AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #61 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Neinei, det er et dårlig tips! Det er jo like ille å si sånt til selgeren som til megleren! Og brukeren du svarer tar også feil om hva kupping er, kupping er når selger får et bud direkte, utenom megler, før visning. Hemmelig bud er bud via megler som ikke kan opplyses til de andre interesserte. Anonymkode: ca9bf...183 Vi er helt enige i forskjellen på kupping og hemmelig bud, jeg har ikke skrevet noe annet enn hva du skriver her. Forøvrig mener jeg det ikke er dumt å sikre at også selger vet at du er skikkelig interessert i tilfeller som TS sitt. Man kan kommunisere det uten å si at man overbyr hva som helst. For megler er bundet av regler og lover, men det er uansett selger som til slutt sier ja eller nei til budene.. og 2 privatpersoner kan prate sammen. I alle fall naboer. Anonymkode: 541a2...fbc 1
Bobly Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter #62 Skrevet 19. oktober 2022 Taluno skrev (1 time siden): Og da vet også selger at du har ubegrenset finansiering, og kan pushe opp budene enda mer. Om du har råd til å by over motparten uansett sum, og du er desperat etter å kjøpe, så burde dere tilbydd mer allerede når dere prøvde kuppe boligen. Men jeg er jo interessert i en åpen budrunde. Det er jo da jeg får den mest korrekte prisen.
Bobly Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter #63 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi er helt enige i forskjellen på kupping og hemmelig bud, jeg har ikke skrevet noe annet enn hva du skriver her. Forøvrig mener jeg det ikke er dumt å sikre at også selger vet at du er skikkelig interessert i tilfeller som TS sitt. Man kan kommunisere det uten å si at man overbyr hva som helst. For megler er bundet av regler og lover, men det er uansett selger som til slutt sier ja eller nei til budene.. og 2 privatpersoner kan prate sammen. I alle fall naboer. Anonymkode: 541a2...fbc Ja tenker det samme. At selv om megler er bundet, så er selger nå klar over at jeg er villig til å by over et evt hemmelig bud. Sa også ifra om at dersom det foreligger et hemmelig bud, vil jeg uansett at selger kontakter meg før hun gir ifra seg huset. Så kan jeg kanskje møte dem med et høyere bud, skrev jeg. Poenget er at hun må vite at jeg bør kontaktes. Sier også ifra til megler om at jeg har informert selger om hva hun bør gjøre ved er evt hemmelig bud. så får vi krysse fingrene for at dette blir en transparent og ordentlig prosess. Er sliten allerede før budrunden har startet😊
Taluno Skrevet 20. oktober 2022 #64 Skrevet 20. oktober 2022 Bobly skrev (7 timer siden): Ja tenker det samme. At selv om megler er bundet, så er selger nå klar over at jeg er villig til å by over et evt hemmelig bud. Sa også ifra om at dersom det foreligger et hemmelig bud, vil jeg uansett at selger kontakter meg før hun gir ifra seg huset. Så kan jeg kanskje møte dem med et høyere bud, skrev jeg. Poenget er at hun må vite at jeg bør kontaktes. Sier også ifra til megler om at jeg har informert selger om hva hun bør gjøre ved er evt hemmelig bud. så får vi krysse fingrene for at dette blir en transparent og ordentlig prosess. Er sliten allerede før budrunden har startet😊 Megler vil nesten garantert kontakte deg, siden du allerede er i budrunden. Og jeg vil anse det at megler holder en dialog med budgivere er LANGT større enn at noe så uvanlig som hemmelig bud skjer. 1
Bobly Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #65 Skrevet 20. oktober 2022 Taluno skrev (16 timer siden): Megler vil nesten garantert kontakte deg, siden du allerede er i budrunden. Og jeg vil anse det at megler holder en dialog med budgivere er LANGT større enn at noe så uvanlig som hemmelig bud skjer. Vi krysser fingrene🙏🏻🙏🏻
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #66 Skrevet 20. oktober 2022 Bobly skrev (På 19.10.2022 den 23.27): Ja tenker det samme. At selv om megler er bundet, så er selger nå klar over at jeg er villig til å by over et evt hemmelig bud. Sa også ifra om at dersom det foreligger et hemmelig bud, vil jeg uansett at selger kontakter meg før hun gir ifra seg huset. Så kan jeg kanskje møte dem med et høyere bud, skrev jeg. Poenget er at hun må vite at jeg bør kontaktes. Sier også ifra til megler om at jeg har informert selger om hva hun bør gjøre ved er evt hemmelig bud. så får vi krysse fingrene for at dette blir en transparent og ordentlig prosess. Er sliten allerede før budrunden har startet😊 Dum strategi i mine øyne. Da vil megler vite at du er villig til å gi mye og bruke det for å få andre budgivere til å by mer enn de hadde tenkt seg i utgangspunktet, og da ender du opp med å måtte gi en halv eller hel mill MER enn hva du hadde trengt om du hadde holdt iveren og budsjettet ditt for seg selv og budrunden hadde gått for seg uten en megler som presset opp bud fra andre ved å bruke din iver og interesse for å presse de. "Jeg har en som har sagt hun er villig til å overgå alle bud, så hvis du vil kapre boligen bør du by 400.000 mer nå så kanskje du skremmer hun vekk." istedet for at de la seg på et mer nøkternt bud uten press og du kunne overgå det budet i slutten av budrunden. Men men, man lærer gode taktikker for hvert kjøp og hvis dere ikke har noen grenser for budsjettet så er det bare å gi jernet! Lykke til og håper du får drømmeboligen:) Anonymkode: 1a085...be3
Bobly Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter #67 Skrevet 22. oktober 2022 (endret) Oppdatering alle sammen. Vi klarte det! Fikk boligen 200000kr under prisvurderingen. Det hadde kommet inn noen skambud, så jeg la inn 200 000kr under takst. Selger aksepterte det og drømmeboligen er vår! Det er helt utrolig. Den siste halvtimen av budrunden klarte vi ikke å puste engang. Var sååååå spennende! Så ønsker jeg å takke dere alle englene som har gitt meg så gode råd, og en realitetsorientering. Prosessen hadde vært mye tyngre uten deres hjelp. Tusen takk hver og en, som tok seg tid til å hjelpe en i desperasjon❤️❤️❤️🥰🥰🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Endret 22. oktober 2022 av Bobly 3 1
Grønt blad Skrevet 22. oktober 2022 #68 Skrevet 22. oktober 2022 Bobly skrev (2 timer siden): Oppdatering alle sammen. Vi klarte det! Fikk boligen 200000kr under prisvurderingen. Det hadde kommet inn noen skambud, så jeg la inn 200 000kr under takst. Selger aksepterte det og drømmeboligen er vår! Det er helt utrolig. Den siste halvtimen av budrunden klarte vi ikke å puste engang. Var sååååå spennende! Så ønsker jeg å takke dere alle englene som har gitt meg så gode råd, og en realitetsorientering. Prosessen hadde vært mye tyngre uten deres hjelp. Tusen takk hver og en, som tok seg tid til å hjelpe en i desperasjon❤️❤️❤️🥰🥰🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Gratulerer med ny bolig! 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #69 Skrevet 22. oktober 2022 Bobly skrev (2 timer siden): Oppdatering alle sammen. Vi klarte det! Fikk boligen 200000kr under prisvurderingen. Det hadde kommet inn noen skambud, så jeg la inn 200 000kr under takst. Selger aksepterte det og drømmeboligen er vår! Det er helt utrolig. Den siste halvtimen av budrunden klarte vi ikke å puste engang. Var sååååå spennende! Så ønsker jeg å takke dere alle englene som har gitt meg så gode råd, og en realitetsorientering. Prosessen hadde vært mye tyngre uten deres hjelp. Tusen takk hver og en, som tok seg tid til å hjelpe en i desperasjon❤️❤️❤️🥰🥰🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Så bra, gratulerer så mye med et veldig bra resultat! Anonymkode: c80b4...3da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå