AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg ble nylig skilt etter et langvarig forhold der jeg hadde ansvar for det meste rundt hjem og familie. Nå har vi barn 50/50, og jeg ønsker virkelig ikke å ha den rollen lenger der det er jeg som må holde det mentale ansvaret for barnas avtaler. Hvordan skal jeg komme meg ut av det? Jeg deler gjerne på det 50/50, men jeg er sliten av å måtte passer på også ukene jeg ikke har barn. Hvis jeg ikke minner om ting som må gjøres, går mye i glemmeboka og det blir kjipt for barna. What to do?? Anonymkode: 6aa6e...cd4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Slutt å minne den andre på saker og ting. H*n får lære å huske slikt selv, finne sitt eget system. Anonymkode: 83cc5...b23 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Du må rett og slett bare slutte. Si fra ti ham at fra og med neste uke vil du ikke lenger minne ham på ting - hans uke, hans ansvar. Så får han og barna ta konsekvensene av det frem til han lærer. Anonymkode: fb92d...33b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Du slutter å dekke opp for fars manglende evner til å ta ansvar og lar barna bli skuffet over far. Anonymkode: 08aa4...b63 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Den eneste måten er å slippe det. Brutalt men sant. Så lenge du fortsetter så tilrettelegger du for at han kan fortsette å ikke ta ansvar. Selv om du tenker at du gjør det for barna. Bedre for far og barn at han lærer seg å fikse selv. Anonymkode: f22cd...520
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Slutt å minne han på ting som han får konsekvenser for å glemme. Men du bør også gi beskjed om at du er ferdig med å ha den jobben sånn at han ikke går å tror at du kommer til å si ifra om alt. Anonymkode: 9bdc1...c78 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Enig med de andre svarene, og jeg skjønner det er vanskelig siden der går ut over barna Anonymkode: b52ef...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Du må slutte. Han bruker deg som hvile pute. Barna blir såpass store til slutt at de begynner å mase på han. Da skjerper han seg Anonymkode: cc408...963
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 I starten måtte jeg innfinne meg med at jeg fremdeles var prosjektleder. Hvis ikke var ikke barna med på barnebursdager, deltok ikke på aktiviteter osv. Men pappaen tok sakte, men sikkert mer ansvar. Så for oss endte dette bra, og barna har en mer tilstedeværende pappa nå enn da vi bodde sammen. Anonymkode: 637a4...015
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 Han lærer seg ikke dette om du ikke lar han glemme og ta konsekvensene. Det var hardt å slutte pga at jeg var redd for at ungene skulle bli skuffet. De har gått glipp av et par bursdager, men forhåpentligvis så lærer far av det. Jeg minner fortsatt på hvis det er noe som går ut over ungene. Jeg ønsker ikke at de skal gå glipp av bursdager og legetimer. Men foreldresamtaler minner jeg han ikke på lenger. Det går kun ut over han selv. Anonymkode: d88ed...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå