AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Vurderer å rive hele plattingen på ca 40kvm og bygge ny. Noen som vet sånn ca hva det kan komme på? Jeg har ikke tenkt å gjøre noe selv. Rive eksisterende, bygge ny. Rekkverk rundt noe av dette, 2 porter i rekkverk. Pergola med overbygg (gjennomsiktig plast tak) på ca 15 kvm. Anonymkode: dfa34...775
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 U.ulig å svare på, material osten vil lok bli rundt 60-100 000 ++, så snekkere og alt annet. Anonymkode: e85f7...f1d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Så er jeg da ca feks rundt 200 000 eller tror dere mer? Ts Anonymkode: dfa34...775
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Spørs om du vil bruke ærlig norsk arbeidskraft eller ikke. Anonymkode: 5cc4a...fce
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørs om du vil bruke ærlig norsk arbeidskraft eller ikke. Anonymkode: 5cc4a...fce Jeg vil bruke ærlig som forholder seg til Norsk lov og rettningslinjer, men om de er norske eller ikke, spiller ingen rolle for meg. Ts Anonymkode: dfa34...775 1 1
Boetica Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 https://mittanbud.no/c/platting/terrasse-og-platting-prisguide Her er en platting-kalkulator
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Følg med på finn.no, gjør mye av jobben selv, be om gode tilbud på f.eks Obs Bygg -og kostnaden går ned med kanskje 40% av et typisk anslag. Vær smart, og ikke ha det travelt -med is i magen blir alt billigere 😉 Anonymkode: a5fd3...873
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Boetica skrev (2 minutter siden): https://mittanbud.no/c/platting/terrasse-og-platting-prisguide Her er en platting-kalkulator Takk! Det visste jeg ikke at fantes☺️ Men lurer på om noe er feil, jeg trykker på valg med rekkverk og neste, men kommer ikke videre? Ts Anonymkode: dfa34...775
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk! Det visste jeg ikke at fantes☺️ Men lurer på om noe er feil, jeg trykker på valg med rekkverk og neste, men kommer ikke videre? Ts Anonymkode: dfa34...775 samme her, skjer ingenting.... Anonymkode: 0487f...df2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Følg med på finn.no, gjør mye av jobben selv, be om gode tilbud på f.eks Obs Bygg -og kostnaden går ned med kanskje 40% av et typisk anslag. Vær smart, og ikke ha det travelt -med is i magen blir alt billigere 😉 Anonymkode: a5fd3...873 Takk for gode tips! Vedrørende Finn, tenker du arbeidskraft da? Obs bygg gir tilbud? Husforeniningen jeg hører til har 30% rabatt på trevirke på Maxbo. Jeg ønsker å få dette utført til våren når snøen går, men bør vel avtale med noen nå, så de ikke blir fullbooket. Jeg må bare tenke litt planlegging på utgifter siden ting er blitt dyrere nå med å leve, så derfor ønsker jeg å vite ca pris. Ts Anonymkode: dfa34...775
Boetica Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk! Det visste jeg ikke at fantes☺️ Men lurer på om noe er feil, jeg trykker på valg med rekkverk og neste, men kommer ikke videre? Ts Anonymkode: dfa34...775 Ja så det, den funker ikke. Her er en annen terrassekalkulator, og den funket: https://www.monter.no/byggeplanlegger/terrassekalkulator/
spinner Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): samme her, skjer ingenting.... Anonymkode: 0487f...df2 Kalkulatoren holder samme kvalitet som håndverkerne på Mitt Anbud
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #13 Skrevet 18. oktober 2022 Boetica skrev (6 minutter siden): Ja så det, den funker ikke. Her er en annen terrassekalkulator, og den funket: https://www.monter.no/byggeplanlegger/terrassekalkulator/ Hmm. Min terasse har ingen av disse formene.. jeg må få målt og prøve å legge inn så godt jeg kan på en av de, når det blir lyst. Ts Anonymkode: dfa34...775
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for gode tips! Vedrørende Finn, tenker du arbeidskraft da? Obs bygg gir tilbud? Husforeniningen jeg hører til har 30% rabatt på trevirke på Maxbo. Jeg ønsker å få dette utført til våren når snøen går, men bør vel avtale med noen nå, så de ikke blir fullbooket. Jeg må bare tenke litt planlegging på utgifter siden ting er blitt dyrere nå med å leve, så derfor ønsker jeg å vite ca pris. Ts Anonymkode: dfa34...775 Tilbud kan du få når du skal kjøpe f.eks flere ting samlet på samme sted, de prøver å selge og så sier du "ja, dette kunne vært noe -du kan ikke gi meg et godt tilbud da? Evt. legge ved xxx og xxx med på kjøpet? Så handler jeg alt hos deg?" Det skader aldri å spørre etter en god deal. På finn.no kan du følge med på/sette opp søk på byggematerialer, verktøy og det du trenger. Noen kjøper for mye, noen selger brukt -følger du med kan det dukke opp mye bra som sparer deg for penger. Anonymkode: a5fd3...873 1
Amossa Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 Vi skal gjøre det samme til våren. Hos oss er det bare selve terrassedekket som skal skiftes. Alt som er under er ok. Vi skal heller ikke ha gelender, men brede trappeavsatser ned mot hagen. Pergola også, men er usikker på tak. Naboen vår er snekker og har nylig bygget stor terrasse hos seg selv. 60.000 kr i materialkostnader, mente han at vår ville komme på. Vi har gjort avtale med snekker, men ikke om pris. Han venter på at jeg skal sende ham skisse. Byggematerialer har økt voldsomt i pris det siste året. Vår nabo snakket om 35% prisøkning.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 Byggfirma gir pris inkludert treverk hvis du ber om det. Anonymkode: c8f03...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå