Rose___ Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Hei! Jeg har prøvd å google hvor det er best å ha bufferkonto. Det abefales jo 2-3 månedslønner og det å ha det på sparekonto gjør jo at en taper penger pga inflasjon. Hvor er det best å ha bufferkonto for å ikke tape penger? Og hvor er det og best å investere pengene sine? Det snakkes jo om aksjefond og globale indeksfond, men frem til nå har det bare gått nedover for min del....
Million Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 En bufferkonto er ikke en investeringskonto. Det er kontanter på konto som du kan få tak i på minuttet, hvis det er krise og det trengs. Ikke penger som man må overføre eller vente dagesvis på fordi de er plassert og bundet opp andre plasser. Dette står om bufferkontoer: Hva er en buffer konto? En bufferkonto er rett og slett en bankkonto hvor du har satt av en sum penger som du kan bruke i tilfelle det oppstår større uforutsette utgifter. 3
Taluno Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har buffer på sparekonto som gir litt renter, og som ikke har begrenset uttak. I tillegg til en sparekonto med begrenset uttak. Så sparer jeg i globalt indexfond som en del av pensjonssparingen min. Det er ikke penger jeg har planer ta ut før jeg blir pensjonist. Investering ellers ville blitt så små beløper at jeg ikke orker. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har plassert en god del av bufferen i rentefond. Liten risiko, og dermed ikke så stor avkastning som man kan få på andre fond. Men lett tilgjengelig, og mulighet for litt større avkastning enn det rentene på en sparekonto gir. Anonymkode: e3b98...479 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå