AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Grunnet ny deltidsjobb ser jeg nå at min inntektsgrense vil lande på 216 000,- dette med start fra januar neste år. Jeg har allerede fått vedtaket mitt godkjent for stipend og lån, både for dette semestret og neste semester. Hva burde jeg jeg gjøre så stipendet ikke blir omgjort til lån og at omgjørings lånet ikke blir påvirket? Jeg tenkte på 2 alternativer, men vet ikke hvor realistiske de er: 1. Droppe et semester med stipend og lån (høsten 2023) 2. Redusere stillingsprosenten på jobben Noen som har noe erfaring eller kjennskap til dette her? Har forsøkt å ringe lånekassen i hele dagen, men får bare beskjed om telefon køen er for stor og må bare prøve igjen senere. 🤷♂️ Anonymkode: 3551f...d7c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Ved å tjene 216 000 kr hadde du med årets sats fått 9000kr mindre i stipend. Det vil si, 9000kr blir lån og ikke stipend. Kommer feriepengene dine i tillegg til disse? Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke tenkt på denne allerede nå, se på det neste sommer hvordan du ligger an økonomisk. Mulig at neste års inntektsgrense går opp med 10-20 k, det pleier å gjøre det hvert år. Anonymkode: 9323d...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Ville ikke droppet å ta stipend/lån hvertfall. Du er bare en smule over inntektsgrensen, så du vil ikke få noen stor reduksjon i stipend. Da hadde jeg heller jobbet litt mindre, men som ab over skriver kan jo inntektsgrensen øke til neste år og da kan det hende du er innafor Anonymkode: 6bb37...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå