Gå til innhold

Flere som føler at sjelen/kroppen ble født feil sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bodd i utlandet et par mnd for å jobbe, levd det livet jeg føler meg hjemme i, sammen med likesinnede. Nå er jeg tilbake i Norge og det var ikke så mye som et smil når jeg landet. Sol var det der jeg dro fra, sol langs flyturen over skyene, så dukker det gradvis ned til Norge, det blir gråere og gråere. Ute er det kaldt. Og det er stille, fordi folk bare sitter hjemme etter jobb. 
Vi satt jo litt hjemme der jeg bodde og, men vi var alltid flere sammen. Der jeg bor nå (som også er bokollektiv) låser folk seg inne på rommet. 
Jeg skal starte på jobb om 10 dager, så jeg tok turen til familien. Jeg bor i Oslo, men familien langt unna. Det var en lang tur og jeg kjente depresjonen forsterket seg mens jeg nærmet meg distriktet «mitt». De dårlige minnene kommer hver gang. Jeg gikk på videregående i området, sammen med mange fra samme sted og distrikt. Den følelsen av å konstant være utstøtt, bli mobbet og den grusomme depresjonen jeg hadde. Litt bedre blir det når jeg nærmer meg der jeg vokste opp, men det er litt rart å være her og. Det er så lite folk. Det er KALDT. Jeg er smådeppa hver dag, men prøver å gjøre det jeg kan mot det, men å prøve å kjempe bort en depresjon funker ikke. Jeg klarer liksom ikke å forstå at jeg er oppvokst HER. Her er jeg vant med å være i utlandet, trives bedre med helt andre folk og annet vær, så har jeg hele familien samlet HER. 

Er det vanlig å være trist å være tilbake på hjemstedet sitt? Av å høre dialekten/morsmålet, luktene.. jeg føler meg som et spøkelse. Jeg er i riktig kropp, men sjelen og kroppen havnet på feil sted! Kanskje det er derfor jeg aldri passet inn. Ungdomstiden min her var helt ødelagt. Jeg var en sjenert jente som aldri gjorde noe galt, likevel ble jeg fryst ut av de andre. 

Anonymkode: 64c77...217

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født på feil sted? Skal dette bli en greie også, eller?

Anonymkode: 684e6...369

• Nyttig 1
Skrevet

Har sett lignende innlegg før her på KG, om hvor mye bedre det er å bo der eller der i utlandet enn ræva Norge, og jeg blir like oppgitt hver gang. FLYTT, folkens!

Hvorfor flytter du bare ikke til det stedet du var og jobbet noen måneder i utlandet da? Det er vel ingen som tvinger deg til å bo i Norge. Føler du at du trives bedre et annet sted, et annet land og et annet klima, så værsågod å flytte. Ingen hindrer folk i å dra om de ikke liker Norge!

Jeg takler klimaet i Norge helt fint og stortrives her. Har ingen som helst lyst til å flytte noe annet sted. Men hver sin smak. Du skriver at du trivdes så bra i utlandet, og da er det jo bare å skaffe seg jobb der og dra.

Anonymkode: 19b8c...788

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Født på feil sted? Skal dette bli en greie også, eller?

Anonymkode: 684e6...369

Jeg var på tur til å skrive at dette IKKE var inspirert. Men det var visst nødvendig likevel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har sett lignende innlegg før her på KG, om hvor mye bedre det er å bo der eller der i utlandet enn ræva Norge, og jeg blir like oppgitt hver gang. FLYTT, folkens!

Hvorfor flytter du bare ikke til det stedet du var og jobbet noen måneder i utlandet da? Det er vel ingen som tvinger deg til å bo i Norge. Føler du at du trives bedre et annet sted, et annet land og et annet klima, så værsågod å flytte. Ingen hindrer folk i å dra om de ikke liker Norge!

Jeg takler klimaet i Norge helt fint og stortrives her. Har ingen som helst lyst til å flytte noe annet sted. Men hver sin smak. Du skriver at du trivdes så bra i utlandet, og da er det jo bare å skaffe seg jobb der og dra.

Man kan ikke bare skaffe seg jobb og etablere seg i ett enkelt land. Det her er mer jobber som er over korte perioder et sted og så et annet. Men jeg føler meg så rar av å være i hjembyen min. Hva betyr det? Er det normalt? 

Skrevet

Jeg har heller aldri passet inn. Jeg tror nok ikke det har dreid seg om at jeg er født feil sted, men mer at jeg har hatt ting i meg som har vært vanskelig som jeg har trengt å jobbe med. 

Men, jeg vet de som bare "ikke er norske". ALtså de har fra ung alder vært veldig dratt mot f.eks England, tatt alle feriene dit, og endt med å flytte dit fordi de bare føler seg mer hjemme der. 

Hadde du hatt gode erfaringer fra hjemstedet ditt, så ville naturlig nok følelsene dine for stedet vært mer positivt. Tror nok ikke du er "født feil sted", men mer at du har en del jobb du skal gjøre i deg selv for å heale det som har skjedd deg. Det er også en sjelelig greie, hvis man først skal snakke om sånt. 

Men det er ingenting i veien for å ønske seg annet miljø og klima, og følge det som føles riktig for seg. Det er vanskelig når familien er så langt unna, men det går fly, og plutselig har det gått 4 år og du har endringer i deg som gjør at du vil flytte nærmere der du er fra. For vi er stadig i endring vi mennesker, det som virker usannsynlig i dag kan fort bli en sannsynlighet senere. 

Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så har man endel liknende svar som fra deg hvor løsningen er å flytte. Det er faktisk ikke så enkelt. Man har gjerne framdeles noe som binder en til å være i Norge, som jobb,  familie osv. Jeg kjenner på samme følelsen som TS, har familie her, men "hjertet mitt" ligger ikke i Norge. Bostedet bor jeg kun på pga mannens jobb. Jeg har barn og barnebarn som bor i Norge, så selv om helsa mi forverrer seg av å bo i Norge så gjør jeg det likevel,  ihvertfall til en viss grad. Kom også nettopp hjem fra en langvarig utenlandstur, og lengter syyykt tilbake dit.

Og ja,  kanskje en dag så kommer det til det skrittet at det blir flytting,  men ikke på lenge enda. Fram til det så blir det endel turer til dette stedet ❤️

Skrevet
Nusket skrev (54 minutter siden):

Men det er ingenting i veien for å ønske seg annet miljø og klima, og følge det som føles riktig for seg. Det er vanskelig når familien er så langt unna, men det går fly, og plutselig har det gått 4 år og du har endringer i deg som gjør at du vil flytte nærmere der du er fra. For vi er stadig i endring vi mennesker, det som virker usannsynlig i dag kan fort bli en sannsynlighet senere. 

Så det du mener er at sannsynligheten er stor for at jeg flytter tilbake igjen senere? Jeg synes det er ganske kjipt å tenke på. Nesten så jeg skulle ønske det var omvendt da… at jeg bare ville være her, men forandrer meg og ender opp et helt annet sted 😅 men jaja. Det som skjer det skjer. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det du mener er at sannsynligheten er stor for at jeg flytter tilbake igjen senere? Jeg synes det er ganske kjipt å tenke på. Nesten så jeg skulle ønske det var omvendt da… at jeg bare ville være her, men forandrer meg og ender opp et helt annet sted 😅 men jaja. Det som skjer det skjer. 

Nei det er ikke det jeg sier i det hele tatt. Jeg sier bare at det at hjemstedet føles tungt nå, trenger ikke bety at det føles tungt og fremmed om 10 år. Som sagt, du har vært gjennom vanskelige ting som preger deg negativt. Så jobb med det, bearbeid, og du vil få et lettere forhold til stedet på sikt. Det betyr ikke at du trenger å bo der av den grunn, livet er umulig å forutsi. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan ikke bare skaffe seg jobb og etablere seg i ett enkelt land. Det her er mer jobber som er over korte perioder et sted og så et annet. Men jeg føler meg så rar av å være i hjembyen min. Hva betyr det? Er det normalt? 

Det betyr neppe noe som helst. Du har kommet hjem og savner plassen du har vært de siste ukene. That's it. Vil si det er normalt til en viss grad, men kanskje ikke helt normalt å være i en loop og fokusere så veldig på alt som er negativt hele tiden.

Anonymkode: da8f9...f0d

Skrevet

Jeg får ofte en slags sorg og deppe-periode når jeg har vært ute og reist, og må jobbe med meg selv for å ikke la meg «dra ned» sånn følelsesmessig. Det går seg til etter noen dager. 

Anonymkode: 08df0...11a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...