Peachly Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Regner med at de fleste vet at sunt kosthold, mosjon, nok søvn etc er bra for immunforsvaret. Men jeg lurer på om noen har sett studier på ting som ikke er så opplagt? Jeg har lest at å skrive dagbok er bra, går ut fra at ting som hjelper på stressmestring kan være bra for immunforsvar, så da kan det jo være å det å snakke ut om ting som plager en, meditasjon, dagbok etc. Men er det andre ting dere har lest om?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Lest om, erfart over mange år; tilstrekkelig med d-vitamin (mange vil trenge tilskudd), og ikke minst lymfebehandlinger er veldig bra. Flere måter å stimulere lymfesystemet på daglig, men å innimellom unne seg lymfebehandlinger er ekstra effektivt og gull for helsa. Fokus på lymfesystem er veldig undervurdert for immunforsvar og generell helse. Anonymkode: f84e7...840
Avstand Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Psykisk belastning. Nå er det ikke slik at vi blir syke så fort ting blir litt tungt. Men jeg mener når det virkelig skjer større ting i livet, da har jeg blitt syk veldig fort. En gang gikk jeg så ut av komfortsonen at jeg ble syk av det litt i forveien. Startet å blø neseblod, ble forkjølet og fikk feber. Det var et så stort steg at jeg fikk anfall av det. Og så var det når bestemor døde. Visste det skulle skje, mesteparten av familien var sammen med henne. Det var en belast å innse at nå skulle hun bli borte og å se min mor, tanter, onkler, søsken, kusiner og fettere være så triste. Jeg var ikke den eneste. Tante kastet opp, rett etterpå startet jeg, så broren min. Mulig vi ble smittet av noe der eller av tante, men det var tydelig at vi ble lette offer for viruset. Mamma ble ikke syk, ikke onklene mine heller. Endret 18. oktober 2022 av Avstand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå