Gå til innhold

Vekten står stille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Nå er jeg ganske frustrert! Jeg har noen kilo jeg vil bli kvitt, så derfor tok jeg meg selv i nakkeskinnen og tenkte at nå skal jeg gå inn for å klare dette.

Jeg har vært utrolig flink, spist sunt, holdt meg unna snop, brus osv. Også har jeg trent 5 dager i uken på Sats i over en mnd, men vekten står helt stille. Er det mulig? Vet at jeg kanskje heller bør bruke målebånd, men jeg bør jo ihvertfall ha godt ned noe. Jeg blir liksom så umotivert og lei når jeg hver mandag stiller meg på vekten og neida, ingen kilo tapt.. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I og med at du trener så mye kan det jo være at du holder vekten fordi du får litt muskler i tilegg?

Å spise litt mer kan faktisk hjelpe hvis du når et platå.

Skrevet

Jeg som skrev innlegget!

Jeg tror vel også det er grunnen for at jeg ikke går den, siden jeg trener såpass mye! Men er det da ikke umulig å gå ned i vekt dersom man trener mye? Må jeg slutte å trene for å gå ned, det vikker jo helt fjernt. Vil liksom ikke spise så alt for mye heller, da føler jeg ihvertfall at jeg ikke kommer til å gå ned noe.

Skrevet

Her dreier ALT seg om kvalitet, ikke kvantitet. Det er fullt mulig å ikek trene godt nok :) Snakk med en instruktør som kan se på intensiteten og pulsen din.

Skrevet

Hva du putter inn har mer å si enn trening.

Hva spiser du ?

Skrevet

Det kan hande du spiser for lite, og det kan hende du spiser for mye. Hva spiser du? Hvor mange kilo har du for mye?

Etter en måned med riktig kost og vekt, burde du ha gått ned et par kg. Dersom du er overvektig, vel og merke!

Skrevet

Jeg var ganske overvektig (ca 25 kg), og da jeg begynte å trene gikk det først nesten et halvt år uten at noe skjedde med vekta. Når jeg i tillegg gjorde noen endringer i kosten begynte kiloene å renne av. På et år har jeg gått ned 20 kg. De siste 5 sitter godt!

Kort fortalt om kostholdsendringene mine: begynte å spise frokost (kornblanding med melk, evt litt frukt), sluttet å spise godteri, spiste minst 4 måltider om dagen, mye grønnsaker og rent kjøtt (mest kylling)

I tillegg sluttet jeg å ha dårlig samvittighet overfor mat, og la vekt på å følge min egen appetitt, og spise det jeg hadde lyst på (med unntak av digg og annet sukkerholdig). Det gjorde at den "forbudte" maten ikke ble så vanskelig å avstå fra, for jeg visste at jeg kunne ta litt hvis jeg fikk lyst på.

Veit ikke om dette hjelper deg, men. Mye individuelle ting som spiller inn her. Sjekk med målebåndet da vel! Merker du noe på hvordan buksene sitter?

Skrevet

Du må passe på at kaloriene ikke er for store i maten du spiser også. Jeg har nettopp tatt et Grethe Roede kurs og lært mye om å spise mer av rett mat og slippe unna kaloribomber. Hjalp meg mye. Har gått ned 8 kilo på ni uker, og flere skal det bli. Dessuten hvis du nettopp har begynt å trene, tar det en stund for kroppen å venne seg til det. Det var det mange som opplevde på det kurset jeg tok. Men, de fikk resultater! Så hvis du gjør alt riktig, er det bare å vente... Lykke til :)

Skrevet

Takk for alle svar!

Tror ikke problemet ligger i treningen min. Jeg har selv hatt personlig trener over en lengre periode,så jeg har varierte og harde trenings økter. Og jeg har trent regelmessig i flere år, men kanskje ikke vært like flink til å bare spise sunt.

Det er vel heller maten tror jeg, og problemet er vel heller nå at jeg spiser for lite enn for mye. Synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal spise, er ofte ikke mett etter at jeg har spist middag, spiser små porsoner.

Dette er er vanlig dag for meg:

Frokost: Kornblanding

Mellom måltid: Frukt

Lunch: 2 skiver rugbrød med magert pålegg

Middag: Mye kylling, fisk og grønnsaker, og noe nudler

kveld: Smoothie (Sans Yoguert, eple, banan, frossene bær)

Føler egentlig at jeg spiser riktig og sunt, men vekten står jo bom stille.

Jeg er ikke overvektig, men vil ha vekk noen kg, rundt 8. Er forresten 20 år.

Skrevet
Jeg som skrev innlegget!

Jeg tror vel også det er grunnen for at jeg ikke går den, siden jeg trener såpass mye! Men er det da ikke umulig å gå ned i vekt dersom man trener mye? Må jeg slutte å trene for å gå ned, det vikker jo helt fjernt. Vil liksom ikke spise så alt for mye heller, da føler jeg ihvertfall at jeg ikke kommer til å gå ned noe.

Du må ikke henge deg opp i vekta så mye - grunnen til at du slanker deg er vel for å se smalere ut, kunne gå ned i klesstørrelse og bli i bedre form?

Vekta er kun en rettesnor, og går du samme i størrelse og blir fast i fisken uten at vekta går ned, så spiller da ikke det noen rolle?

Ellers bør du spise tre hovedmåltider og to mellommåltider per dag. Bytt ut noe av ris, pasta og poteter med salater og grønnsaker, og spis så grovt brød som mulig.

og drikk masse vann.

Hva slags trening holder du på med?

Vekter har ikke så stor slankende effekt som aerobic og annen kondisjonstrening.

Skrevet

Jeg trener styrketrening ca to ganger i uken og kondisjon som jogging, step og aerobic tre ganger i uken, og yoga av og til.

Skrevet (endret)

Innlegget er slettet i henhold til regelverket. Ønsker du å annonsere ta kontakt med Gry

Remyline Moderator

Endret av Remyline
Skrevet

Dette skjedde med meg da jeg trente hver dag.Jeg sto fast etter 5 kg.Men så fortsatt jeg og fortsatte.Så gikk jeg ned sakte men sikkert 5 kg til.Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...