AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Ikke har hun spist noe heller. Hva tenker dere? Jeg har ikke sagt noe for jeg skal se hvor lang tid det tar før hun reagerer . Hvorfor ordner hun seg ikke mat? Jeg pleier alltid å ordne mat men i dag orket jeg ikke. Jeg ser hvor lenge hun sitter før hun reiser seg fra pc Sannheten er at jeg er dritt lei all spillingen å vet ikke mine arme råd lenger. Anonymkode: 38d3b...d62
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Hun er hjemme fra skolen fordi det er planleggingsdag hvis noen lurer Anonymkode: 38d3b...d62
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Hva skal man si til slikt? En voksen person, har fått et barn, barnet er gammel nok til å spille et spill på PCen, barnet er hjemme grunnet planleggingsdag, barnet har ikke tatt til seg mat i løpet av dagen, mor venter å se hva barnet foretar seg.. men klager samtidig på et forum at hun er dritt lei all den spillingen. Det må jeg si er et godt eksempel på hvordan en forelder ikke skal håndtere situasjonen... Blant de beste eksemplene. Anonymkode: 31d19...070 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har sagt i fra nå . Anonymkode: 38d3b...d62
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Det er ganske vanlig skal ikke straffes med å ikke gi barnet mat 😳 Anonymkode: cf45b...3d3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Hvor gammel er barnet? Har full forståelse for at gaming og spill er altoppslukende! Derfor er det viktig at man som foreldre legger til rette for at de klarer å velge bort spillingen for ting som må gjøres, som feks spise. Her sier jeg alltid i fra om måltider i god tid, sånn at de kan avslutte den runden eller hva enn de gjør. Gjør og det samme når de skal avslutte. Anonymkode: a4e29...701 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ganske vanlig skal ikke straffes med å ikke gi barnet mat 😳 Anonymkode: cf45b...3d3 Hun får mat når hun vil . Hun Straffes IKKE med at hun ikke får mat. For noe tull Her får hun all mat hun vil . Problemet er avhengigheten til den pc en . Anonymkode: 38d3b...d62
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Hvor gammelt er barnet? Jeg er en voksen gamer selv, og vet godt hvor lett man kan bli dratt inn i et spill. Likevel legger jeg meg selvsagt til å sove om natten, går på jobb når jeg skal og husker å spise. Men jeg er voksen!! Jeg synes det er for mye å forvente at et barn skal klare å regulere dette selv. Barn må ha veiledning fra foreldrene sine. På samme måte som man setter grenser for når man skal legge seg eller hvor mange fritidsaktiviteter barnet får være med på, så må foreldrene regulere spillingen. Alt for mange foreldre ser på spillingen som et «onde» og det fører til konflikter. Mitt beste råd er å behandle gaming som hvilken som helst annen hobby - ha respekt for at dette betyr noe for barnet, men snakk også om grenser og regulering. Hvis barnet ble så oppslukt av bok at hun glemte å spise, så ville du jo grepet inn. Men på en måte uten å antyde at det er galt å lese bok i seg selv. Samme burde gjelde for gaming. Anonymkode: 937eb...2e4 5 3
flusa Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 Hvor gammel er hun? Det er fort å glemme å spise når man spiller,sier av egen erfaring. Kanskje tilby henne mat?? Er det ok for deg at hun sitter å spiller hele dagen??
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 Hvor gammel er hun? Som barn (hvis det hadde fantes pcer da) så hadde da jeg også spilt hele dagen om ingen sa jeg ikke fikk lov. Jeg har for god matlyst til å ikke spise da, så et par spisepauser hadde jeg nok tatt meg. Kanskje tatt maten med tilbake til pcpulten. Husk at dette er et barn. De gjør det som er gøyest. Anonymkode: ad082...d5e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sannheten er at jeg er dritt lei all spillingen å vet ikke mine arme råd lenger. Anonymkode: 38d3b...d62 Du vet at du som foreldre kan sette regler for spillingen og spilletid??? Anonymkode: 1c09e...cea 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke har hun spist noe heller. Hva tenker dere? Jeg har ikke sagt noe for jeg skal se hvor lang tid det tar før hun reagerer . Hvorfor ordner hun seg ikke mat? Jeg pleier alltid å ordne mat men i dag orket jeg ikke. Jeg ser hvor lenge hun sitter før hun reiser seg fra pc Sannheten er at jeg er dritt lei all spillingen å vet ikke mine arme råd lenger. Anonymkode: 38d3b...d62 At du bør si ifra til læreren så kan hun/han ta et tak i datteren din siden du som forelder ikke klarer det. Anonymkode: bfba0...3ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå