AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Hei! Er det noen her som har fått byttet hofte, som kan fortelle meg litt om erfaringen? Hvor lang tid tok det å komme tilbake sånn høvelig til normalen? Hvordan var tiden etterpå? Hjalp det eller angrer du? Del gjerne så mye som mulig… Jeg er 30 år og skal etter planen få byttet min, men jeg er oppriktig redd. Jeg har kjempedårlig balanse og sliter også med ryggsmerter og muskel- og skjelettplager generelt, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få til å gå med krykker, gå i trapper, eller rett og slett komme meg ut av seng og sofa 😭 Anonymkode: 737ea...182
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Du må trene deg opp etterpå. Det er ingen vei utenom. Du får vel et opplegg å følge, og så må du bare gjennomføre det. Og så må du være tålmodig regner jeg med. Men samtidig, svigermor kom seg ganske kjapt etter sin operasjon, og det var deilig å bli kvitt smertene sier hun. Anonymkode: 50839...651
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Byttet for første gang da jeg var 20 år. Lurt å trene seg opp på forhånd. Da blir det lettete etter operasjonen. Anonymkode: 8e056...89d
gani Skrevet 19. januar #4 Skrevet 19. januar Jeg har akkurat fått "ny" hofte, dvs. protese. Liker ikke selve det ordet, men ..... Det er kun 1 uke siden, men har ikke smerter. Går uten krykker hjemme/inne. Trener også opp styrken/musklene rundt inngrepet med å gå opp og ned i trapper! Særlig å belaste FULL tyngde u/krykker opp! Takk for at jeg har 2 etg. leilighet! Dette kjennes bra ut for hofteledds-bøyern! Det er ABSOLUTT veldig bra å ha god fysikk, (trent kropp) for å håndtere hele denne situasjonen best mulig! Det jeg etterlyser , er å få anbefalt styrke-trening videre! Brosjyren som finns fra de ulike ortopedi-klinikkene ang. opptrening, er ikke NOK, for meg iallfall. Det skal sies at jeg fikk høre fra helsepersonell, at jeg var så sprek,(blei kjapt sendt hjem), men da trenger jeg altså mer "utfordrende" opptrenings-øvelser! Mulig jeg rettogslett må gå til fysioterapeut!
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Skrevet 19. januar gani skrev (2 minutter siden): Jeg har akkurat fått "ny" hofte, dvs. protese. Liker ikke selve det ordet, men ..... Det er kun 1 uke siden, men har ikke smerter. Går uten krykker hjemme/inne. Trener også opp styrken/musklene rundt inngrepet med å gå opp og ned i trapper! Særlig å belaste FULL tyngde u/krykker opp! Takk for at jeg har 2 etg. leilighet! Dette kjennes bra ut for hofteledds-bøyern! Det er ABSOLUTT veldig bra å ha god fysikk, (trent kropp) for å håndtere hele denne situasjonen best mulig! Det jeg etterlyser , er å få anbefalt styrke-trening videre! Brosjyren som finns fra de ulike ortopedi-klinikkene ang. opptrening, er ikke NOK, for meg iallfall. Det skal sies at jeg fikk høre fra helsepersonell, at jeg var så sprek,(blei kjapt sendt hjem), men da trenger jeg altså mer "utfordrende" opptrenings-øvelser! Mulig jeg rettogslett må gå til fysioterapeut! Du løftet denne 2 år+ gamle diskusjonen bare for å skryte litt av deg selv? 😂 Wll done! Anonymkode: 1e22a...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 18.45): Hei! Er det noen her som har fått byttet hofte, som kan fortelle meg litt om erfaringen? Hvor lang tid tok det å komme tilbake sånn høvelig til normalen? Hvordan var tiden etterpå? Hjalp det eller angrer du? Del gjerne så mye som mulig… Jeg er 30 år og skal etter planen få byttet min, men jeg er oppriktig redd. Jeg har kjempedårlig balanse og sliter også med ryggsmerter og muskel- og skjelettplager generelt, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få til å gå med krykker, gå i trapper, eller rett og slett komme meg ut av seng og sofa 😭 Anonymkode: 737ea...182 Hvorfor skal du bytte hofte? Du blir sendt på rehabilitering etter ett døgn eller noe sånt på sykehus. På rehab læres du op til å fungere med både krykker og ellers. Så går det hele seg til, men det tar tid. Anonymkode: 5ab4f...309
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal du bytte hofte? Du blir sendt på rehabilitering etter ett døgn eller noe sånt på sykehus. På rehab læres du op til å fungere med både krykker og ellers. Så går det hele seg til, men det tar tid. Anonymkode: 5ab4f...309 Sjekk datoen på innlegget. Hoften er nok byttet for lengst! Anonymkode: 1e22a...5c4
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sjekk datoen på innlegget. Hoften er nok byttet for lengst! Anonymkode: 1e22a...5c4 En eller annen «idiot» har stor glede av å trekke frem eldgamle tråder for tiden! Anonymkode: 5ab4f...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå