AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Noen som kan svare på dette? Jeg venter en betaling fra utlandet (i nkr fra EU/Ees). Hos DnB så står det at man skal motta pengene samme dag kl 16.00. Overføringen ble gjort på søndag og pengene ble tatt fra konto før 11.30 på mandag fra overfører sin konto. Skulle ikke jeg ha fått pengene kl 16 mandag da? Jeg skjønner ikke dette. Og jeg har fortsatt ikke fått pengene. Får jeg de kl 16 idag da? Eller kan det ta flere dager? Hvorfor står det på DnB sine sider at man får pengene samme dag? Anonymkode: 1e697...daf
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg vet ikke hvordan det er i utlandet, men i norske banksystem er det ingenting som overføres på søndager. Det er ikke bankdag noe sted, som jeg kjenner til. Dersom det er slik i avsenderens land også vil ikke overføringen skje før bankene åpner igjen mandag. Jeg synes det høres rart ut at man kan få pengene på konto fra utlandet samme dag som de er overført? Det skjer jo ikke mellom norske banker en gang. Med mindre man har samme bank, selvsagt, men forskjellige banker i mellom får man som regel pengene dagen etter (unntak er vipps) hvis de er overført i nettbank som betaling. Anonymkode: 6c46e...ba1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hvordan det er i utlandet, men i norske banksystem er det ingenting som overføres på søndager. Det er ikke bankdag noe sted, som jeg kjenner til. Dersom det er slik i avsenderens land også vil ikke overføringen skje før bankene åpner igjen mandag. Jeg synes det høres rart ut at man kan få pengene på konto fra utlandet samme dag som de er overført? Det skjer jo ikke mellom norske banker en gang. Med mindre man har samme bank, selvsagt, men forskjellige banker i mellom får man som regel pengene dagen etter (unntak er vipps) hvis de er overført i nettbank som betaling. Anonymkode: 6c46e...ba1 Nei, jeg vet at det ikke kjøres betalinger på søndager. Pengene gikk ut på mandag. Det som jeg ikke forstår er hvorfor (eller hva som menes med) «samme dag» som DnB skriver. Hvis jeg fører over penger fra min sparebankekonto på morgenen så har jeg de på min DnB bankkonto samme dag. Er avhengig hvilken tid du gjør overføringen. Anonymkode: 1e697...daf
Visningsnavnene Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Samme dag? Høres rart ut. Jeg beregner alltid 2-4 arbeidsdager ved overføring fra banker i utlandet. Har du en link til den siden hos DNB? Endret 18. oktober 2022 av Visningsnavnene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå