AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg prøver meg på curly girl-metoden, og har begynt å eksperimentere med gel. Men altså, håret mitt blir jo helt villt klissete og ekkelt mens det tørker... Det er uaktuelt å føne/diffuse det, det må lufttørke. Men hva gjør man da i mellomtiden? Håret mitt tar eviglang tid å tørke, og selv med små mengder gel blir det kjempeklissete mens det tørker. Jeg har langt hår, så håret kommer jo i kontakt med både klær og sofa og hodepute. Jeg kan ikke "ploppe" det, da blir det bare helt flatt (og uansett kan jeg jo ikke gå rundt med et hånkle på hodet i fjorten timer....). Hva gjør dere andre som bruker gel og som lufttørker? Anonymkode: 3d964...da3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Ikke opplevd dette selv. Har du for mye i? Og hvilken gele bruker du? Om du ikke ønsker å tørke håret tørt med diffuser kan du teste ut om «hover diffusing» kan være noe for deg. Da føner du bare kort på avstand til gelen blir stiv (cast) og så kan du lufttørke det ferdig. Og så skal du ikke drive å ta i håret før det er helt tørt. (Lettere sagt enn gjort 😉 ) Sjekk ut feks Atoyabass eller Curlmaven på insta for stylingtips. Anonymkode: 14787...a02
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg bruker denne: Kanskje jeg tar for mye? Jeg ser bare hva alle "curly girl ekspertene" gjør på videoer og insta, og selv de med mye kortere og tynenre hår enn meg bruker mye mer enn hva jeg har prøvd. Jeg tar ikke i håret, nei, men det er jo fremdeles vått og klissete når jeg legger meg, så det skaper jo en del friksjon. PRøvde med mousse i dag, og det hadde mye bedre effekt. Jeg har veldig lav porøsitet, og fint hår, så sliter med at mye av produkter bare legger seg utenpå, og tynger ned. Anonymkode: 3d964...da3
flusa Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg bruker denne: Kanskje jeg tar for mye? Jeg ser bare hva alle "curly girl ekspertene" gjør på videoer og insta, og selv de med mye kortere og tynenre hår enn meg bruker mye mer enn hva jeg har prøvd. Jeg tar ikke i håret, nei, men det er jo fremdeles vått og klissete når jeg legger meg, så det skaper jo en del friksjon. PRøvde med mousse i dag, og det hadde mye bedre effekt. Jeg har veldig lav porøsitet, og fint hår, så sliter med at mye av produkter bare legger seg utenpå, og tynger ned. Anonymkode: 3d964...da3 Man skal vel ikke ha i hårgele før man legger seg? Jeg ville jo tatt det i på dagtid, på kvelden kan du jo ha i noe hårolje etc.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Har du tette krøller, eller mer bølger/løse krøller? For oss som har bølger er det ofte bedre å klemme ut det meste av vannet med et mikrofiberhåndkle før man har i gele, da tyngden av vannet strekker de bølgene vi har. Gjør du dette, eller er håret helt vått? Jo våtere det er, jo lenger tid på å tørke. Jeg pleier å diffuse litt, så har egentlig ikke noe råd om du vil unngå dette. For min del blir røttene så flate hvis jeg bare lufttørker, og bølgene mindre definerte. Bruker ikke mye varme, men får relativt faskt cast likevel, og da er det jo ikke kliss mens det lufttørker resten. (Bruker den 80-tallsgeleen, tror den heter Mineral & Kontroll?) Anonymkode: 7fd45...42a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har du tette krøller, eller mer bølger/løse krøller? For oss som har bølger er det ofte bedre å klemme ut det meste av vannet med et mikrofiberhåndkle før man har i gele, da tyngden av vannet strekker de bølgene vi har. Gjør du dette, eller er håret helt vått? Jo våtere det er, jo lenger tid på å tørke. Jeg pleier å diffuse litt, så har egentlig ikke noe råd om du vil unngå dette. For min del blir røttene så flate hvis jeg bare lufttørker, og bølgene mindre definerte. Bruker ikke mye varme, men får relativt faskt cast likevel, og da er det jo ikke kliss mens det lufttørker resten. (Bruker den 80-tallsgeleen, tror den heter Mineral & Kontroll?) Anonymkode: 7fd45...42a Har bølger, typ 2a/2b. Jeg bruker også gel i håret etter at jeg har microploppet og klemt ut så mye vann jeg klarer. Blander gel'en med litt vann i hendene, før jeg bruker praying hands til å ta det på. Bruker en krokodilleklemme på toppen av hodet for å få volum i røttene, funker ganske bra Anonymkode: 3d964...da3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Du kan ikke legge deg med vått hår med krøller og forvente et fint resultat morgenen etter... For meg - bølger / krøller 2/3, fint hår, fungerer det best å ha gele i dryppvått hår og så klemme ut vannet. Får lett oppbygging av produktrester og er avhengig av vask med renseshampo regelmessig. Bumble & Bumble sin Sunday shampoo er god. Anonymkode: 14787...a02
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 Har to små unger som våkner kl 5, og null sjangs til å få vasket håret om morgenen Det bruker også timesvis på å tørke (og det er UTEN gel, med gel tar det mye lengre tid...), så ganske uaktuelt å gå med vått hår på jobb hele dagen.. Å legge seg med gel i håret og vått hår ser jeg det er mange som gjør på curly-girl-sidene. Anonymkode: 3d964...da3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå