AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Er 25 år og har tenkt å begynne å spare langsiktig i fond. Verden er jo skikkelig usikker for tiden og jeg ser at børsen og mange av de populære indeksfondene har gått i minus hittil i år. Tror det er indeksfond jeg vil starte med, rett og slett fordi det er billigere enn forvaltede fond. Det er jo greit at det er best å kjøpe når det er billig, men det er vanskelig å forutse når bunnen er nådd. Og kanskje ekstra vanskelig når alt er så turbulent som nå. Derfor lurer jeg på om dere kjøper dere inn i fond for tiden? Hvis ikke, har dere noen formening om når dere tenker å begynne å kjøpe igjen? Anonymkode: f43bc...aec
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Du kan jo for eksempel gå inn på de tusen daglige trådene som allerede er laget om akkurat det samme spørsmålet. Men ja, sparer som normalt, nå er det tross alt salg. Hvis nedgangstider er så skremmende så har man ikke noe i markedet å gjøre. Anonymkode: dde45...856 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan jo for eksempel gå inn på de tusen daglige trådene som allerede er laget om akkurat det samme spørsmålet. Men ja, sparer som normalt, nå er det tross alt salg. Hvis nedgangstider er så skremmende så har man ikke noe i markedet å gjøre. Anonymkode: dde45...856 Hvorfor det, når jeg kan bruke mye mindre tid ved å spørre selv? 😛 Har du noen formening om når vi nærmer oss bunnen? Anonymkode: f43bc...aec
Portia Catonis Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det, når jeg kan bruke mye mindre tid ved å spørre selv? 😛 Har du noen formening om når vi nærmer oss bunnen? Anonymkode: f43bc...aec Ingen kan forutsi det, uten å være synsk. Som kjent så vil alltid tid i markedet slå timing av markedet. Setter du inn en fast sum hver måned er du sikker på at du får med deg bunnen. Har du fobi mot tap burde du sette pengene i banken isteden.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har spart i fond noen år og fortsetter med det. Av erfaring har det alltid gått opp igjen. Anonymkode: 82ec3...9de
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor det, når jeg kan bruke mye mindre tid ved å spørre selv? 😛 Har du noen formening om når vi nærmer oss bunnen? Anonymkode: f43bc...aec Haha hadde jeg hatt det så hadde jeg vært milliardær. Anonymkode: dde45...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå