AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg er en kreativ person som aller helst skulle levd av musikk/frilans, men som ikke tjener godt nok på det enda til å kunne leve av det. Jeg jobber derfor på en jobb som egentlig kun er pga at jeg trenger penger. Men jeg kjeder meg helt utrolig - og det handler ikke om at jeg ikke får utfordrende oppgaver osv, for hvis jeg får det så kjeder jeg meg også, for jeg bryr meg virkelig ikke om jobben. Jobber innen markedsføring. Føler meg utakknemlig - jeg har jo en jobb, jeg har vrkelig hyggelige kollegaer og en god sjef. Ganske dårlig lønn da haha. Men hele arbeidsdagen tenker jeg bare på alt jeg VIL gjøre når klokka slår fem og jeg ENDELIG kan dra hjem. For meg er jobben som å ha matematikk i skolen, hele dagen. (Altså det faget jeg synes var mest kjedelig og bare gjorde fordi jeg måtte). Jeg kan ikke komme på noen annen jobb som skulle passe meg bedre heller, for alt jeg elsker å gjøre er kreative saker som nesten ikke er mulig å få i fast jobb. Er det egentlig mange som har det slik, at de BARE jobber for pengene og jobben gir dere INGENTING? Jeg håper jo at de fleste finner en mening og en motivasjon i jobben sin. Men jeg bare passer utrolig dårlig til å sitte i fast jobb på kontor. Hadde jeg bare vunnet i lotto hadde jeg sluttet på dagen og jobbet med alt det jeg egentlig vil jobbe med. For misforstå meg rett, drømmen er ikke å slutte på jobben og sitte på sofaen å se netflix. Anonymkode: 19760...221
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har det sånn når jeg er nedstemt eller deprimert. På gode dager bryr jeg meg om det jeg gjør faglig. Anonymkode: d3463...81f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg kan ikke si at jobben er givende, selv om jeg ikke direkte kjeder meg. Jobber innen IT, hyggelige kolleger, men hadde lett sluttet om jeg ikke trengte pengene. Har ikke den store motivasjonen, men trøster meg med at jeg iallefall gjør noe relativt nyttig. Har innsett at ingenting jeg elsker kan overføres til en betalt jobb, og det må jeg leve med. At det du brenner for ikke er noe du kan leve av, tror jeg er noe som gjelder mange. Men om interessen din er så snever at det kun er dette ene som kan gjøre at du ikke kjeder deg, så må du nok belage deg på et litt kjedelig liv. Om det kreative ikke er matnyttig nok til inntekt (uavhengig av om det er musikk/teater/søm/maling/whatever), så må du faktisk ha en jobb. Anonymkode: 1089a...424
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg fant forresten en ro av å akseptere at jeg jobber for å leve, og ikke lever for jobben. Mange har det sånn. At andre brenner for yrket sitt er nydelig, men ikke alle trenger å være helt der. Anonymkode: 1089a...424 1
Tomas77 Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Er det ikke sånn veldig mange av oss har det da. Jeg er innen HR nå. Grei lønn, veldig hyggelig sjef og fine kolleger. Arbeidsoppgavene er temmelig dølle. Jobbet i rus og psykiatri før. Mye mer spennende men dårligere lønn og til tider en del voldsrisiko. Når jeg nå har kone og barn så får spenningen vike for økonomisk trygghet og visshet om at jeg ikke må slåss på jobb.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg fant forresten en ro av å akseptere at jeg jobber for å leve, og ikke lever for jobben. Mange har det sånn. At andre brenner for yrket sitt er nydelig, men ikke alle trenger å være helt der. Anonymkode: 1089a...424 Ja, en jobb bruker man altfor mye tid på. Er det som er problemet, man mister så masse fritid. Så i dag gjør jeg det kun pga pengene, men gikk ned til 80%. Hjalp mye det. Orker ikke høre på de som skal elske jobben sin, tror det er få mennesker som gleder se til mandag etter helg. Anonymkode: 9952b...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Har det sånn. arbeidsoppgavene er kjeeeeeeeeeedelige.. håper jeg får ny jobb snart Anonymkode: b3bc7...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Dette innlegget kunne vært skrevet av meg. Jeg har det NØYAKTIG likt som deg. (Jeg tror jeg har svart deg tidligere på en liknende tråd, men det kan jo være flere av dere (oss) kreative sjeler der ute 😊 Jeg bryr meg svært lite om jobben min, selv om jeg jobber med mennesker. Kjeder meg, er utrolig lite givende og både rollen og oppgavene er dørgende kjedelig. I tillegg har jeg et helseansvar jeg mistrivs sterkt med - såpass at jeg ofte kan grue meg til jobb. Jeg jobber derfor kun for lønna, og jeg holder snart ikke ut mer. Hodet er hele tiden påkoblet det kreative, og det jeg egentlig vil. Jeg jobber derfor en del utenom turnusjobben min (har eget firma), noe som begynner å tære på. Dt er fryktelig frustrende å jobbe med noe man hater, samtidig som man lengter etter å gjøre noe man virkelig liker og brenner for ❤️ Jeg gikk forresten ned til 80% stilling, noe som hjalp mye. Likevel er det ikke nok - jeg hater hvert minutt, selv om kollegaene er hyggelige. Lykke til 😊 Anonymkode: ed602...0fe
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette innlegget kunne vært skrevet av meg. Jeg har det NØYAKTIG likt som deg. (Jeg tror jeg har svart deg tidligere på en liknende tråd, men det kan jo være flere av dere (oss) kreative sjeler der ute 😊 Jeg bryr meg svært lite om jobben min, selv om jeg jobber med mennesker. Kjeder meg, er utrolig lite givende og både rollen og oppgavene er dørgende kjedelig. I tillegg har jeg et helseansvar jeg mistrivs sterkt med - såpass at jeg ofte kan grue meg til jobb. Jeg jobber derfor kun for lønna, og jeg holder snart ikke ut mer. Hodet er hele tiden påkoblet det kreative, og det jeg egentlig vil. Jeg jobber derfor en del utenom turnusjobben min (har eget firma), noe som begynner å tære på. Dt er fryktelig frustrende å jobbe med noe man hater, samtidig som man lengter etter å gjøre noe man virkelig liker og brenner for ❤️ Jeg gikk forresten ned til 80% stilling, noe som hjalp mye. Likevel er det ikke nok - jeg hater hvert minutt, selv om kollegaene er hyggelige. Lykke til 😊 Anonymkode: ed602...0fe Hei!! Ja jeg husker deg og vi er virkelig i samme situasjon. Skrev et til innlegg nå også haha da jeg nettopp fikk vite at jeg ikke får gå ned i prosent 😪 Så nå føles alt litt håpløst... det må jo bare ordne seg liksom, men det er ikke lett altså! Jeg føler at jeg er på veg mot å gå inn i veggen da man jobber 100% på jobben for pengene, og så 100% på jobben man brenner for når man kommer hjem. Håper jeg finner en annen grei jobb der jeg kan jobbe deltid Anonymkode: 19760...221
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 Det er nok mange som har det sånn, at de jobber for pengene. Tenk på alle som vasker bygninger, sitter i kassa, jobber ved samlebånd osv osv. ingen syns arbeidsopppgavene er fantastiske. Men det er noe med innstillingen. Om du tenker «aaaarrrrgghhhh dette eeeeeeer så kjedeliiiiiig» hvert minutt du er på jobb, blir det vel dritt. Men om du kobler ut hodet, tenker på ditt og din kreativitet, har det kjekt med kolleger, så bare gjør jobben din ved siden av uten å tenke på mye på det. Du får jo penger til å leve for. Anonymkode: 30e8c...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå