Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 hei! vi reiser til Thailand i januar, med vår datter som da e r 9 mnder. ca 8 kg og 72 cm lang. trodde alt var i orden med at vi skulle få kurv til henne på flyet som hun kan ligge i. men fikk beskjed fra reiseselskapet at ho e for stor til det... noen med erfaringer?????????hvor har vi henne da og hva bør vi gjøre? de sier vi må bare ha henne på fanget, men haloooo, det er liksom ikke 1 time vi ska fly.. pls kan noen svare meg som har reist med større babyer så langt? hVA GJØR VI? tusen takk!!
Vimsevips Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Vel, flyselskapet har rett. Ho må sitte i fanget. Det går greit, selv om det er tungt Selv reiste vi til USA da Vesla var på den alderen, nå var riktignok ho liten nok til bassinette (seng), men vi fikk ikke den ene veien Da det var andre barn som var yngre som dermed ble prioritert. Da var det bare å ha henne i fanget. Forhør deg om dere kan få plasser fremst, da får dere om ikke annet bedre plass til beina, og kan avlaste litt med å ha henne liggende på golvet innimellom Ellers er det som regel mange på flyet som har lyst til å snakke med henne, så la de avlaste dere litt. De sier kanskje mye rart, men det gir deg anledning til å hvile ømme lår og knær. Selv om man har bassinette kan ikke babyen ligge der hele tiden. Letting, landing og ved turbulens må barnet ut av bassinetten, og denne taes ned fra veggen. De anbefaler heller ikke at de er der så mye i våken tilstand når de er så gamle. De er ganske lette å komme ut av
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 hvordan fikk du ho til å sove da? det er liksom det jeg er bekymra for. for jeg tror neppe ho vil sove på fanget vårt,..tenkte kanskje å ta med noe ho kunne ligge på på gulvet, ved beina våres. men er det større benplass på de plassene der det er plass til kurv til barnet? det er klm vi reiser med. noen jeg kjenner skal reise med british airways, og merkelig nok får de basket til sønnen på 1 år...
Jens Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 OI!!!!!Vi skal til Miami neste uke med vår sønn på 9,2 kilo som er 72 cm lang, og vi har blitt lovet seng til gutten!!!!Vi flyr med Lufthansa. Kan det variere fra flyselskap til flyselskap??Han er jo ikke mer en 7 måneder...
Vimsevips Skrevet 2. desember 2005 #5 Skrevet 2. desember 2005 Kilo og lengde begrensningene varierer fra flyselskap til flyselskap. Noen selskap er strengere enn andre.. I tillegg er bassinetten noe de tilbyr etter behov. Som jeg skrev fikk ikke vi det den ene veien fordi det var andre som var yngre enn henne som ble prioritert. Ja, der framme hvor bassinettene henger er det større gulvplass. Så prøv om dere kan få sete på sidene der. (Bassinttene pleier å henge på midtrekka). Hvor gammel barnet er er ikke alltid det de ser mest på. Vi hadde bassinette til Vesla siste gang da ho var 15mnd, ho var lita. Så ho var i underkant av 8kg og 77cm siste gang ho la i bassinetten. Hvordan vi fikk henne til å sove? Ho sovnet endelig etter maaaange og laaaange timer., men da sov ho også godt Når vi hadde bassinetten sovnet ho ikke noe fortere, det var altfor interessant å se på alle menneskene. Derimot var det veldig mye bedre for våre bein å ha bassinetten..
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 noen som har reist med klm, hvordan er disse kurvene deres? jenta vår er i underkant av 8 kg når vi reiser og ca 72 cm lang. skulle ønske vi kunne prøvd med en sånn kurv når vi kommer på flyet.. hm hm..tenke, tenke.... synest de har vært lite behjelpelige der vi bestilte reisa ja....tror det blir siste gang jeg legger igjen penger der...
Vimsevips Skrevet 3. desember 2005 #7 Skrevet 3. desember 2005 På denne siden kan du lese litt om kva KLM tilbyr. Hvilke begrensninger de har på bassinettene sine osv. Håper den siden kan være til hjelp!
Cilla Skrevet 3. desember 2005 #8 Skrevet 3. desember 2005 Jeg var ute og flydde med jenta mi da hun var ca 11 mnd, det var en ca 2 timers flytur midt i sovetiden hennes. Hun hadde aldri sovet på fanget vårt før, men denne gangen sov hun lenge på fanget ( 1 1/2 time). Husker jeg tenkte litt på dette på forhånd, men de bekymringene kunne jeg bare spart meg for. Vi hadde dessuten utstyrt oss med smokk sovebamse og drikke på flaske, men hun trengte ikke noe av dette.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #9 Skrevet 3. desember 2005 Vær litt kreativ og finn på noe selv da vel.. Du kjenner barnet ditt best gjør du ikke? Da bør du vite hva som får han/henne til å sovne og være rolig. I tillegg bør man ikke være livsavhengige av hva flyet har til rådighet av senger. Lag en løsning selv: bag, teppe-bag-greie, et eller annet. Så må dere/du regne med å ha den i fanget mye. Slik er det bare.
Potetoline Skrevet 4. desember 2005 #10 Skrevet 4. desember 2005 Vi kom nettopp hjem fra thailand nå. Det var kjempefint og flyturen gikk overraskende bra med tre små barn. Minstemann er ett og et halvt og vi og trodde at alt håp var ute når vi ikke fikk basket. For å få dem til å sove ga vi dem en halv til en kvart postafen tablett( reisesyketabletter som gjør de søvnige) Armlena gikk an å ta opp på vårt fly ( my travel airways) så småen fikk sitte mellom oss og sove. Gikk helt fint. Ta med leker og drikke som babyen får under avgang og landing for å forhindre vondt i ørene. Gled dere til thailand!! God tur!!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #11 Skrevet 4. desember 2005 Jeg vil ikke anbefale at foreldre doper ned sine søte små med medikamenter!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #12 Skrevet 4. desember 2005 Du syns det er bedre at de hyler og skriker og gjerne kaster opp på en flytur som varer i 15 timer???
Gjest Maddy Skrevet 4. desember 2005 #13 Skrevet 4. desember 2005 Å reise med baby på 9 mnd går veldig bra. Vi reiste med 1 fødte når hun var 8 mnd - puppa bare ved opp og nedstiging. Nå reiser vi muligens til Thailand eller Sydney vi også og da er ungene 2 år og nesten 7 mnd gamle. Pupp fungerer optimalt og det samme med smokk da God tur.
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #14 Skrevet 5. desember 2005 hei igjen! takker for gode tips og råd. litt unødvendig synes jeg det var du som skrev innlegget om :"vær litt kreativ da vel", har du reist så langt med bebi selv eller? for hvist du ikke har det så vet du kanskje ikke at valg mulighetene man har rundt der man sitter ikke er så altfor store??!i tillegg har jeg allerde vært på en 4 timers flytur med dattra mi,kypros når ho va 5 mnder, så jeg har litt erfaring, trodde alt var i orden med plass til henne å ligge, men da vi kom på flyet var det ikke det, og vi måtte ha henne på fanget hele veien, da lærte jeg at å sovne på fanget var ikke noe for ho. prøvde alt mulig;pupp,byssing o.l , men det utviklet seg til hysterisk gråt, så ho sov ikke noe særlig den turen. da vi reiste tilbake, la vi ho på golvet nedenfor oss med tepper og slikt rundt, da sov ho. skjerma ho med teppe hengende over hodet, slik at det ikke sku bli så forstyrrende med alle lysene. da sov ho godt:) det jeg vil frem til er at en slik bag, som man får på flyet, er det som er sikrest å legge barnet i om det ikke er for stort da, iforhold til på gulvet.og en annen ting; jeg jobber i helsevesnet og jeg kommer så absolutt til å ta med noe søvndyssende, jeg kan ha som en kriseløsning hvis det blir for ille. det er ikke noe farlig med det. nei,, så langt finner jeg ut at vi blir å ta problemene når de kommer , men det er nok greit å være forberedt på at flyturen kan bli et mareritt, for da blir det kanskje ikke så ille. vi får gjøre det beste ut av det.
Potetoline Skrevet 5. desember 2005 #15 Skrevet 5. desember 2005 hei igjen! takker for gode tips og råd. litt unødvendig synes jeg det var du som skrev innlegget om :"vær litt kreativ da vel", har du reist så langt med bebi selv eller? for hvist du ikke har det så vet du kanskje ikke at valg mulighetene man har rundt der man sitter ikke er så altfor store??!i tillegg har jeg allerde vært på en 4 timers flytur med dattra mi,kypros når ho va 5 mnder, så jeg har litt erfaring, trodde alt var i orden med plass til henne å ligge, men da vi kom på flyet var det ikke det, og vi måtte ha henne på fanget hele veien, da lærte jeg at å sovne på fanget var ikke noe for ho. prøvde alt mulig;pupp,byssing o.l , men det utviklet seg til hysterisk gråt, så ho sov ikke noe særlig den turen. da vi reiste tilbake, la vi ho på golvet nedenfor oss med tepper og slikt rundt, da sov ho. skjerma ho med teppe hengende over hodet, slik at det ikke sku bli så forstyrrende med alle lysene. da sov ho godt:) det jeg vil frem til er at en slik bag, som man får på flyet, er det som er sikrest å legge barnet i om det ikke er for stort da, iforhold til på gulvet.og en annen ting; jeg jobber i helsevesnet og jeg kommer så absolutt til å ta med noe søvndyssende, jeg kan ha som en kriseløsning hvis det blir for ille. det er ikke noe farlig med det. nei,, så langt finner jeg ut at vi blir å ta problemene når de kommer , men det er nok greit å være forberedt på at flyturen kan bli et mareritt, for da blir det kanskje ikke så ille. vi får gjøre det beste ut av det. ← You go girl!!!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #16 Skrevet 5. desember 2005 hvordan fikk du ho til å sove da? det er liksom det jeg er bekymra for. for jeg tror neppe ho vil sove på fanget vårt,..tenkte kanskje å ta med noe ho kunne ligge på på gulvet, ved beina våres. men er det større benplass på de plassene der det er plass til kurv til barnet? det er klm vi reiser med. noen jeg kjenner skal reise med british airways, og merkelig nok får de basket til sønnen på 1 år... ← Klm til Thailand. a de var jo trangeste fly dere har valgt da...
Gjest Miloine Skrevet 5. desember 2005 #17 Skrevet 5. desember 2005 (endret) skrev på feil tråd Endret 5. desember 2005 av Miloine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå