Gå til innhold

Står ved et veiskille i sexlivet. Hvilken vei skal jeg gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gift med en mann jeg ikke ønsker å leve foruten. Alt er perfekt bortsett fra sexlivet. For hans del er alt bra men ikke for meg. 

I begynnelsen trodde det jeg gjaldt ren sjenanse, men etter flere år sammen så er det jo ikke det.  Han har ikke stor sexlyst, og vi har sex 2-3 ganger i måneden da på mitt initiativ.  Det må alltid være helg, han må være nydusjet (noe han kun gjør 2-3 ganger i uka), han måvære opplagt og det skal alltid være på kvelden etter vi har lagt oss,  og med lyset av. 

Hvis alt dette klaffer blir han tent om jeg tar initiativet,  men det dreper lysta mi. Ingenting kan skje spontant, og jeg er lei av å ta initiativ til noe der man blir avvist 95% av tiden.

Hodet har lyst til å ha lyst, men når det endelig skal skje så føler jeg så på presset at jeg bruker kjempelang tid på å i det hele tatt bli kåt nok til å ha sex. 

Så nå står jeg ved et veiskille. Fortsette som jeg har gjort til nå, eller bare la det dø ut, og kun ha sex på hans initiativ. Jeg er usikker på hva som vil gjøre meg minst frustrert. Å bare akseptere at det er slik , og heller nyte de få gangene han viser intresse, eller fortsette som nå?

Anonymkode: 66fd1...1b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere gå til sexolog/samlivsterapeut ang dette?

Anonymkode: 7f1d2...a03

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere må snakke sammen. 

Anonymkode: e8e8d...1e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kan dere gå til sexolog/samlivsterapeut ang dette?

Anonymkode: 7f1d2...a03

Finnes ingenting slik her vi bor. Dessuten vil han ikke snakke ned andre om dette. Han vil knapt snakke med meg om det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dere må snakke sammen. 

Anonymkode: e8e8d...1e9

Har selvfølgelig snakket om dette flere ganger. Han har ingen gode svar på det annet enn at han er fornøyd og synes vi har det bra. Han vet jo at jeg ønsker mer enn han. Jeg har sagt flere ganger at det ikke er snakk om hver dag,men 2-3 ganger i uka hadde vært perfekt, og at det ikke trenger å være omstendig og tidkrevende, vi kan godt ha en kjappis. 

Skrevet

Jeg hadde åpnet forholdet jeg, iallefall foreslått det. Om du har høy sexlyst, hvorfor skal du legge lokk på det resten av livet bare fordi din partner ikke har like mye lyst?

Er mannen din så jævla egoistisk??? 

Anonymkode: 7b783...77b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Har dere barn sammen?

Nei. Jeg har to fra før. Men de er blitt store. Ingen nattevåk. Og det er jeg som tar meg av det meste som har med de og gjøre.

Ofte er unskyldningen at han er "sliten", men han kan godt ligge i senga  å spille på telefonen en time før han legger seg. 

Han gir meg mye nærhet. Holder rundt meg når vi legger oss, og viser jo at han vil være nær meg. Det er bare sexbiten som mangler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde åpnet forholdet jeg, iallefall foreslått det. Om du har høy sexlyst, hvorfor skal du legge lokk på det resten av livet bare fordi din partner ikke har like mye lyst?

Hvis alle som opplever ulik lyst i sine forhold skulle levd i åpne forhold ville det nok blitt mange åpne forhold. Tror dette kun er noe for de få.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg har to fra før. Men de er blitt store. Ingen nattevåk. Og det er jeg som tar meg av det meste som har med de og gjøre.

Ofte er unskyldningen at han er "sliten", men han kan godt ligge i senga  å spille på telefonen en time før han legger seg. 

Han gir meg mye nærhet. Holder rundt meg når vi legger oss, og viser jo at han vil være nær meg. Det er bare sexbiten som mangler. 

Nettopp.

Vel, du står jo ikke ved ei veiskille om du ikke vurderer at utroskap eller brudd er aktuelt. 

Hvilket er de to valgene du jo har? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel min feil som valgte han. 

Å skulle ha hatt sex med andre hadde jeg ikke fått til. Har kun hatt sex ned de jeg har hatt langvarig forhold til. 

Jeg knytter meg raskt til de jeg deler en slik intimitet med, så det ville ha vært spikeren i kista for min del.

Jeg må bare finne ut hvordan jeg skal håndtere det på lang sikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Gift med en mann jeg ikke ønsker å leve foruten. Alt er perfekt bortsett fra sexlivet. For hans del er alt bra men ikke for meg. 

I begynnelsen trodde det jeg gjaldt ren sjenanse, men etter flere år sammen så er det jo ikke det.  Han har ikke stor sexlyst, og vi har sex 2-3 ganger i måneden da på mitt initiativ.  Det må alltid være helg, han må være nydusjet (noe han kun gjør 2-3 ganger i uka), han måvære opplagt og det skal alltid være på kvelden etter vi har lagt oss,  og med lyset av. 

Hvis alt dette klaffer blir han tent om jeg tar initiativet,  men det dreper lysta mi. Ingenting kan skje spontant, og jeg er lei av å ta initiativ til noe der man blir avvist 95% av tiden.

Hodet har lyst til å ha lyst, men når det endelig skal skje så føler jeg så på presset at jeg bruker kjempelang tid på å i det hele tatt bli kåt nok til å ha sex. 

Så nå står jeg ved et veiskille. Fortsette som jeg har gjort til nå, eller bare la det dø ut, og kun ha sex på hans initiativ. Jeg er usikker på hva som vil gjøre meg minst frustrert. Å bare akseptere at det er slik , og heller nyte de få gangene han viser intresse, eller fortsette som nå?

Dere har jo litt ulik sexlyst, men 2-3 ganger i måneden er ikke så veldig lang fra normalen for etablerte par. Det minst frustrerende for deg, er antakelig å venne seg til hans frekvens og overlate det meste av initiativet til ham. Pliktsex er enda verre for forholdet enn lite sex.

Siden åpent forhold, er uaktuelt og naturstridig for de aller, aller fleste mennesker, legger jeg til grunn at det ikke er noe alternativ for dere.

Anonymkode: f9c90...4a8

• Nyttig 1
Skrevet
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Nettopp.

Vel, du står jo ikke ved ei veiskille om du ikke vurderer at utroskap eller brudd er aktuelt. 

Hvilket er de to valgene du jo har? 

Brudd og utroskap er ikke valg jeg har. Vqget er å fortsette som jeg har gjort. Ta initiativ og bli avvist de fleste ganger, eller akseptere at det er slik det er og stoppe ta initiativ.  Kanskje vil han komme mer på banen, ellers dør det ut helt. Usikker på hva som er det lureste. 

Nå har vi jo sex innimellom fordi jeg er på. Jeg ønsker jo ikke det skal dø ut helt heller 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Finnes ingenting slik her vi bor. Dessuten vil han ikke snakke ned andre om dette. Han vil knapt snakke med meg om det.

Tror ikke det skulle være noen utfordring å finne sexolog/samlivsterapeut som tar timer online. Det kan kanskje også gjøre det enklere for han at det ikke er noen i nærheten. Du må i hvert fall åpne opp mer og få han til å forstå hva du legger i det, hva det betyr for deg. Valgene du har skissert for din del i tråden vil være for tærende og til slutt begynne å gnage på forholdet deres.

Anonymkode: f38e7...eb4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Be han om å sjekke testosteron nivået sitt.

Anonymkode: 101d6...a4b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er vel min feil som valgte han. 

Å skulle ha hatt sex med andre hadde jeg ikke fått til. Har kun hatt sex ned de jeg har hatt langvarig forhold til. 

Jeg knytter meg raskt til de jeg deler en slik intimitet med, så det ville ha vært spikeren i kista for min del.

Jeg må bare finne ut hvordan jeg skal håndtere det på lang sikt. 

Hva med å spørre han om hvordan han tenker du skal forholde deg til dette?

Den sexen dere har i dag er jo ærlig talt DRIT kjedelig og slik jeg opplever deg enig i: turnoff/kjipt/litt trist.

Han kan jo være aseksuell, utfører av ren plikt? 🤷‍♀️

Jeg ser ikke løsninger her utover å bare gi opp egentlig. Og formidle det tydelig på en ordentlig måte.

»Du vil sjeldent ha sex, og når det skjer er rammene rundt det veldig rigide og forsiktige. Lys av og så videre. Vil du ha sex de få gangene det skjer eller er ditt ønske helst av vi dropper hele greia?». 

Om han har mye glede å tilby deg ellers kan det jo være verdt det for all del. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da funker det ikke om han ikke vil snakke med deg om det. Problemet er da ikke at han er vanskelig å snakke med men at han rett og slett ikke bryr seg om at du ikke får noe ut av sexen. Han hadde jeg dumpa eller så får du si at du vil ha hotwife forhold hvor du får ligge med andre 

Anonymkode: 29043...594

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis du ikke kan leve han foruten, da har du igrunn bare et valg..

Synes bare det er så rart at du klarer å leve et lykkelig i et slikt forhold. For hadde du tilfredstilt dine lyster, så skulle du jo nødvendigvis blitt lykkeligere? Men det spørs hvor lykkelig du vil være, eller hvor viktig det faktisk er med mere sex.

Det som er så avslørende mange ganger er.. "partneren tar sjelden eller aldri initiativ til sex" Da tenker jeg hvordan slike partnere er i hverdagen? er det lite kos, klem og kyss? Det er iallefall en sammenheng med lite sexlyst gir lite kosing, og mottsatt at mye kosing gir mere sexlyst.. Og ulik koselyst og sexlyst gir også bare krøll i samlivet. Det er fordi "vi" mangler noe den andre ikke bryr seg om.. Og da tenker jeg også på, hvorfor de ikke viser omsorg for andres nytelse? Kjører de sitt eget egoistiske liv? Hvor ble det av lovnaden, med mye kos og sex i fra begynnelsen av forholdet? Hvorfor jobber man ikke som et team i samlivet og sexlivet? Jeg er brennsikker på at lite sex, kommer av dårlig vedlikehold av kjærligheten. Og det hjelper lite at vi har det godt, hvis vi ikke kjenner på denne kjærlighetsbekreftelsen🙄

Jeg synes du TS skulle tatt den praten, om bonusen av å ha ei tilfredstillt lykkelig kvinne.. det er nok en bonus han ikke vet så mye om😉

• Liker 1
Skrevet

Hva med å kle deg mer pirrende og kjøpe sexleketøy du kan bruke på deg selv. Ta deg selv i stua of etter du har lagt deg. Gjør hverdagen mer intim. Ikke press mannen din, det vil føre til vond verre. Ha gjerne på lyset når du tar deg selv i soverommet. 😊😊. Håper det ordner seg. 

Gamle er dere??

Skrevet

Dette var som jeg skulle skrevet det selv. 

Men jeg har akseptert det. Jeg har kjøpt meg womanizer og trøster meg med at før han gikk det aldri mer enn 2-3 uker mellom jeg hadde sex og kanskje opp mot 150 partnere i en periode på 25 år. 

Gøy det, men det er bedre alt i alt med en mann med lav sexlyst. Det er lite drama, og jeg er for gammel til masse styr. Og, "alle" menn har lav sexlyst i forhold. De kan bare inn og ut, og tror at det er det hele med sex. 

Så det ender alltid slik, ikke noe vits i å leite etter en ny om det er en mann du vil ha. Vil du ha mye sex finn en kvinne. Da får du bedre sex også. 

Anonymkode: aff61...f82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...