Gå til innhold

Liker du skrekkfilmer? Hva er din favorittskrekkfilm? Sidney!!

mingus

Anbefalte innlegg

Djungelvrål skrev (22 timer siden):

Noen som har sett The haunting of Hill House?   Så hele serien alene, og hadde ikke sett den alene om jeg visste hvor skummel den var.   Forferdelig!

Åååå den med bent neck lady og det begravelsesbyrået? Og den røde døra? Den var fantastisk, så med mannen heldigvis 😅

Enig med Tabris, godt innlegg for 3 innlegg siden ja 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, Tabris said:

Takk for et bra innlegg!

Jeg har sett en del av filmene du nevner i hele innlegget. Av de du nevner her har jeg sett The Orphanage og likte den. Likte også The Woman in Black, fordi jeg er ekstremt svak for "haunted house"-temaet. 

Regner med du har sett en del fra Mike Flannigan? (Dvs jeg har bare sett seriene hans, ikke filmene. Må ta en titt på dem også).

Takk for tips, skal teste de to andre filmene! :) 

Hjemsøking er en skikkelig artig kategori 😃 Da tror jeg nok også Under the Shadow (2016) og His House (2020) kan være aktuelle. De følger tradisjonen fra Poltergeist (1982) med hjemsøking i boliger i tettbygde områder, og begge trekker inspirasjon fra hhv asiatisk og afrikansk mytologi, som gir litt andre spilleregler enn det mer klassiske vestlige "spøkelset". Tror begge to skal være tilgjengelig på Netflix i Norge.

Jeg har sett noe Flanagan, men ikke alle. Doctor Sleep (2019) er favoritten så langt, men jeg synes også både Oculus (2013) og Hush (2016) hadde svært spennende konsept, selv om det kanskje ikke holdt hele veien til slutten av filmen. De kan likevel godt være verdt å se, særlig hvis man synes utgangspunktet høres spennende ut :) Jeg var mindre begeistret for Gerald's Game (2017), men likte ikke boka så veldig godt heller, så det kan nok ha noe med det å gjøre :P 

Akkurat nå er jeg ganske spent på Matriarch (2022) som slippes på Disney+ i helga. Veldig glad i Kate Dickie, og synes filmen høres spennende ut 😃 

Håper du finner noe du liker :) 👻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (På 18.10.2022 den 15.56):

Min favoritt er definitivt The Others. Særdeles få jump scares, ikke noe gørr, bare en gjennomsyret skremmende stemning og en skikkelig god historie. 

Amazon.com: The Others : Nicole Kidman, Fionnuala Flanagan, Christopher  Eccleston, Alakina Mann, Eric Sykes, Elaine Cassidy, Fionnula Flanagan,  Ricardo Lopez, Aldo Grilo, Alexander Vince, Renée Ashershon, Rico Lopez,  James Bentley, Gordon Reid,

Elsker grøssere og få har gitt meg mer gåsehud enn denne. Samme sjanger som :Den sjette sansen, men den ble litt vel oppskrytt igjen. The others har fått mye mindre oppmerksomhet enn den fortjente syns jeg.

Anonymkode: 7896a...3f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Elsker grøssere og få har gitt meg mer gåsehud enn denne. Samme sjanger som :Den sjette sansen, men den ble litt vel oppskrytt igjen. The others har fått mye mindre oppmerksomhet enn den fortjente syns jeg.

Fantastisk skuespillerkunst av Nicole Kidman - hun passer veldig godt i rollen! Enig i at den er undervurdert. Siden jeg ble minnet på filmen av denne tråden, skal jeg "tvinge" min sønn til å se den sammen med meg (han er voksen, no worries).

Anonymkode: e9fe1...0d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det meste av grøssere, alle sorter innen sjangeren har sin sjarm. Noen av de jeg har likt best siste 10 årene er Annabelle, Heriditary, A Quiet place, Get out, Midsommar og den spanske filmen ‘Veronica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (På 18.10.2022 den 10.25):

image.png.36cd5a98c9683143a6805976d0809a6b.png

Ghostface forever 👻🔪 uansett hvor mange religiøse satans entity psykologiske horrorfilmer som har kommet de siste årtiene, er det ingenting som slår en god gammel slasher fra 1996, hvor morderen skal sløye deg som en fisk, ukomplisert enkelt og greit! 🥳 Og når man trodde det var nok filmer - å nei da, han kommer tilbake i vår og skal gå amok i Manhattan 😆 jeg gleder meg, måtte denne serien av oppfølgere aldri dø ut.

Halloween filmene er ikke så verst de heller. Vi har skrekkfilm-maraton hver kveld nå siden det er oktober 🧡 jeg bare lurer på hvorfor Laurie Strode legger/setter seg til å sove hver gang hun har satt Michael Myers ut av spill, gjerne kastet fra seg kniven hans en meter fra han, og setter seg med ryggen til han og lukker øynene. Greit nok at hun er sliten, men hallo, kom deg ut av huset og løp! 🎃 Han er ikke død han!

Vi så også Fryktens Sommer for en uke siden, den var helt ok, litt nasty med all fisk og slo + slam overalt, men kunne ikke måle seg med Scream 1,2,3,4 og 5. Får se de andre to en annen dag, men jeg synes morderen er irriterende, ikke noe morsomt eller skummelt med en fiskemann i sydvest. Han er bare kjip.

jeg ser alltid the conjuring den første på halloween , den er rå bra

Anonymkode: 4b530...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg ser alltid the conjuring den første på halloween , den er rå bra

Den scenen med den dansende gutten er noe av det verste jeg har sett på skrekkfilm. Vet ikke hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Den scenen med den dansende gutten er noe av det verste jeg har sett på skrekkfilm. Vet ikke hvorfor. 

Enig, det er så ekkelt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker grøssere og skrekkfilmer, og pleier ikke bli så veldig redd, men denne filmen skremte vettet av meg... :sjokkbla:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (3 timer siden):

en av mine verste scener også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste filmen som virkelig har skremt meg er "Event Horizon"

Anonymkode: 5713a...866

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker IKKE grøssere på film, kun som bok. Misliker å sitte og være redd i timevis. De verste filmene er de som bare er ekle, med voldtekt, unødvendig tortur og lemlestelse. 

Den skumleste filmen jeg har sett var Blair witch, den første. Tror ikke jeg sov ordentlig på et år etterpå. 

Anonymkode: 5e10d...181

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tabris skrev (På 18.10.2022 den 15.56):

Min favoritt er definitivt The Others. Særdeles få jump scares, ikke noe gørr, bare en gjennomsyret skremmende stemning og en skikkelig god historie. 

Amazon.com: The Others : Nicole Kidman, Fionnuala Flanagan, Christopher  Eccleston, Alakina Mann, Eric Sykes, Elaine Cassidy, Fionnula Flanagan,  Ricardo Lopez, Aldo Grilo, Alexander Vince, Renée Ashershon, Rico Lopez,  James Bentley, Gordon Reid,

Ja, the Others er en av de fineste filmene jeg vet 😍liker også the village, som gir samme ekle følelse. 

og Mother! 😭

Min bestevenninne og jeg ser all skrekk vi kommer over, og alle skrekkpremierer på kino. Men ingenting har skremt meg skikkelig siden Blair Witch project, the exorsism of Emily Rose, Paranormal activity, the hills have eyes, og the Ring, men da var jeg jo ganske liten.

Selv er jeg ikke fan av slasher, det blir litt for platt, vil ha mer av det psykologiske. Det var en periode jeg så japanske skrekkfilmer, og det var kaotisk… 

Nå når jeg har blitt eldre foretrekker jeg å lese bøker, alt blir mye skumlere når man får forestille seg alt selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Olive_North skrev (2 minutter siden):

Ja, the Others er en av de fineste filmene jeg vet 😍liker også the village, som gir samme ekle følelse. 

og Mother! 😭

Min bestevenninne og jeg ser all skrekk vi kommer over, og alle skrekkpremierer på kino. Men ingenting har skremt meg skikkelig siden Blair Witch project, the exorsism of Emily Rose, Paranormal activity, the hills have eyes, og the Ring, men da var jeg jo ganske liten.

Selv er jeg ikke fan av slasher, det blir litt for platt, vil ha mer av det psykologiske. Det var en periode jeg så japanske skrekkfilmer, og det var kaotisk… 

Nå når jeg har blitt eldre foretrekker jeg å lese bøker, alt blir mye skumlere når man får forestille seg alt selv. 

Har du noen gode skrekkbøker å anbefale?  (ikke krim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Heditary, uten tvil.

Anonymkode: a2c28...3b6

Ja Hereditary! Hadde glemt den, og midsommar var også kaotisk 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (10 minutter siden):

Har du noen gode skrekkbøker å anbefale?  (ikke krim)

Oh absolutt! Jeg skal bare grave litt i minnet.

Engelske eller norske?

Akkurat nå leser jeg Marcus Sköld Kalldrag, hittils ganske ekkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olive_North skrev (4 minutter siden):

Oh absolutt! Jeg skal bare grave litt i minnet.

Engelske eller norske?

Akkurat nå leser jeg Marcus Sköld Kalldrag, hittils ganske ekkel

Begge deler...liker kanskje best norske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...