Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når ble ditt ivf-barn født ?😍

Har hørt at en ikke skal gå lenge over tiden med ivf?  At noen blir satt i gang. Stemmer det? 
jordmor sa at jeg ikke kunne gå lenge etter termin pga ivf, men skjønner ikke hvorfor? Hva er forskjellen på ivf og vanlig ? Glemte selvfølgelig å spør hun om det 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 42e70...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når ble ditt ivf-barn født ?😍

Har hørt at en ikke skal gå lenge over tiden med ivf?  At noen blir satt i gang. Stemmer det? 
jordmor sa at jeg ikke kunne gå lenge etter termin pga ivf, men skjønner ikke hvorfor? Hva er forskjellen på ivf og vanlig ? Glemte selvfølgelig å spør hun om det 🤦🏼‍♀️

Kom en måned før termin. Har ikke hørt man ikke kan gå over tiden. De regnet ut to uker etter termin på mitt sykehus som var maksdato. Ble behandlet «helt vanlig» :) 

Anonymkode: 06ae0...4fc

Skrevet

I uke 31.

Anonymkode: ea136...f57

Skrevet

Hun ble født tre uker før termin. Fødselen ble satt i gang. Men det skyldtes helseproblemer hos meg, ikke hos henne.

Anonymkode: 12c54...91d

Skrevet

41+3 etter ultralydtermin. De flytta utrolig nok termin selv om det var ICSI og befruktningstidspunkt kunne verifiseres på minuttet. Var egentlig 41+4.

Skrevet

I uke 31.

Anonymkode: ea136...f57

Hvordan gikk det?❤️og hva var grunnen hvis du vil si det? 

Skrevet

Kom en måned før termin. Har ikke hørt man ikke kan gå over tiden. De regnet ut to uker etter termin på mitt sykehus som var maksdato. Ble behandlet «helt vanlig» :) 

Ja, det har de gjort hos meg også, men når jeg er hos jordmor eller gynekolog så sier de at vi helst ikke skal det. Skjønner det ikke :) 

men er det mer vanlig at man føder litt før termin med ivf? 

Skrevet
♥ skrev (1 time siden):

41+3 etter ultralydtermin. De flytta utrolig nok termin selv om det var ICSI og befruktningstidspunkt kunne verifiseres på minuttet. Var egentlig 41+4.

Samme her. Ble flyttet et par dager bak. Spurte klinikken etterpå om dette er riktig, og de sa at IVF terminen er den riktige. Men nå ble datteren min født rundt IVF termin uansett.

Anonymkode: 602be...a4e

Skrevet

Jeg fødte 40+0. På mitt sykehus var makstid 11 dager etter termindato fastsatt ved OUL. De brukte ikke IVF-terminen, men det ble nesten samme dato uansett for min del.

Jeg ville spurt jordmor og gynekolog om årsaken neste gang. Jeg har aldri hørt det, og tror ikke det stemmer, men det blir jo feil at jeg uten faglig bakgrunn på feltet hevder det, når det er fagpersoner som har sagt det til deg. Jeg fikk beskjed da svangerskapet var bekreftet ved blodprøve og ultralyd i uke 7 at unnfangelsesmetoden ikke lenger spilte noen rolle, og det var et helt normalt svangerskap.

Anonymkode: 90254...180

Skrevet
♥ skrev (3 timer siden):

Jeg ble også flyttet noen dager. De sa de forholdt seg til OUL og at det var mer presis med tanke på babyens størrelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det har de gjort hos meg også, men når jeg er hos jordmor eller gynekolog så sier de at vi helst ikke skal det. Skjønner det ikke :)

men er det mer vanlig at man føder litt før termin med ivf? 

Ikke hørt noe om at det er vanligere og føde for tidlig med IVF. 

Skrevet

Ivf med begge mine barn. 
Med første ble jeg igangsatt 10 dager etter termin. 
Med andre ble jeg igangsatt 3 dager før termin. (Pga alder og noen andre helseproblemer) Barnet kom til termin. Jeg fikk forøvrig beskjed om at ingen fikk lov til å flytte på termindatoen som ivf klinikken hadde satt. Den var mer riktig (naturligvis) enn de beregningene de gjør på dem som blir gravide av seg selv. 

Anonymkode: b4b80...a06

• 4 uker senere...
Skrevet

☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...