AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #21 Del Skrevet 18. oktober 2022 problemet er at temmelig mange sånne skrekkfilmer har enten alt for mye blod og gørr. Dermed blir det bare ekkelt, men aldri skummelt. Eller så har dem sånne "falske" skrekk-momenter. For eksempel at noen er alene hjemme en mørk kveld / natt og hører noen merkelige lyder. Men så er dette bare en katt eller hund (eventuelt en fugl utenfor vinduet) eller noe lignende piss. Dette skal jo liksom være veldig "skummelt" men så ender det bare opp med å være noe tåpelig og unødvendig piss. Anonymkode: e90f0...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. oktober 2022 #22 Del Skrevet 18. oktober 2022 Min favoritt er definitivt The Others. Særdeles få jump scares, ikke noe gørr, bare en gjennomsyret skremmende stemning og en skikkelig god historie. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #23 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Finnes en skrik tv serie Anonymkode: df5a0...bd2 Den maska er det dummeste jeg har sett, og grunnen til at jeg ikke så videre. Men takk for tips uansett 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #24 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Dumt de ødela når de skulle lansere HD versjonene og de fjernet all tåke fra områdene Anonymkode: df5a0...bd2 Seriøst, det er jo litt av hele greia med den byen.. at den er tåkete (og full av ondskap i begge dimensjoner 😅) så tullete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teskeikjerringa Skrevet 18. oktober 2022 #25 Del Skrevet 18. oktober 2022 Tabris skrev (15 minutter siden): Min favoritt er definitivt The Others. Særdeles få jump scares, ikke noe gørr, bare en gjennomsyret skremmende stemning og en skikkelig god historie. Å, ja! Den hadde jeg glemt! Creepy så det holder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teskeikjerringa Skrevet 18. oktober 2022 #26 Del Skrevet 18. oktober 2022 Nikea skrev (2 timer siden): Ja, den skremte vannet av meg og da jeg så den på kino. Mulig man burde ha sett den da den kom ut for å skjønne greia, men 😄 Den var veldig "annerledes" da den kom. Noe helt annet enn de "vanlige" skumle filmene. Glimrende film! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #27 Del Skrevet 18. oktober 2022 Tabris skrev (37 minutter siden): Min favoritt er definitivt The Others. Særdeles få jump scares, ikke noe gørr, bare en gjennomsyret skremmende stemning og en skikkelig god historie. Ja den er god! Husker hun lille jenta på loftet med sløret, som leker med dukker, det gjør jeg 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 18. oktober 2022 #28 Del Skrevet 18. oktober 2022 Tabris skrev (56 minutter siden): Min favoritt er definitivt The Others. Særdeles få jump scares, ikke noe gørr, bare en gjennomsyret skremmende stemning og en skikkelig god historie. Enig, denne var guffen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #29 Del Skrevet 18. oktober 2022 100% The Shining (Eller Ondskapens Hotell) fra 1980. Har sett den sikkert mer enn 10 ganger, og selv om jeg kan den ut og inn og vet hva som kommer bak hvert hjørne, er det noe med stemningen, med den uhyggelige musikken, følelsen av desorientering og gjentakende symbolikk som gjør at jeg får gåsehud og blir mørkredd igjen og igjen... Filmen vokser også veldig over tid, noe som kanskje har med de psykologiske, mystiske undertonene som kan tolkes i mange retninger. Som godt voksen kvinne synes jeg også filmen er en fabelaktig skildring av "gaslightning" (Jack mot Wendy) og dynamikken i et partnervoldsforhold med en sint, alkoholisert mann og en forsiktig kvinne. Den er også helt fantastisk ut fra et filmatisk perspektiv. Utrolig mange ikoniske scener! Koser meg rett og slett veldig mye med denne filmen! Anonymkode: 73cc5...022 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #30 Del Skrevet 18. oktober 2022 Satt igjen med en skikkelig jævlig følelse etter Hereditary. Så den alene midt på natta. Er ikke særlig følsom når det gjelder horror. Anonymkode: 05c53...306 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 18. oktober 2022 #31 Del Skrevet 18. oktober 2022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Averyx Skrevet 18. oktober 2022 #32 Del Skrevet 18. oktober 2022 Incident in a Ghostland av Pascal Laugier er bra. Denne filmen er fryktelig undervurdert etter min mening. Her skvetter man garantert, og filmens manus er unikt. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #33 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 100% The Shining (Eller Ondskapens Hotell) fra 1980. Har sett den sikkert mer enn 10 ganger, og selv om jeg kan den ut og inn og vet hva som kommer bak hvert hjørne, er det noe med stemningen, med den uhyggelige musikken, følelsen av desorientering og gjentakende symbolikk som gjør at jeg får gåsehud og blir mørkredd igjen og igjen... Filmen vokser også veldig over tid, noe som kanskje har med de psykologiske, mystiske undertonene som kan tolkes i mange retninger. Som godt voksen kvinne synes jeg også filmen er en fabelaktig skildring av "gaslightning" (Jack mot Wendy) og dynamikken i et partnervoldsforhold med en sint, alkoholisert mann og en forsiktig kvinne. Den er også helt fantastisk ut fra et filmatisk perspektiv. Utrolig mange ikoniske scener! Koser meg rett og slett veldig mye med denne filmen! Anonymkode: 73cc5...022 Jeg har også sett filmen - et par ganger i alle fall - og liker den. Men jeg har også lest boka, og forstår godt at Stephen King (som skrev boka som filmen er bygd på) ikke er begeistret for filmen. "Boka er alltid bedre enn filmen" er vel et forslitt uttrykk, men det stemmer veldig, veldig godt for The Shining. Anonymkode: e9fe1...0d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 18. oktober 2022 #34 Del Skrevet 18. oktober 2022 Koser meg maksimalt med Saw-filmene. Elsker dem❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #35 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har også sett filmen - et par ganger i alle fall - og liker den. Men jeg har også lest boka, og forstår godt at Stephen King (som skrev boka som filmen er bygd på) ikke er begeistret for filmen. "Boka er alltid bedre enn filmen" er vel et forslitt uttrykk, men det stemmer veldig, veldig godt for The Shining. Anonymkode: e9fe1...0d2 Må si meg uenig der! Jeg har også lest boken, og jeg opplever de som så forskjellige i tematikk at de må ses på som nærmest uavhengige verk. Det synes også symbolsk (spoiler: I boken brenner Jack inne - i filmen fryser han fast) Boken er mye mer sympatisk til Jacks situasjon, sannsynligvis fordi King baserte karakteren på seg selv; men jeg synes filmen vrir denne karakteren til på en veldig spennende måte, en mye mer kynisk og usympatisk framstilling av en mann fryst i tid, druknet i egen udugelighet og alkoholisme. Jeg mistenker også at det er en av grunnene til at King mislikte filmen så sterkt: Den "avkler" ham selv, og viser det skremmende i speilet. Bare mine tanker, så klart, men å si at "boka er alltid bedre enn filmen" stemmer "veldig, veldig godt for The Shining", er også en svært subjektiv mening 😅 Filmen havner som regel i top 5 i alle "best horror movies of all time"-lister for en grunn! Anonymkode: 73cc5...022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teskeikjerringa Skrevet 18. oktober 2022 #36 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må si meg uenig der! Jeg har også lest boken, og jeg opplever de som så forskjellige i tematikk at de må ses på som nærmest uavhengige verk. Det synes også symbolsk (spoiler: I boken brenner Jack inne - i filmen fryser han fast) Boken er mye mer sympatisk til Jacks situasjon, sannsynligvis fordi King baserte karakteren på seg selv; men jeg synes filmen vrir denne karakteren til på en veldig spennende måte, en mye mer kynisk og usympatisk framstilling av en mann fryst i tid, druknet i egen udugelighet og alkoholisme. Jeg mistenker også at det er en av grunnene til at King mislikte filmen så sterkt: Den "avkler" ham selv, og viser det skremmende i speilet. Bare mine tanker, så klart, men å si at "boka er alltid bedre enn filmen" stemmer "veldig, veldig godt for The Shining", er også en svært subjektiv mening 😅 Filmen havner som regel i top 5 i alle "best horror movies of all time"-lister for en grunn! Anonymkode: 73cc5...022 Helt i orden å være uenig. Du gir uttrykk for din mening, jeg for min. Sånn skal det være. King ønsket mer fokus på Danny, siden Danny for ham er hovedpersonen i historien, ikke Jack, slik jeg har forstått Kings uttalelser om filmen. At boka er bedre enn filmen, som jeg sa, er selvfølgelig min subjektive mening. Historiene i boka og i filmene er kanskje bygget over samme lest, men de er ikke den samme historien, slik du påpeker. Jeg foretrekker Kings fokus på barn/oppveks, som han kanskje gjør aller best i IT. IT er kanskje mer enn noe annet er en oppveksthistorie når man leser boka. Filmene, særlig nyinnspillingene, av IT synes jeg ikke om, da fokuset er rettet mer mot hvor skummel denne klovnen er. Det samme kan man kanskje si om The Shining i filmutgave. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moth-Ear-Earth Skrevet 18. oktober 2022 #37 Del Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Sweeney Todd & The Village Endret 18. oktober 2022 av You'reNothingToMe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjonym Skrevet 18. oktober 2022 #38 Del Skrevet 18. oktober 2022 Elsker skrekkfilmer, tror det er min favorittsjanger. Bare i år er det mye bra! Bodies Bodies Bodies, Watches, Nope, X, Smile, Fresh, Speak No Evil, Werewolf By Night. Men ellers er favorittene : Midsommar, Hereditary, The Thing, Raw, Evil Dead 2, Little Monsters, Eden Lake, Ju-on... Og ellers alt for mange til å faktisk nevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #39 Del Skrevet 18. oktober 2022 Syns the conjuring-filmene er creepy. Anonymkode: 61a13...e21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. oktober 2022 #40 Del Skrevet 18. oktober 2022 Er ikke så begeistret for slasher-sjangeren men husker en utrolig bra miniserie for noen år siden. Var hovedsaklig unge mennesker på en fisker-øy som ble drept en etter en. Var et litt marint miljø. Amerikansk, noen som husker. Tror serien het noe med Island/øy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå