AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg må nesten bare forhøre meg her med dere om hva dere tenker om dette. Om det er jeg som overreagerer, eller om jeg har rett til å være skuffet, irritert. De siste to årene har jeg latt være å få gave fra svigersøster og barna. Heller ingen gratulasjon på to år. Har alltid fått det før. Ingen dårlig stemning mellom oss. Svigerforeldrene har jeg alltid fått gave av hvert år og gratulasjon. I år så har jeg ikke fått gave fra dem. Fikk gratulasjon.hun spurte om tips til hva jeg ønsket på fb, men jeg svarte aldri på det. Dette enkelt og greit fordi jeg ikke visste, og så ble det bare glemt ut uten vond vilje.. Jeg hadde bursdag i august. Meg og samboeren min har gitt gave til dem alle og han har også fått gave når han fylte året. Er ikke dette litt uhøflig? Anonymkode: 4ab3e...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Del Skrevet 18. oktober 2022 Det er like uhøflig å ikke svare, så skjønner godt det ikke ble noen gave fra svigers. Du får overlate til samboeren/mannen din å ordne gave til hans familie, så slipper du skuffelsen ved å ikke få noe tilbake. Anonymkode: 6db20...1ad 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er like uhøflig å ikke svare, så skjønner godt det ikke ble noen gave fra svigers. Du får overlate til samboeren/mannen din å ordne gave til hans familie, så slipper du skuffelsen ved å ikke få noe tilbake. Anonymkode: 6db20...1ad ventet på at den kommentaren kom ja joda jeg skal være enig med deg i det. Jeg kunne ha svart! Men så er det skikkelig barnslig av en godt voksen dame å ikke kjøpe gave pga hun ikke fikk svar på tips til gave. Normalt så kjøper man jo bare noe da! Man straffer ikke med å bevisst la være. Det blir bare for dumt. Ikke alltid like godt å vite hva en ønsker seg heller. Men jeg har ikke problemer med å forstå at hun kanskje ble snurt av det. Det jeg ikke har sympati med er svigersøster som har latt være å både gratulere og gi gave to år på rad! Aldri spurt om gave ønske, så det står i vertfall ikke på den. Det synes jeg er veldig spesielt. Anonymkode: 4ab3e...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ventet på at den kommentaren kom ja joda jeg skal være enig med deg i det. Jeg kunne ha svart! Men så er det skikkelig barnslig av en godt voksen dame å ikke kjøpe gave pga hun ikke fikk svar på tips til gave. Normalt så kjøper man jo bare noe da! Man straffer ikke med å bevisst la være. Det blir bare for dumt. Ikke alltid like godt å vite hva en ønsker seg heller. Men jeg har ikke problemer med å forstå at hun kanskje ble snurt av det. Det jeg ikke har sympati med er svigersøster som har latt være å både gratulere og gi gave to år på rad! Aldri spurt om gave ønske, så det står i vertfall ikke på den. Det synes jeg er veldig spesielt. Anonymkode: 4ab3e...d7f Når hun har fått gave av oss hvert år! Anonymkode: 4ab3e...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 18. oktober 2022 #5 Del Skrevet 18. oktober 2022 Feiret du bursdagen hvor de var invitert og ingen hadde med gave? Det er rart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ventet på at den kommentaren kom ja joda jeg skal være enig med deg i det. Jeg kunne ha svart! Men så er det skikkelig barnslig av en godt voksen dame å ikke kjøpe gave pga hun ikke fikk svar på tips til gave. Normalt så kjøper man jo bare noe da! Man straffer ikke med å bevisst la være. Det blir bare for dumt. Ikke alltid like godt å vite hva en ønsker seg heller. Men jeg har ikke problemer med å forstå at hun kanskje ble snurt av det. Det jeg ikke har sympati med er svigersøster som har latt være å både gratulere og gi gave to år på rad! Aldri spurt om gave ønske, så det står i vertfall ikke på den. Det synes jeg er veldig spesielt. Anonymkode: 4ab3e...d7f Svarte du i det minste at du ikke helt visste hva du ønsket deg. Eller bare var du stille? I såfall var du super frekk og fortjener ingen gave. Anonymkode: 537c2...02f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Del Skrevet 18. oktober 2022 Ble bursdagen feiret? Min søster feirer ikke bursdagen sin men forventer gave. Anonymkode: dbadb...00f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Del Skrevet 18. oktober 2022 Har opplevd det samme. Det skaper mye vonde tanker❤ helt merkelig oppførsel. Tenker du kanskje dropper gave til dem ved neste anledning Anonymkode: 5defb...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Del Skrevet 18. oktober 2022 Feirer dere? Her inviterer vi venner og familie til bursdag. Svigers kunne ikke komme i år, så de vippset. Dumt du ikke svarte på meldingen, svigermor kan jo ha glemt av det også eller tenkt at da bryr du deg ikke. Anonymkode: a46ba...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ventet på at den kommentaren kom ja joda jeg skal være enig med deg i det. Jeg kunne ha svart! Men så er det skikkelig barnslig av en godt voksen dame å ikke kjøpe gave pga hun ikke fikk svar på tips til gave. Normalt så kjøper man jo bare noe da! Man straffer ikke med å bevisst la være. Det blir bare for dumt. Ikke alltid like godt å vite hva en ønsker seg heller. Men jeg har ikke problemer med å forstå at hun kanskje ble snurt av det. Det jeg ikke har sympati med er svigersøster som har latt være å både gratulere og gi gave to år på rad! Aldri spurt om gave ønske, så det står i vertfall ikke på den. Det synes jeg er veldig spesielt. Anonymkode: 4ab3e...d7f Hva er vitsen med å kjøpe noe søppel bare for å gi noe du aldri kommer til å bruke? Derfor hun spurte deg, så kunne du fått noe du faktisk ønsket deg. Jeg hadde ikke gitt deg noe heller. Frekk som ikke svarer. Anonymkode: 89944...cc3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Del Skrevet 18. oktober 2022 Ja det er dumt å ikke gi gave. Men ikke gi tilbake neste år. Spør de, får du bare si at du trodde dere hadde sluttet med gave da du ikke fikk noe i fjor Anonymkode: 08303...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg må nesten bare forhøre meg her med dere om hva dere tenker om dette. Om det er jeg som overreagerer, eller om jeg har rett til å være skuffet, irritert. De siste to årene har jeg latt være å få gave fra svigersøster og barna. Heller ingen gratulasjon på to år. Har alltid fått det før. Ingen dårlig stemning mellom oss. Svigerforeldrene har jeg alltid fått gave av hvert år og gratulasjon. I år så har jeg ikke fått gave fra dem. Fikk gratulasjon.hun spurte om tips til hva jeg ønsket på fb, men jeg svarte aldri på det. Dette enkelt og greit fordi jeg ikke visste, og så ble det bare glemt ut uten vond vilje.. Jeg hadde bursdag i august. Meg og samboeren min har gitt gave til dem alle og han har også fått gave når han fylte året. Er ikke dette litt uhøflig? Anonymkode: 4ab3e...d7f La samboer ordne med gave og samtidig minne sin mor og far på at du har bursdag og ønsker deg feks gavekort/penger Anonymkode: 97a32...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #13 Del Skrevet 18. oktober 2022 Om jeg er invitert i bursdagsfeiring, gir jeg jo gave. Hadde syntes det hadde vært flaut å komme på bursdagsmiddag og/eller kake og kaffe, uten en gave. Men det kan jo tenkes at svigerforeldrene dine ikke kjøpte noe, fordi de var redde for å kjøpe noe du ikke likte? Syns likevel det er merkelig å troppe opp i bursdagsselskap uten gave, for det meste kan jo byttes med byttelapp. Anonymkode: 6efdb...05a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 18. oktober 2022 #14 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg er uvant med at voksne gir hverandre bursdagsgaver i det hele tatt. Og er veldig fornøyd med det - det siste jeg trenger er enda flere å kjøpe pliktgaver til. Det fins mange ulike ordninger uten at noen mener noe galt med det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg er heller ikke vant med at voksne gir hverandre gaver, men vi pratet sammen da vi bestemte oss for å bare gi til barna til jul. Kan dere ta en prat med dem og snakke om hva dere ønsker? Anonymkode: 9ebeb...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Del Skrevet 19. oktober 2022 Åh er det mulig! Flere som burde lese innlegget på NY! Jeg skriver jo at JEG ikke har fått gave! Dem har fått! Da er det vel urettferdig! Tydeligvis helt innenfor hos de fleste... Anonymkode: 4ab3e...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Del Skrevet 19. oktober 2022 Handler jo ikke om å slutte å gi hverandre gave her! Eller at man må ha selskap og ditt og datt! Har alltid gitt hverandre gave. Da er det jo spesielt 🙄 Anonymkode: 4ab3e...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Åh er det mulig! Flere som burde lese innlegget på NY! Jeg skriver jo at JEG ikke har fått gave! Dem har fått! Da er det vel urettferdig! Tydeligvis helt innenfor hos de fleste... Anonymkode: 4ab3e...d7f Du svarte ikke på melding om hva du ønsket deg. Det er enda frekkere Anonymkode: 537c2...02f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #19 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Åh er det mulig! Flere som burde lese innlegget på NY! Jeg skriver jo at JEG ikke har fått gave! Dem har fått! Da er det vel urettferdig! Tydeligvis helt innenfor hos de fleste... Anonymkode: 4ab3e...d7f Så slutt å gi voksne folk bursdagsgaver, da. Så slipper du å føre dette gaveregnskapet. Gir du en gave fra deg personlig til svigermor/svigerfar/svigerinne, og din mann gir en egen gave? Anonymkode: a0aac...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macaron Skrevet 20. oktober 2022 #20 Del Skrevet 20. oktober 2022 Du svarer ikke på om du feiret bursdagen din? Tipper du ikke hadde selskap men allikevel forventer gave når du ikke svarer på melding om du har noen ønsker.. da blir det sært og sutrete. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå