AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Mannen har gjennom hele forholdet vist så og si ingen interesse for sex. Jeg synes det var merkelig. Men han skyldte på at han var overarbeidet og stresset. Nå er det vel snart ett år siden vi hadde sex sist. Jeg er glad i mannen uansett, og jeg nærmer meg 50 år. Har bare latt det være sånn. Har ikke dratt pga hans manglende sexlyst. Men i går kom han plutselig til meg og sier : "Du er blitt sexy og slankere. Før var du litt tykk, derfor ville jeg ikke ha sex med deg. Men nå kan vi nok ha sex igjen." Jeg ble litt såret av kommentaren , men avfeide den med å si :"du får enten like meg som den jeg er : tykk eller tynn, eller så får du gå". Da sa han at han hadde aldri tenkt å forlate meg noensinne. Og at han liker meg. Noe han alltid har gjort. Men hvordan han kunne finne på å si at jeg var for feit til å tenne på var jo litt kjipt å høre. Jeg har faktisk mistenkt han for å være skaphomo fordi han virker ikke til å være interessert i noen kvinner. Han synes at det er ekkelt om en dame som foreks jobber på butikk går i utringning osv. Jeg var 1.67 høy og 65 kg. Nå er jeg bare 2 kg lettere. Jeg vil ikke si at jeg noensinne har vært direkte tykk. Hvordan ville du reagert i en slik situasjon? Anonymkode: 932c9...eb5 3
ItchyBitchySpider Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen har gjennom hele forholdet vist så og si ingen interesse for sex. Jeg synes det var merkelig. Men han skyldte på at han var overarbeidet og stresset. Nå er det vel snart ett år siden vi hadde sex sist. Jeg er glad i mannen uansett, og jeg nærmer meg 50 år. Har bare latt det være sånn. Har ikke dratt pga hans manglende sexlyst. Men i går kom han plutselig til meg og sier : "Du er blitt sexy og slankere. Før var du litt tykk, derfor ville jeg ikke ha sex med deg. Men nå kan vi nok ha sex igjen." Jeg ble litt såret av kommentaren , men avfeide den med å si :"du får enten like meg som den jeg er : tykk eller tynn, eller så får du gå". Da sa han at han hadde aldri tenkt å forlate meg noensinne. Og at han liker meg. Noe han alltid har gjort. Men hvordan han kunne finne på å si at jeg var for feit til å tenne på var jo litt kjipt å høre. Jeg har faktisk mistenkt han for å være skaphomo fordi han virker ikke til å være interessert i noen kvinner. Han synes at det er ekkelt om en dame som foreks jobber på butikk går i utringning osv. Jeg var 1.67 høy og 65 kg. Nå er jeg bare 2 kg lettere. Jeg vil ikke si at jeg noensinne har vært direkte tykk. Hvordan ville du reagert i en slik situasjon? Anonymkode: 932c9...eb5 En mann som kaller en normalvektig dame tjukk og mener at han bare kan ha sex med henne hvis hun slanker seg, er ingenting å samle på. Du sier at han har gjennom hele forholdet vist så å si ingen interesse, altså har du jo hatt samme vekt hele tiden. Hvorfor har han blitt sammen med deg i utgangspunktet, hvis du ikke tente ham slik du var? Det er jo fullstendig idiotisk, og et bevis på at han gikk inn i et forhold av praktiske årsaker. 6 2 5
Dont care Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg ville ærlig ha blitt drit sur og klikka, hadde typen min sagt det der til meg hadde det vært slutt på sekundet assa. Det der er bare så sykt frekt å si! hvis han hadde likt deg for deg og kroppen din hadde han ikke sagt det der. Det å veie 65kg er ikke å være tykk! du er perfekt uansett! husk det! Mitt råd til deg ville ha vært å sette deg ned med han og at du ikke synes det var noe greit at han sa det og at han såret deg med å si det han sa. se hva han sier. du vil fort skjønne da om han er noe å ta vare på. 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 1 minutt siden, ItchyBitchySpider said: En mann som kaller en normalvektig dame tjukk og mener at han bare kan ha sex med henne hvis hun slanker seg, er ingenting å samle på. Du sier at han har gjennom hele forholdet vist så å si ingen interesse, altså har du jo hatt samme vekt hele tiden. Hvorfor har han blitt sammen med deg i utgangspunktet, hvis du ikke tente ham slik du var? Det er jo fullstendig idiotisk, og et bevis på at han gikk inn i et forhold av praktiske årsaker. Jeg tror det samme om at han gikk nok inn i forholdet av praktiske årsaker. Har mistenkt det lenge. Anonymkode: 932c9...eb5 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 2 minutter siden, Dont care said: Jeg ville ærlig ha blitt drit sur og klikka, hadde typen min sagt det der til meg hadde det vært slutt på sekundet assa. Det der er bare så sykt frekt å si! hvis han hadde likt deg for deg og kroppen din hadde han ikke sagt det der. Det å veie 65kg er ikke å være tykk! du er perfekt uansett! husk det! Mitt råd til deg ville ha vært å sette deg ned med han og at du ikke synes det var noe greit at han sa det og at han såret deg med å si det han sa. se hva han sier. du vil fort skjønne da om han er noe å ta vare på. Ja, det kom ikke uventet. Så jeg reagerte med å ta det ganske rolig. Men jeg bør nok sitte meg ned med han i kveld å prate med han om dette. Anonymkode: 932c9...eb5
Carrot Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 festlig type not! Jgg syns kommentaren din var helt på sin plass. Men jeg ville nok vurdert å komme til bunns i dette for egen del og ikke bare la det ligge om det såret meg. 1 1
ItchyBitchySpider Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det samme om at han gikk nok inn i forholdet av praktiske årsaker. Har mistenkt det lenge. Anonymkode: 932c9...eb5 Og da må du spørre deg selv om du ønsker å være sammen med en som er med deg fordi det er praktisk sånn, eller om du ønsker å finne noe som vil ha deg, begjære deg og være sammen med deg fordi han elsker deg. Du er 50 år, det er ingen alder i 2022 når det gjelder å finne sin andre halvdel. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 Just now, Carrot said: festlig type not! Jgg syns kommentaren din var helt på sin plass. Men jeg ville nok vurdert å komme til bunns i dette for egen del og ikke bare la det ligge om det såret meg. Det såret meg litt, men ikke så mye som jeg hadde trodd. Vi har nesten ikke hatt noe sexliv. Har vært sammen i 5 år. Men jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere heller. Men sa bare at han måtte like meg for den jeg er, om han ville ha meg. Og at jeg synes temaet om tykk eller ikke var tullete. Anonymkode: 932c9...eb5 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 Høres ut som min eksmann. Eks ja. Aldri mer. Anonymkode: 106b9...562 1 1
Carrot Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det såret meg litt, men ikke så mye som jeg hadde trodd. Vi har nesten ikke hatt noe sexliv. Har vært sammen i 5 år. Men jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere heller. Men sa bare at han måtte like meg for den jeg er, om han ville ha meg. Og at jeg synes temaet om tykk eller ikke var tullete. Anonymkode: 932c9...eb5 Du har helt rett, tullete, respektløst, tankeløst, kall det hva du vil men det var ikke en grei ting å si tenker jeg. Ta gjerne praten men før du gjør det tenk over hva du ønsker av dette forholdet og denne mannen i fremtiden. Gjør deg opp noen tanker i forkant av hvor du ønsker være. Blir det neste du kan vente få servert kanskje at du er for gammel? For syk? Hva er greien med å si slikt, hvor kommer det fra, hvorfor er dere sammen fra hans side om han ikke er tiltrukket av deg som person osv.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 3 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Og da må du spørre deg selv om du ønsker å være sammen med en som er med deg fordi det er praktisk sånn, eller om du ønsker å finne noe som vil ha deg, begjære deg og være sammen med deg fordi han elsker deg. Du er 50 år, det er ingen alder i 2022 når det gjelder å finne sin andre halvdel. Lykke til! Har tenkt mye på det. Men jeg er glad i ham, men ble usikker på hvordan han kunne finne på å si noe slikt. Jeg tenkte : " har han vært utro?" , "hva er det neste han kommer til å si?". Jeg får inntrykk av at han er glad i meg, men at noe er galt innen sex-delen. Han vet at jeg mistenkte at han var homofil. Men det har han benektet. Årsaken til den mistanken er av mange årsaker. Jeg ser at dere andre skriver at dere synes at det var helt feil av han å kommentere kroppen min som årsak. Jeg tenkte : er det vanlig å skylde på den? Men det er ihvertfall ikke greit, synes jeg. Anonymkode: 932c9...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #13 Skrevet 18. oktober 2022 9 minutter siden, Carrot said: Du har helt rett, tullete, respektløst, tankeløst, kall det hva du vil men det var ikke en grei ting å si tenker jeg. Ta gjerne praten men før du gjør det tenk over hva du ønsker av dette forholdet og denne mannen i fremtiden. Gjør deg opp noen tanker i forkant av hvor du ønsker være. Blir det neste du kan vente få servert kanskje at du er for gammel? For syk? Hva er greien med å si slikt, hvor kommer det fra, hvorfor er dere sammen fra hans side om han ikke er tiltrukket av deg som person osv.. Ja, jeg må ta praten om dette. Jeg ville aldri sagt til en mann at jeg ikke ville ha sex med han pga kroppen hans. Det er ikke særlig fint å si noe slikt. Anonymkode: 932c9...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mannen har gjennom hele forholdet vist så og si ingen interesse for sex. Jeg synes det var merkelig. Men han skyldte på at han var overarbeidet og stresset. Nå er det vel snart ett år siden vi hadde sex sist. Jeg er glad i mannen uansett, og jeg nærmer meg 50 år. Har bare latt det være sånn. Har ikke dratt pga hans manglende sexlyst. Men i går kom han plutselig til meg og sier : "Du er blitt sexy og slankere. Før var du litt tykk, derfor ville jeg ikke ha sex med deg. Men nå kan vi nok ha sex igjen." Jeg ble litt såret av kommentaren , men avfeide den med å si :"du får enten like meg som den jeg er : tykk eller tynn, eller så får du gå". Da sa han at han hadde aldri tenkt å forlate meg noensinne. Og at han liker meg. Noe han alltid har gjort. Men hvordan han kunne finne på å si at jeg var for feit til å tenne på var jo litt kjipt å høre. Jeg har faktisk mistenkt han for å være skaphomo fordi han virker ikke til å være interessert i noen kvinner. Han synes at det er ekkelt om en dame som foreks jobber på butikk går i utringning osv. Jeg var 1.67 høy og 65 kg. Nå er jeg bare 2 kg lettere. Jeg vil ikke si at jeg noensinne har vært direkte tykk. Hvordan ville du reagert i en slik situasjon? Anonymkode: 932c9...eb5 Hadde ikke gidda han da nei. 2kg er ikke engang mye Anonymkode: 63964...598 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg tenker jo det at når man går inn i et forhold med noen, og etablerer seg - så går man jo inn i forholdet med en person man tenner på og finner tiltrekkende. Utseende er ikke alt, nei - men hvis partneren etterhvert legger på seg veldig mye, ikke trener og ser ut til å «forfalle». Så mener jeg det er helt innafor å gi beskjed til partneren sin, og prøve å motivere til en endring. Her sier du at du har gått ned 2 kg? 2kg syntes jo ikke for det vide øyet en gang, så dette høres jo veldig merkelig ut. For partneren din er du nok den samme vekten du har vært, da 2 kg ikke syntes noe særlig. Enten er samboeren din en drittsekk uten like, men da kan dette umulig være første gang han prøver å såre deg? Eller så er det mye du utelater i historien her. Anonymkode: ae515...eee 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde ikke gidda han da nei. 2kg er ikke engang mye Anonymkode: 63964...598 2 kg syntes ikke med det blotte øyet slik TS beskriver, det er nok mye TS utelater fra denne historien - eller så er det en spøk. Anonymkode: ae515...eee
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #17 Skrevet 18. oktober 2022 Dont care skrev (46 minutter siden): Jeg ville ærlig ha blitt drit sur og klikka, hadde typen min sagt det der til meg hadde det vært slutt på sekundet assa. Det der er bare så sykt frekt å si! hvis han hadde likt deg for deg og kroppen din hadde han ikke sagt det der. Det å veie 65kg er ikke å være tykk! du er perfekt uansett! husk det! Mitt råd til deg ville ha vært å sette deg ned med han og at du ikke synes det var noe greit at han sa det og at han såret deg med å si det han sa. se hva han sier. du vil fort skjønne da om han er noe å ta vare på. For du hadde helt ærlig - fortsatt vært tiltrukket av din kjæreste om han lot seg forfalle og bli overvektig? Det er ikke frekt å si til partneren sin, at nå må en endring skje - for jeg tenner ikke på deg lengre. Jeg hadde aldri gått inn i et forhold med en overvektig person, rett og slett fordi jeg ikke finner det tiltrekkende. Nå sier jeg ikke at TS er overvektig, men 2 kg syntes ikke for det blotte øyet slik TS beskriver - så kjæresten hennes kan umulig legge merke til at de 2 kiloene har rent vekk uansett. Så her er det mye til historien TS ikke legger ved. Høres heller ut som at kjæresten til TS finner unnskyldninger for sin egen seksualitet, og legger det over på TS. Om det er bevisst eller ikke, kan bare TS vite - det er hun som lever med han. Anonymkode: ae515...eee
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har inntrykk av at vekt ofte er viktigere for en del menn enn det kvinner liker å tro. Når alle her på forumet er enige om at mannen er ond og slem som uttrykker det han kanskje faktisk mente som et kompliment, om en litt klønete, så forstår jeg at dette blir et minefelt for mange menn i forhold. Nå kan alle her på forumet kose seg med å være helt enig og hogge hodet av dem som våger å bryte illusjonen, men det er ikke sikkert man blir klokere av slik gruppetenking. PS, jeg er kvinne og veier mer enn trådstarter. Anonymkode: 9e73d...c2c
feliek54 Skrevet 18. oktober 2022 #19 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen har gjennom hele forholdet vist så og si ingen interesse for sex. Jeg synes det var merkelig. Men han skyldte på at han var overarbeidet og stresset. Nå er det vel snart ett år siden vi hadde sex sist. Jeg er glad i mannen uansett, og jeg nærmer meg 50 år. Har bare latt det være sånn. Har ikke dratt pga hans manglende sexlyst. Men i går kom han plutselig til meg og sier : "Du er blitt sexy og slankere. Før var du litt tykk, derfor ville jeg ikke ha sex med deg. Men nå kan vi nok ha sex igjen." Jeg ble litt såret av kommentaren , men avfeide den med å si :"du får enten like meg som den jeg er : tykk eller tynn, eller så får du gå". Da sa han at han hadde aldri tenkt å forlate meg noensinne. Og at han liker meg. Noe han alltid har gjort. Men hvordan han kunne finne på å si at jeg var for feit til å tenne på var jo litt kjipt å høre. Jeg har faktisk mistenkt han for å være skaphomo fordi han virker ikke til å være interessert i noen kvinner. Han synes at det er ekkelt om en dame som foreks jobber på butikk går i utringning osv. Jeg var 1.67 høy og 65 kg. Nå er jeg bare 2 kg lettere. Jeg vil ikke si at jeg noensinne har vært direkte tykk. Hvordan ville du reagert i en slik situasjon? Anonymkode: 932c9...eb5 Er du 1,67 og veier 65 kg så er ikke du tykk. Du har en normal BMI så den kommentaren han sa til deg er totalt feil. DEt må være noe annet som ligger bak uten at jeg kan si noe om det. 2
BobbySocks Skrevet 18. oktober 2022 #20 Skrevet 18. oktober 2022 For et nedverdigende forhold. Tror jeg heller hadde vært singel. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå