Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har fullammet baby, men har hatt veldig effektive drikkere? Altså babyer med ganske korte ammeøkter? 

Fra tidligere babyer er jeg vant til laaaange  og maaange økter, gjerne 45-60 minutter. Husker egentlig de første månedene som nærmest en sammenhengende ammeøkt.🙃Men nå har jeg fått en som drikker i mye kortere tid. Han er nesten 4 uker. 

Hvor lange ammeøkter har dere som fullammer spedbarn i denne alderen?

Anonymkode: de5e4...bfd

Skrevet

Jeg ammet altfor lenge. Naboen ammer i 5-10 minutter og har tjukkere baby enn min..

Anonymkode: 5db65...f1e

Skrevet

Ja!

Jeg har nå ammet i ett år, og kan telle på én hånd de gangene vi har ammet lengre enn 10 minutter. 
Stort sett har ammingen vart 6-8 minutter, ofte kortere. Fullammet frem til 6 mnd. Baby har gått fint opp i vekt hele veien. Var også bekymret i begynnelsen, spesielt siden babyen gulpet en del også. 
Ammet hver 3-4 time døgnet rundt (litt lengre opphold på natten nå i det siste) helt frem til barnehagestart nå nettppp. 

Nå ved 1 år er ammeøktene enda kortere. Ca. 2 minutter. 

Anonymkode: cb64e...cc0

Skrevet

Ja, jeg ammer er sted mellom 5-30 minutter, men oftest 10-15. Hun drikker veldig effektivt. 

Anonymkode: be127...dbf

Skrevet

Da følger jeg med på vektøkning og satser på at han rett og slett er en effektiv drikker. Takk for svar!

Anonymkode: de5e4...bfd

Skrevet

Her er det slik du har vært vant til ts, laaange og maaaange økter. Minimum 30 min opptil 60, men, jeg tror nok fint vi kunne avsluttet tidligere fordi mesteparten av ammeøkten er kos, småsoving og et sug her og der 🙈

men synes det er kos, baby er jo bare så liten en gang, plutselig løper han rundt og har ikke tid til kos 😅

Skrevet

Stort sett 5-10 minutter, men alt over 15 minutter var for å bruke meg som sutt og alt han spiste etter de magiske 15 minuttene bare rant ut igjen fordi det var fullt i magen. 🙈

Anonymkode: 790f9...ee9

Skrevet

Min har alltid vore rask! Sjeldan vi brukte lenger enn 20 min når han var nyfødt, og seinare rundt 5-10 min. Av og til han ligger lenger for kos, men ikkje mat. 

Husker en gang min mamma var på besøk, og ho sa at amming tar myyyyye lenger tid, han kan ikkje vere ferdig så fort. Så la han til puppen meir, og den dagen lærte vi kva sprutgulp er. (Fontene av melk/gulp, og lang vaskeøkt). Nokon er effektive frå start :)

Anonymkode: bb523...5aa

Skrevet

Det der er veldig individuelt. Begge mine har brukt 1,5-2 timer pr amming frem til de var 4-5 mnd, så gikk det rasker og raskere. 

Mens en venninne hadde en superdrikker som aldri brukte mer enn 10 min, selv da han var nyfødt (og han la på seg MYE, så det var ikke det at han bare var småspist). 

Anonymkode: 4ac1e...40e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg ammer er sted mellom 5-30 minutter, men oftest 10-15. Hun drikker veldig effektivt. 

Anonymkode: be127...dbf

Samme her.

Anonymkode: 2334c...2b3

Skrevet

30-60 min. Får alltid begge bryst. 

Anonymkode: 4f4d0...fc9

Skrevet

Har flere barn. Den mest effektive dieren diet i 10 minutter, kanskje enda mindre.

Anonymkode: 695a0...906

Skrevet

Min har alltid vært effektiv, ferdig på max 5 minutter. Var sånn som nyfødt også. Hun kan ligge lengre på kveldstid, men da er det for kosen sin skyld, maten har hun fått i seg på et blunk.

Skrevet

Første baby ammet jeg omtrent 30-60min av gangen og veldig ofte.

Nr 2 dier mye mer effektivt. Virker som jeg har mer melk denne gangen og. Hun er nå 3 uker og dier 10-15 min hver 3 time ca. God vektøkning hittil. 

Anonymkode: e1dd6...d1f

Skrevet

Første var veldig effektiv. 5-10 minutter hver gang og gikk gjerne 3-5 timer mellom hver måltid helt fra hun var nyfødt. La godt på seg. 

Nr 2 var "treig" i forhold og kunne bruke 20-40 minutter. 

Anonymkode: f0ffa...891

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...