AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Gubben har kjøpt en ring, jeg ønsket meg, men endte opp med å kjøpe en som var for stor. Jeg har ca 51 i str, han kjøpte 54. Jeg prøvde først for et par dager siden. Den ble kjøpt for to uker siden. Siden har den ligget i skapet. Så jeg har egentlig bare prøvd den en gang. Det kan jo imidlertid butikken ikke vite helt sikkert. Er det noen måte jeg kan få byttet til en mindre størrelse? Har hørt at det er bedre å gjøre en ring større enn mindre. Så går det an å få byttet. Jeg har ren ring, diamant sertifikat og kvittering på kjøp. Den er egentlig en gave til meg, til jul, fra gubben. Ja, jeg valgte den selv. Men jeg var ikke med da han kjøpte, og fikk således ikke prøve den. En annen ting. Han sier butikken sier at den kan det endres størrelse på, innen en mnd etter kjøp. Han kjøpte en for stor ring også som gave til nær familiemedlem, som skal heller ikke få før ut i desember (ikke julegave). Der er det imidlertid en overraskelse. Jeg ser for meg at han har helt sikkert kjøpt for stor der også. Noen som vet om hvordan det er mulighetene til å få endret størrelse på en ny ring, når den gis som presang et par mnd etter kjøp? Ev. hva vil en ev. forminskning koste, siden da fristen på en mnd har gått ut. Noen med erfaring som kunde eller som ansatt på gullsmedbutikk? Anonymkode: 4f59f...834
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Du kan endre størrelse så ofte og mye du vil. Den mnd-fristen gjelder kostnadsfri endring. Jeg har endret på mine produkt flere ganger. Det siste var en 65 år gammel armring. Anonymkode: 9d837...cc8 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Da jeg fikk feil størrelse en gang, bestilte butikken en i riktig størrelse som ble tilsendt, så jeg ventet en uke eller noe på den. Anonymkode: fd4b6...b18
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg fikk feil størrelse en gang, fikk byttet til en annen uten problemer. Anonymkode: 2150b...f5d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Så han sier butikken kan endre størrelse, så derfor lurer du på om det er noen måte endre størrelsen? Er det noen spesiell grunn til at du ikke stoler på han? Og om dere allerede nå vet at ringen som skal gis i gave er for stor, er det noen grunn til at dere ikke gidder bytte den nå? Anonymkode: 5a22e...d80 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 14.47): Den ble kjøpt for to uker siden. Siden har den ligget i skapet. Så jeg har egentlig bare prøvd den en gang. Det kan jo imidlertid butikken ikke vite helt sikkert. Jeg fikk et arbånd som var for stort en gang. Jeg somla rundt i sikkert et halvt år før jeg kom meg til butikken for å spørre om det gikk an å minske det litt. Gullsmeden tilbød seg å heller bytte det i et litt mindre. Jeg hadde brukt det flere ganger, men hun undersøkte det med noen lupegreier og mente det gikk helt fint å ta det inn igjen. Anonymkode: 5e263...f88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå