AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #21 Del Skrevet 18. oktober 2022 Sjekk ut appen Sulten (gratis) utviklet av hun som begynte som fattig student på instagram😄 Anonymkode: 8488a...94d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 18. oktober 2022 #22 Del Skrevet 18. oktober 2022 Folk kom med veldig bra forslag, synes jeg. Her er mine forslag: Forresten, så er det lurt å ta en titt i datodisken når man er i butikken, der kan man finne mange gode tilbud på f.eks. fløte, fiskekaker, karbonader, kjøttdeig osv. Jeg fant gode tilbud på ferdig burgere forrige uke. Trengte bare å steke de når jeg kom hjem. Burgerbrød er heller ikke så dyrt. Men ellers så kan du lage: - Poteter, bearnaisesaus, litt billige grønnsaker og se om du finner noe billig kjøtt i datodisken - kan f.eks. være kjøttdeig, schnitzel ellers karbonader. Dette er dog litt avhengig av om man finner noe billig kjøtt da, men noe er det forhåpentligvis å finne. - Spaghetti, hakkede tomater på boks, gulrot, og en pakke kjøttdeig. - Pannekaker. - Toro tomatsuppe, eller andre ferdiglagde supper. - Ostesmørbrød. - Brødskive med egg. Mitt beste tips er nok å sjekke i datodisken for gode tilbud. Kan være lurt å være der tidlig på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #23 Del Skrevet 18. oktober 2022 5 hours ago, Reign said: Jeg skulle til å si det samme - mye folk her som har null peiling på hva som må inkluderes i et typisk middagsmåltid. Kjøper bønner og linser, og erstatt kjøttet i retter med dette. Det er billig - og sunt! Dette synes jeg var frekt, faktisk. Det er jo ikke sånn at de skal leve på brødskiver resten av året. Det er bare snakk om en liten periode, og da synes jeg faktisk at både brødskiver med egg, ostesmørbrød, pannekaker og havregryn med musli og youghurt er helt innafor. Ingen trenger "middagsmat" hver eneste dag. Anonymkode: a7489...0d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellikpiken Skrevet 18. oktober 2022 #24 Del Skrevet 18. oktober 2022 -Fiskekaker, potet, frosne grønnsaker og smeltet smør -stekt sei med karamellisert løk, poteter og brokkoli -chana masala -kremet gulrotsuppe -ratatouille -pai med spinat og egg -laks, pasta, creme fraiche, hvitløk, salt, pepper -fiskekaker i hvit saus, poteter og gulrøtter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #25 Del Skrevet 18. oktober 2022 Reign skrev (6 timer siden): Jeg skulle til å si det samme - mye folk her som har null peiling på hva som må inkluderes i et typisk middagsmåltid. Kjøper bønner og linser, og erstatt kjøttet i retter med dette. Det er billig - og sunt! Men herregud, TS er i en kjip økonomisk situasjon i 10 dager og skal ha pengene til å strekke til. Du dauer faktisk ikke av å spise toast til middag en dag hvis det er sånn at alternativet er ingen middag den neste dagen. Det er ingen som har foreslått eller sagt at barna skal spise havregryn og pannekaker resten av livet. Kanskje en ide å lære seg å tolke innlegget som svares på før man lirer ifra seg irrelevant svada. Anonymkode: 25d2b...660 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cisco Skrevet 18. oktober 2022 #26 Del Skrevet 18. oktober 2022 Bruker å like 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #27 Del Skrevet 18. oktober 2022 Gulrot og ingefærsuppe med linser 1 løk 2 hvitløksfedd 0,5 rød chili eventuelt ekstra til pynt 4 cm ingefær 8 gulrøtter 2 ss olje til steking 2 dl tørka røde linser(internasjonal grønnsaksbutikk) 8 dl vann med 2 ss grønnsaksbuljongpulver (anbefaler å kjøpe på internasjonal grønnsaksbutikk. Mye penger å spare) 1 boks kokosmelk(400 ml) •Finhakk løk, hvitløk, chili og ingefær. Vask (eventuelt skrell) gulrøttene. •Ha olje i en gryte på medium til høy temperatur. Ha i løk, hvitløk, chili og ingefær og la det surre i 4-5 minutter. •Tilsett gulrøttene og linsene, og hell på vann med buljongpulver og la det koke opp. •Kok suppen til linsene går i oppløsning, det tar 10-15 minutter •Hell på kokosmelk, kjør suppen jevn med en stavmikser eller i en blender.Smak til med salt Vi spiser den enten med byggryn og brød eller som forrett til linsepannekaker http://www.veganmisjonen.com/2018/01/oppskrift-linsepannekaker-vegansk.html?m=1 Linsegryte 1 ss rapsolje 1 stk løk , finhakket 2 fedd hvitløk , finhakket 1 ts fersk ingefær , finhakket 0,5 stk rød chili , finhakket 4 dl tørkede linser 1 ss karri 4 dl vann og 1 ss grønnsaksbuljong 1 bokser hermetiske hakkede tomater 4 dl kokosmelk salt og pepper •Varm rapsoljen i en kjele. Ha i løk, hvitløk, ingefær og chili. La frese i 2 minutter. •Ha i linsene og karrien. La frese i ytterligere 2 minutter under omrøring. •Ha i hermetiske tomater, grønnsakskraft og kokosmelk og la koke til linsene er møre. Dette tar ca. 20 minutter. Spises med ris Anonymkode: 8f728...f39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 18. oktober 2022 #28 Del Skrevet 18. oktober 2022 Lapskaus enten uten kjøtt eller med lite kjøtt er mettende og billig. Kjøper de billigste posene i frysedisken. I tillegg veldig lettvint 😅 Sheperds pai, bruk linser i stedet for kjøtt og dropp osten på toppen Søtpotetsuppe med brød til Fiskegrateng med makaroni. Bruker du seiblokk er det veldig billig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 18. oktober 2022 #29 Del Skrevet 18. oktober 2022 En ting er forslag til dårlig «middag», men hvis laks med creme fraîche i den mengden ungdom spiser er billig lurer jeg på hva dyr middag er 😬 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 18. oktober 2022 #30 Del Skrevet 18. oktober 2022 Reign skrev (8 timer siden): Jeg skulle til å si det samme - mye folk her som har null peiling på hva som må inkluderes i et typisk middagsmåltid. Kjøper bønner og linser, og erstatt kjøttet i retter med dette. Det er billig - og sunt! Jepp. Skriver under på bønner & linser! Grisebillig er det og. (Jeg har familie medlemer som ikke visste hva linser var før jeg måtte forklare og vise..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nellikpiken Skrevet 18. oktober 2022 #31 Del Skrevet 18. oktober 2022 solsolsol skrev (2 timer siden): En ting er forslag til dårlig «middag», men hvis laks med creme fraîche i den mengden ungdom spiser er billig lurer jeg på hva dyr middag er 😬 Det kommer jo veldig an på hvordan man velger å gjøre det. Lager man en stor gryte med mye pasta og feks 3 fileter laks til en familie på fire, sammen med en boks creme fraiche kommer det på ca 100kr. Serverer man derimot flere laksefileter til hver og litt pasta på siden vil det så klart bli veldig mye dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #32 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjøp wokblanding, kyllingfilet og bacon og cremfraishe og rør alt sammen, mmmm😊 Anonymkode: 19e1e...0d6 Dette blir jo en kjempedyr middag! Anonymkode: 59420...433 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 18. oktober 2022 #33 Del Skrevet 18. oktober 2022 Restetaco/bruk det dere har. Bruk enten kun bønner/linser som erstatning for kjøtt eller en blanding. Sikkert billigst å rive osten selv, eller bare høvle av rett fra osten enn ferdig revet. Svinekjøtt er vel billigst. Eller lag fajitas hvor dere kun trenger løk/paprika/kjøtt(bønner). Er det vanskelig å begrense mengden ungdommer hiver innpå av dyrere ingredienser, så lager du enchiladas. Ferdig laget og ikke noe krangling om hvem som tar mest ost eller noe 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #34 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 10.02): - Havre gryn med vanilje yoghurt 🤌 - brødskive dypt inn i eggerøre stekes i panne serveres med rømme og salat 🤌 dropp rømme og salat så har du arme riddere AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 10.02): - Nudler kokt med work grønnsaker 🤫 - spaghetti Anonymkode: ac5bb...b53 Anonymkode: f92b0...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 21. oktober 2022 #35 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 13.56): Vi er 4 stk og bruker kun en halv pakke kjøttdeig når vi skal spise taco, gryte eller pasta. Supplerer da med bønner i stedet, både for å spare litt penger og for å spise mindre kjøtt. Tomatsuppe med fulllkornspasta egg og ristet brød med smør. Her er det lett å lage suppe generelt fra bunnen, feks søtpotetsuppe. Fiskekaker med makaroni, grønnsaker og saus. Fiskeboller er også rimelig. Svineknoke er rimelig og rotgrønnsaker ect er i sesong. Her går det an å lage lapskaus eller kjøttsuppe og servere med brød eller rundstykker eller flatbrød Kylling med ris og enkel salat. Ungene her elsker ris med soyasaus. Hel kylling er ofte rimeligere enn kyllingfilet og kan lages VELDIG god. Vi lager gjerne pølse- og makaroniform evt omelett med brød hvis vi skal bruke opp rester, både pålegg og grønnsaker. Prøver å være flinke til å ha sånne restemat-dager. Mat som kastes er Mat ut vinduet. Og du, ungene dauer ikke av å ha havregrynsgrøt til middag en dag selv om de er aktive og i vekst. Vi er også flinke til å sjekke nedsatt pga dato-disken og er fleksible hvis vi finner noe på tilbud der. Anonymkode: 25d2b...660 Santamaria har en mix som blandes med knuste tomater, den er rimelig og erstatter kjøttdeig i taco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #36 Del Skrevet 21. oktober 2022 Ungdommer spiser vel hva som helst Anonymkode: 30efd...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #37 Del Skrevet 21. oktober 2022 Tenåringer spiser da vel all vanlig mat som voksne gjør? Det har i hvert fall alle våre gjort. Anonymkode: 91f3f...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #38 Del Skrevet 21. oktober 2022 Fiskeboller i hvit saus med poteter og grønnsaker. Dette er billig! Kan også steke fiskepudding med samme tilbehør, nam Denne uka var det tilbud på både rotgrønnsaker og kjøttpølse uten skinn på rema 1000, perfekt for pølselapskaus! Kan også lage en deilig stappe av rotgrønnsaker og steke pølsene. Anonymkode: 96f20...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #39 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 9.53): Vi har hatt svææære utgifter denne måneden og må bremse ned skikkelig for å få det til å gå opp til neste lønn om ti dager. Så jeg tar gjerne imot ideer om sunne, billige middager som deres tenåringer liker. Blir veldig takknemlig for alle tips! Anonymkode: 7a601...4b7 Quesedillas med first price varer. Nachos med bønner butter chicken med kylling kjøttdeig og ris Max boller med pasta (er i allefall billig) omelett med bogskinke og potet hva som helst fra frysen hjemmelaget pizza om du har mel fra før Anonymkode: 4be77...350 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #40 Del Skrevet 21. oktober 2022 Cisco skrev (På 18.10.2022 den 18.06): Bruker å like 😂 Hæ? Anonymkode: 35ff3...a8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå