AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg trenger særiøse råd, da jeg sliter veldig med sjalusi. Jeg er ei dame på 28 år, sammen med en mann på 36 år. Forholdet er veldig fint, vi har vært sammen i 4 måneder og har det veldig fint sammen. Men, jeg sliter noe med selvtilitten, noe som gjør at jeg fort blir sjalu og misstenksom. Dette er ikke noe jeg deler særlig mye med han, jeg har nevnt det et par ganger og vi har hadd fine samtaler om dette, likevel ønsker jeg ikke å dele alt jeg føler og tenker på da jeg vet at dette kunne ha ødelagt forholdet. For eksempel jobber han med ei som liker alt han legger ut på Facebook, hun er ei ganske så pen dame og han har sakt “hun er litt søt, men jeg har mye bedre hjemme” dette burde varme og få meg til å føle meg trygg, men det gjør altså ikke det. Jeg har vært inne på hennes Facebook og Instagram, sammenlignet meg selv. Synes at dette er så flaut og umodent av meg, jeg er strengt talt 28 ikke 18. Men jeg får ikke stoppet det, har opplevd utroskap før og er så redd for at han skal være utro. Så mitt spørsmål er: Hvordan jobber jeg med dette? Har lurt på om psykolog kunne ha vært noe for meg, men er altså så flau over meg selv - kommer noen psykologer til å ta ei voksen kvinne som stalker andre på Instagram særiøst? Anonymkode: 3ea3a...ee6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Går du på p-piller? Da ville jeg begynt ser. Trodde selv jeg var sykelig sjalu og hadde dårlig selvtillit, ble nesten suicidal. Alt forsvant når jeg kuttet pillene. Om dette ikke er årsaken så har jeg ingen forslag, men psykolog høres ut som en god idé. Anonymkode: 6b272...c22 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Du er sjalu fordi du er usikker på deg selv, og din egen selvverdi. Anonymkode: eb99b...b95
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går du på p-piller? Da ville jeg begynt ser. Trodde selv jeg var sykelig sjalu og hadde dårlig selvtillit, ble nesten suicidal. Alt forsvant når jeg kuttet pillene. Om dette ikke er årsaken så har jeg ingen forslag, men psykolog høres ut som en god idé. Anonymkode: 6b272...c22 Jeg går på p-piller ja, tusen takk for tipset! AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er sjalu fordi du er usikker på deg selv, og din egen selvverdi. Anonymkode: eb99b...b95 Ja, som jeg skrev så sliter jeg dessverre med selvtilitt. Anonymkode: 3ea3a...ee6
MacadamiaNut Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Mannen er jo en idiot da, som sa at «hun var litt søt» men at han «har det bedre hjemme» ! Som om han liksom minnet deg på at.. det fins kanskje en backup? Kanskje han ikke engang gjorde det bevisst. Jeg hadde lurt på hvorfor han skulle si noe sånt. Konteksten kommer det jo an på, om du feks spurte han om henne, så kan d være han sa det for å få deg til å føle deg bedre - og heller ikke fornærme intelligensen din ved å si at hun var stygg/uattraktiv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå