Gå til innhold

Hvordan få lukt ut av saueskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et gigantisk saueskinn som ikke får plass i vaskemaskinen, men som har begynt å lukte støvete og innestengt.
Har sett en del forskjellige råd, så jeg lurer på hvilken metode dere har brukt for å få lukt ut av et saueskinn? Vil helst prøve meg fram så lite som mulig da det blir en gigajobb uansett hva jeg gjør😅
Kan ikke bruke f.eks parfyme for å maskere lukten, da jeg er allergisk😅

takk på forhånd for svar☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeh du må for all del ikke ha det i vaskemaskin...! 😱

De selger sånn spray og såpe til å rengjøre det med på butikker som selger sånt, kid eller prinsess feks 

Anonymkode: ca692...71d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
KrakenPåSkøyter skrev (16 minutter siden):

Jeg har et gigantisk saueskinn som ikke får plass i vaskemaskinen, men som har begynt å lukte støvete og innestengt.
Har sett en del forskjellige råd, så jeg lurer på hvilken metode dere har brukt for å få lukt ut av et saueskinn? Vil helst prøve meg fram så lite som mulig da det blir en gigajobb uansett hva jeg gjør😅
Kan ikke bruke f.eks parfyme for å maskere lukten, da jeg er allergisk😅

takk på forhånd for svar☺️

Heng det ut til lufting. Når det blir snø er det kjekt å tråkke dem ned i det og, renser godt.

Anonymkode: 86fe0...162

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De selger sånn spray og såpe til å rengjøre det med på butikker som selger sånt, kid eller prinsess feks 

Har du navn på en slik spray? Finner ikke noe når jeg søker nå, men er godt mulig jeg bruker feil søkeord😅

Skrevet
KrakenPåSkøyter skrev (3 minutter siden):

Har du navn på en slik spray? Finner ikke noe når jeg søker nå, men er godt mulig jeg bruker feil søkeord😅

Jeg vet ikke navn, men fikk med en da jeg kjøpte det i gave for noen år siden, tror det var på kid. Men ja lufting hjelper godt også

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heng det ut til lufting. Når det blir snø er det kjekt å tråkke dem ned i det og, renser godt.

Anonymkode: 86fe0...162

Skal prøve med snøen når den kommer😁 Hvor lenge sånn ca burde det luftes? Bør det bare være et par timer, eller kan det fint ligge ute en god stund? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke navn, men fikk med en da jeg kjøpte det i gave for noen år siden, tror det var på kid. Men ja lufting hjelper godt også

Da skal jeg spørre på butikken neste gang jeg er i nærheten😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke? Jeg har vasket mine gjentatte ganger i vaskemaskin. De ble verken borte, til ulvefelling eller annet rart. De ble bare helt vanlig rene. Jeg vasket dem selvsagt med shampoo, ikke vaskemiddel. Ull er hår.

Anonymkode: ba1e0...169

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler lufting. Særlig om det er minusgrader. Gjerne over natten etter en god runde i snøen. 
Om dette ikke fungerer kan du vaske det i maskinen. Men gni baksiden inn med sunlight-såpe etter vask og rist det gjentatte ganger mens det tørker, ellers blir det veldig stivt. 

Anonymkode: 61bed...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...