AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Noen som har peiling? Anonymkode: 42972...30e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Norsk Flint, som Stavanger Flint, har vært ettertraktet i alle år, så det er ikke bare en ny retro greie. Selv på 90 tallet var de svært ettertraktet i bruktbutikker. Det som er dumt er at flere bruktbutikker og enkelte private selgere selger selv ødelagte deler til blodpriser. F.eks et krakelert fat. Det kan kun brukes til pynt, mens et helt og fint fat uten skader kan fortsatt brukes i det daglige (men ikke alltid kunne vaskes i oppvaskmaskin). Så ett lite tips på siden er å be selgerne sette ned prisen på tydelig skadde serviser eller gi de bort. Ihvertfall ikke bruk pengene dine på å kjøpe et skadet og dyrt fat. Anonymkode: 7a056...230 1
Amossa Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Det er mange som samler på eldre norske serviser. Tror ikke mange tenker på om det er verken trendy eller verdifullt. Selv er jeg på søk etter deler til mitt fiskeservise fra franske Sarreguemines. Det er for lengst gått ut av produksjon, så jeg følger med på finn. Jeg kjøpte de første 10 tallerkenene pluss et fiskefat for 500 kr. Da visste jeg ikke at disse er samleobjekter, men syntes bare at de var råfine.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Begge deler, pluss personlig smak og nostalgi. Jeg var så heldig å få arve et blåblomstret middagsservise til 12 med alt av serveringsfat fra Egersund av mormor. Jeg synes det er kjempefint - og litt ekstra stas med historien om hvordan det ble skaffet. Så har jeg en Figgjo-skål fra farmor som det alltid var poteter i til julemiddagen og et fat av Flamingo fra Stavangerflint - de er rent nostalgiske. Verdi og trend gir jeg en lang en i rent personlig. Anonymkode: 743a3...071 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Amossa skrev (6 timer siden): Det er mange som samler på eldre norske serviser. Tror ikke mange tenker på om det er verken trendy eller verdifullt. Selv er jeg på søk etter deler til mitt fiskeservise fra franske Sarreguemines. Det er for lengst gått ut av produksjon, så jeg følger med på finn. Jeg kjøpte de første 10 tallerkenene pluss et fiskefat for 500 kr. Da visste jeg ikke at disse er samleobjekter, men syntes bare at de var råfine. Det ligger en del ute både på EBay og Etsy. Anonymkode: 9d13b...28a
Amossa Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det ligger en del ute både på EBay og Etsy. Anonymkode: 9d13b...28a Takk, der har jeg aldri sjekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå