AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Tenker på å søke opphold der. Det varer i 8 uker. Hva ville du sagt til venner og perifere bekjente? Hva med arbeidsgiver og andre du ikke ønsker skal vite dette. Bare søke permisjon i 8 uker? Ser det litt rart ut? Hvor lang tid i forveien får man vite om man får plass på et utredningssopphold og 8 ukersprogrammet? Anonymkode: 7449e...eff
MapleSirup Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg ville sagt at jeg skulle til Modum bad. Alle har sitt. Løgnere får lite støtte og empati. 30
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Jeg ville sagt at jeg skulle til Modum bad. Alle har sitt. Løgnere får lite støtte og empati. Enig med denne. Jeg er fan av å si det som det er. Det gjør det enklere for deg selv, du er med på å bryte tabuer og du får mer støtte og forståelse. Du slipper også å føle på at du må skjule det, og du vil sannsynligvis oppleve at andre også vil åpne seg mer for deg, og kanskje vi du bli overrasket over å oppdage at du er mindre alene om å slite enn du tror Anonymkode: 084b8...a78 15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg hadde sakt det som det er. Jeg har en bakgrunn med både depresjon og rus, vært inn og ut av både dps og ara (avrusnings avdeling). Aldri lagt skjul på det, i ettertid er jeg veldig glad for at jeg valgte ærlighet. Folk flest har forståelse. Anonymkode: 65c9c...07a 6
Purple_Pixiedust Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg er alltid ærlig om slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 MapleSirup skrev (12 minutter siden): Jeg ville sagt at jeg skulle til Modum bad. Alle har sitt. Løgnere får lite støtte og empati. Er jeg løgner om jeg ikke sier hvor jeg skal? Helseproblemer er en privatsak. Hvorfor må da alle vite at jeg sliter psykisk? Anonymkode: 7449e...eff 4 1 11
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg er enig med de andre her,vær ærlig. Og vi får ikke bort stigma på psykiske problem hvis folk skal skjule det. Anonymkode: 57c30...ef6 5
TheHairyToothfairy Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 si det slik det er. og prøv å konsentere deg om deg selv og oppholdet, gi f i de som venter hjemme og på jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er jeg løgner om jeg ikke sier hvor jeg skal? Helseproblemer er en privatsak. Hvorfor må da alle vite at jeg sliter psykisk? Anonymkode: 7449e...eff Jeg synes som du at helse er en privatsak. Det er absolutt ingen grunn til å fortelle dette på jobb. Si bare at du trenger en lengre pause. Du behøver ikke å fortelle det til venner heller, men det kommer kanskje litt an på hvor nære de er. Du er uansett ingen løgner om du ikke forteller alle absolutt alt. Du har rett til et privatliv. Anonymkode: 553c0...a5f 9 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 Du får vel sykemelding for opphold på et sånt behandlingssted? Du skal ikke trenge å ta 8 ukers ulønnet permisjon i hvert fall. Det kan jeg aldri tenke meg. Det er vel en god grunn til at du skal dit, helsemessig grunn. Jeg ville sagt jeg skulle dit, så slipper du å lyve for alt og alle og holde styr på løgnene etterpå. Si det som det er. Anonymkode: dfcca...30b 13
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du får vel sykemelding for opphold på et sånt behandlingssted? Du skal ikke trenge å ta 8 ukers ulønnet permisjon i hvert fall. Det kan jeg aldri tenke meg. Det er vel en god grunn til at du skal dit, helsemessig grunn. Jeg ville sagt jeg skulle dit, så slipper du å lyve for alt og alle og holde styr på løgnene etterpå. Si det som det er. Anonymkode: dfcca...30b Kanskje det men da risikerer jeg også at dette ødelegger for min jobbkarriere. I tillegg har jeg en ustabil jobbsituasjon uten fast jobb. Anonymkode: 7449e...eff
MapleSirup Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er jeg løgner om jeg ikke sier hvor jeg skal? Helseproblemer er en privatsak. Hvorfor må da alle vite at jeg sliter psykisk? Anonymkode: 7449e...eff Se på alternativene dine da? »Jeg skal være borte fra jobb i fem uker og det er hemmelig» Tenk da på folks reaksjoner kontra det å være ærlig. Ærlighet skaper støtte og forståelse. Det ødelegger jobbmuligheter å lyve/hemmeligholde. Endret 18. oktober 2022 av MapleSirup 6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #13 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes som du at helse er en privatsak. Det er absolutt ingen grunn til å fortelle dette på jobb. Si bare at du trenger en lengre pause. Du behøver ikke å fortelle det til venner heller, men det kommer kanskje litt an på hvor nære de er. Du er uansett ingen løgner om du ikke forteller alle absolutt alt. Du har rett til et privatliv. Anonymkode: 553c0...a5f Til venner vil jeg si det. Kolleger og jobb vil jeg helst ikke si det til. Anonymkode: 7449e...eff
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det men da risikerer jeg også at dette ødelegger for min jobbkarriere. I tillegg har jeg en ustabil jobbsituasjon uten fast jobb. Anonymkode: 7449e...eff Ok, men finn på en fysisk sykdom du kan oppgi i stedet da. En operasjon for noe som krever en del uker rekonvalesens? Et sted på kroppen der de (frekke og nysgjerrige kolleger etc) ikke kan finne på å be om å få se arret. Anonymkode: dfcca...30b 3
MapleSirup Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til venner vil jeg si det. Kolleger og jobb vil jeg helst ikke si det til. Anonymkode: 7449e...eff Hva skal du si da? PS: Du kunne vel tatt med i HI at du ikke har en fast jobb.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Se på alternativene dine da? »Jeg skal være borte fra jobb i fem uker og det er hemmelig» Tenk da på folks reaksjoner kontra det å være ærlig. Ærlighet skaper støtte og forståelse. Det må vel finnes en mellomting her mellom å forsvinne i hemmelighet versus å legges inn for behandling for psykiske helseproblemer? Jeg har ikke lyst til at arbeidslivet skal vite mer enn de trenger å vite. Anonymkode: 7449e...eff 4
MapleSirup Skrevet 18. oktober 2022 #17 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men finn på en fysisk sykdom du kan oppgi i stedet da. En operasjon for noe som krever en del uker rekonvalesens? Et sted på kroppen der de (frekke og nysgjerrige kolleger etc) ikke kan finne på å be om å få se arret. Anonymkode: dfcca...30b For en fysisk oppdiktet sykdom vil ikke gjennomskues og/eller gir bedre karrieremuligheter?? Hmmm
MapleSirup Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det må vel finnes en mellomting her mellom å forsvinne i hemmelighet versus å legges inn for behandling for psykiske helseproblemer? Jeg har ikke lyst til at arbeidslivet skal vite mer enn de trenger å vite. Anonymkode: 7449e...eff Jeg tror det er sykdommen din som snakker her. Folk tillegger deg ikke skam, det gjør du selv. 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #19 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men finn på en fysisk sykdom du kan oppgi i stedet da. En operasjon for noe som krever en del uker rekonvalesens? Et sted på kroppen der de (frekke og nysgjerrige kolleger etc) ikke kan finne på å be om å få se arret. Anonymkode: dfcca...30b Jeg har ingen frekke og nysgjerrige kolleger som vil grave og spørre om årsaken. Det blir heller et logistisk problem om jeg blir borte så lenge. Jeg føler likevel at jeg må ha en forklaring som virker rimelig. Anonymkode: 7449e...eff
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #20 Skrevet 18. oktober 2022 Kan du ikke si du skal på et behandlingsopphold, men at du ikke vil si noe mer om det? Anonymkode: 2731a...ce3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå