg hadde jeg lagd en pepperkake kalender. Da kan du bake 24 pepperkaker. Pynt dem lutt fint og pakk dem inn i litt fin plast og legg ved noen fine ord med hver pepperkake. 

Pepperkaker med nonstop må jo alle like 😊

Anonymkode: 70cc4...99f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ser du er tante, og ufør, så noe av det jeg har gitt tipper jeg blir litt dyrt. Det er selvfølgelig ikke nødvendig å kjøpe dyre ting.

Jeg har to gutter, jeg har gitt dette opp igjennom årene. Gir noe litt dyrt, og noe billig. Et tips kan være å kjøpene en pakke med modelerkitt og gi en farge pr. dag. Da har du flere gaver bare der. Rød,gul, blå, grønn osv.. Sjokolade, tyggis, kjærlighet på pinne, pepperkaker, (Lag et stort hjerte og skriv navnet deres? er og helt supert.

Når jeg remser opp her, er det de litt større og dyrere tingene jeg husker. Dette er jo noe jeg har gitt over flere år, og jeg har alltid hatt mange billige gaver innimellom det dyre. De ville aldri fått en kalender med alt dette i et år.. 

Magic eight ball

Mini spill (Tre på rad)

Kortstokk

Mindcraft buttons

Super Mario sopp nøkkelring

Skihopper figur (Sånn retro de kan sende utfor skibakke, også hopper den)

Kaleidoskop

Figur som hopper i fallskjerm (Sånn en hiver ut fra en høyde)

Rubicks kube

Harry Potter hansker

Harry Potter viskelær

Trappetroll

Slim

Stressball

Prompepute

Lekeslange

Viskelær ulike figurer

Puslespill

Lommebok

Magiske tusjer

Lykt som viser månen

Mini nattlys

Penn med usynlig blekk

En snøkule

Nisselue

Mindcraft kopp

Super Mario kopp

Fargeblyanter

Rubics cube

Skrape- tegnebok

Mindcraft sokker

Harry Potter kulepenn

Sjokolade

Hubba Bubba tyggis

Kjærlighet på pinne

Månelys

Selvlysende stjerner til taket på rommet

Hvis jeg var deg hadde jeg lagd en pepperkake kalender. Da kan du bake 24 pepperkaker. Pynt dem lutt fint og pakk dem inn i litt fin plast og legg ved noen fine ord med hver pepperkake. 

Pepperkaker med nonstop må jo alle like 😊

Anonymkode: 70cc4...99f

Tusen takk for tips 😄 Jeg har allerede bestilt en god del sminke/leppeprodukter til henne samt charms. Skal gå innom glitter, normal osv også. 

Det er verst til gutten egt - han blir 10år neste år, liker fotball, er aktiv, liker gaming. Så er mye dyrt der til han. Ellers kjøper jeg også snop til han 🥰

Skrevet
Nellikpiken skrev (15 timer siden):

Til jenta ville jeg nok iallfall tatt en tur på Normal! Kjøpt noen fine strikk (husker ikke hva de som er veldig populære nå heter), hårklype, en god dusjsåpe, godteri, hårspray (noe man må til forestillinger), neglelakk og ansiktsmaske  iallfall. Det er også veldig populært å perle armbånd om dagen, så hvis hun driver med det kan jo noe innen det være noe.

Tusen takk for tips 😄 Ja tenkte å gå innom både normal og glitter for å sjekke. Har også kjøpt en del sminke til jenten samt charms.

Mener søsteren min snakket noe om diamonpainting eln, så lurte litt på det også. Ellers tenker jeg de skal få et gruppe spill til 24. på deling 😄

• Liker 1
Skrevet

Kalender er vanskelig. Jeg er lei av småting som bare havner under senga eller går i stykker med én gang. 

I år har jeg kjøpt nonen fikleleker fra Kvalitetstid, ullsokker fra Cubus, noe snacks fra Normal og småparfymer fra Tise. Ikke helt ferdig. 

Anonymkode: c7125...f40

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 19.18):

Hallo, jeg er tante til mellom 4-8 barn, men de to yngste til min søster vil jeg gjerne lage en gavekalender til 🥰 Dette er jente og gutt. Jenten blir 12år nå i november og gutten er 9 blir 10år .

Gutten liker gaming men såklart blir det dyrt å kjøpe spill i kalender gave til han 👀 Han er ellers ganske aktiv og driver med fotball mener jeg. 

Jenten er veldig jentete, liker sminke, hårbånd/hårklemme, er veldig aktiv med div dans, teater etc. 

Lurer på tips til div ting å ha i gavekalender? Første gang jeg lager/gir en sånn typ kalender. Tenker selvfølgelig å ha med noe sjokolade og div snop - men tenker litt annet også? Jeg er også ufør så har ikke all verden med penger jeg kan bruke, så må være noe som ikke er kjempe dyrt. 
De bor også sånn til at å bare ta en tur til dem  ikke er bare-bare 🙈

HJELP pls 🙈🥺

Ting du vet de vil bruke, er du usikker på hva de trenger så spør mor og far

• Nyttig 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 23.10.2022 den 9.14):

Ting du vet de vil bruke, er du usikker på hva de trenger så spør mor og far

Ja har spurt moren ;) Hun sier de er relativt grei å kjøpe til, og jeg er enig med jenten - bare gutten jeg sliter en del med. Men kan vel kjøpe noe sokker/kosesokker, noe med fotball, en del snop uten sukker (han er visst også litt kresen på snopet). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 9.12):

Kalender er vanskelig. Jeg er lei av småting som bare havner under senga eller går i stykker med én gang. 

I år har jeg kjøpt nonen fikleleker fra Kvalitetstid, ullsokker fra Cubus, noe snacks fra Normal og småparfymer fra Tise. Ikke helt ferdig. 

Anonymkode: c7125...f40

Ja jeg er jo redd for det også samt at de skal synes tingene er for kjedelig etc.. Men, det er nok mer JEG som legger presset på meg selv - de aner jo ikke noe om at de får en gavekalender av meg, så ja. Det blir jo bare et pluss for de. 

Skrevet

Mye lettere å kjøpe småting til jenter som liker å pynte seg, ja.

Tips til kalendergaver for gutter:

Rett i koppen kakao

Tyggegummi

Sokker

Klistremerker 

Lue/caps

Belte

Istepulver

Sprettball

T-skjorte 

Solbriller

Dusjsåpe

Hårprodukter/shampoo

Ting med motiv fra Fortnite, Harry Potter, Ninjago, anime

Fotball

Plakat av f.eks Messi

Fotballkort (om slikt fortsatt finnes)

Gavekort på playstation

Anonymkode: d480c...f82

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye lettere å kjøpe småting til jenter som liker å pynte seg, ja.

Tips til kalendergaver for gutter:

Rett i koppen kakao

Tyggegummi

Sokker

Klistremerker 

Lue/caps

Belte

Istepulver

Sprettball

T-skjorte 

Solbriller

Dusjsåpe

Hårprodukter/shampoo

Ting med motiv fra Fortnite, Harry Potter, Ninjago, anime

Fotball

Plakat av f.eks Messi

Fotballkort (om slikt fortsatt finnes)

Gavekort på playstation

Anonymkode: d480c...f82

Tusen takk for tips 😄 Er det kjekt for gutter på 9-10år å få tannbørster, shampoo osv i kalendergave? Men jaa, mye annet kult her som jeg kan se etter 😄

Skrevet

Guttene her (han ene er 9) har fått sånt som fotballkort (veldig populært i guttegjengen), skolesaker (kule penner, blyanter, viskelær osv.. feks sånn 90-tallspenn med mange farger du kan trykke ned), jukse-tatoveringer, klistremerker, stempel (søstrene grene har 6 pk med julemotiv), godteri, flaxlodd (elsker det 😂), julesokker, tynne hansker, kul lue (kjøpte julelue med lys i på rusta et år, den gikk han med hele vinteren 🙈), julepysj, lego (kan deles opp i flere pakker), pepperkakeformer, tannbørste, dusjsåpe til gymmen, badebombe (veldig populært), fotobooth-pakke, julepynt til rommet, juletrekuler til et sånn lite juletre, småspill og utgravningssett fra TGR…

• Nyttig 1
Gjest Letharia
Skrevet

Har du vært på Fretex og sjekket? Jeg kjøpte alt til kalender der i år. De har masse nytt nå som det går mot julen, spill, leker osv. Kan være lurt å sjekke der mtp miljø og lommebok :)

Skrevet
Heyyah skrev (På 24.10.2022 den 20.24):

Guttene her (han ene er 9) har fått sånt som fotballkort (veldig populært i guttegjengen), skolesaker (kule penner, blyanter, viskelær osv.. feks sånn 90-tallspenn med mange farger du kan trykke ned), jukse-tatoveringer, klistremerker, stempel (søstrene grene har 6 pk med julemotiv), godteri, flaxlodd (elsker det 😂), julesokker, tynne hansker, kul lue (kjøpte julelue med lys i på rusta et år, den gikk han med hele vinteren 🙈), julepysj, lego (kan deles opp i flere pakker), pepperkakeformer, tannbørste, dusjsåpe til gymmen, badebombe (veldig populært), fotobooth-pakke, julepynt til rommet, juletrekuler til et sånn lite juletre, småspill og utgravningssett fra TGR…

Tusen takk for gode tips der 😄 Skal sjekke ut mye av disse ja 😁

Skrevet
Letharia skrev (På 26.10.2022 den 18.18):

Har du vært på Fretex og sjekket? Jeg kjøpte alt til kalender der i år. De har masse nytt nå som det går mot julen, spill, leker osv. Kan være lurt å sjekke der mtp miljø og lommebok :)

Aahh så smart, dette hadde jeg faktisk ikke tenkt på, men ikke dumt. Skal så absolutt sjekke ut! Tenkte også å kjøpe noen gaver som jeg kan gi til Frelsesarmeen, så her er også sikkert noe fint 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...