KrakenPåSkøyter Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har et gigantisk saueskinn som ikke får plass i vaskemaskinen, men som har begynt å lukte støvete og innestengt. Har sett en del forskjellige råd, så jeg lurer på hvilken metode dere har brukt for å få lukt ut av et saueskinn? Vil helst prøve meg fram så lite som mulig da det blir en gigajobb uansett hva jeg gjør😅 Kan ikke bruke f.eks parfyme for å maskere lukten, da jeg er allergisk😅 takk på forhånd for svar☺️
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Eeeh du må for all del ikke ha det i vaskemaskin...! 😱 De selger sånn spray og såpe til å rengjøre det med på butikker som selger sånt, kid eller prinsess feks Anonymkode: ca692...71d 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 KrakenPåSkøyter skrev (16 minutter siden): Jeg har et gigantisk saueskinn som ikke får plass i vaskemaskinen, men som har begynt å lukte støvete og innestengt. Har sett en del forskjellige råd, så jeg lurer på hvilken metode dere har brukt for å få lukt ut av et saueskinn? Vil helst prøve meg fram så lite som mulig da det blir en gigajobb uansett hva jeg gjør😅 Kan ikke bruke f.eks parfyme for å maskere lukten, da jeg er allergisk😅 takk på forhånd for svar☺️ Heng det ut til lufting. Når det blir snø er det kjekt å tråkke dem ned i det og, renser godt. Anonymkode: 86fe0...162
KrakenPåSkøyter Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eeeh du må for all del ikke ha det i vaskemaskin...! 😱 De selger sånn spray og såpe til å rengjøre det med på butikker som selger sånt, kid eller prinsess feks Anonymkode: ca692...71d Har du navn på en slik spray? Finner ikke noe når jeg søker nå, men er godt mulig jeg bruker feil søkeord😅
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 KrakenPåSkøyter skrev (3 minutter siden): Har du navn på en slik spray? Finner ikke noe når jeg søker nå, men er godt mulig jeg bruker feil søkeord😅 Jeg vet ikke navn, men fikk med en da jeg kjøpte det i gave for noen år siden, tror det var på kid. Men ja lufting hjelper godt også Anonymkode: ca692...71d
KrakenPåSkøyter Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Heng det ut til lufting. Når det blir snø er det kjekt å tråkke dem ned i det og, renser godt. Anonymkode: 86fe0...162 Skal prøve med snøen når den kommer😁 Hvor lenge sånn ca burde det luftes? Bør det bare være et par timer, eller kan det fint ligge ute en god stund?
KrakenPåSkøyter Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke navn, men fikk med en da jeg kjøpte det i gave for noen år siden, tror det var på kid. Men ja lufting hjelper godt også Anonymkode: ca692...71d Da skal jeg spørre på butikken neste gang jeg er i nærheten😁
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eeeh du må for all del ikke ha det i vaskemaskin...! 😱 De selger sånn spray og såpe til å rengjøre det med på butikker som selger sånt, kid eller prinsess feks Anonymkode: ca692...71d Hvorfor ikke? Jeg har vasket mine gjentatte ganger i vaskemaskin. De ble verken borte, til ulvefelling eller annet rart. De ble bare helt vanlig rene. Jeg vasket dem selvsagt med shampoo, ikke vaskemiddel. Ull er hår. Anonymkode: ba1e0...169 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 Anbefaler lufting. Særlig om det er minusgrader. Gjerne over natten etter en god runde i snøen. Om dette ikke fungerer kan du vaske det i maskinen. Men gni baksiden inn med sunlight-såpe etter vask og rist det gjentatte ganger mens det tørker, ellers blir det veldig stivt. Anonymkode: 61bed...bc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå