AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Dette er sikkert et rart spørsmål for mange, men tar sjansen likevel🙈 Leser stadig at det å gå på biblioteket er et tips til hva man kan finne på med barn. Har et barn på 2 år og har nok ikke vært på noe biblioteket på 15 år og jeg var barn/ungdom selv. Men da lånte jeg bare bøker. Tenkte å ta 2 åringen med, hun elsker bøker. Så hadde jo vært greit å få låne noen med hjem. Men dette tipset, går det ut på å "henge" på biblioteket? Eller går det kun ut på å låne? Vet liksom ikke helt hvordan dette her fungerer🙈 Anonymkode: 3fd5f...b24
GammelKaktus Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Du kan "henge" veldig mange som gjør det. Man pleier å ha en tegne stasjon og leker som barn kan leke med, lekestativ og lignende. Spørs nok litt hvor du bor og hva de har gjort ut av det men i de største byene så pleier det å være et godt tilbud. Skader ikke å prøve seg, det er lite hysj stemning hvis du er redd for det. 😄
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg «henger» på biblioteket med barn. Her har de tegnebord og lego. Pleier å starte besøket med å se på bøker. Tar med oss en haug som vi setter oss i sofaen og blar i. Barnet velger ut bøker hun vil låne. Jeg rydder på plass bøkene vi ikke skal låne og barnet tegner og bygger litt lego før vi låner og drar hjem. Anonymkode: 7a59f...00f 2 1
solsolsol Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Liten by her, vårt bibliotek har ofte opplegg for barn i helgene, også er det alltid brettspill, tegnesaker, noen leker, flere sofaer man kan sitte og lese i ++ 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Vi henger stadig på biblioteket. Hos oss er det en liten kafé så kjøper oss litt drikke. Leser bøker. Tegner. Så låner vi noen bøker til slutt. Pleier å være der en time eller to 😊 Anonymkode: 3768a...fdb
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Biblioteket i kommunen her har en barneavdeling som er tilrettelagt for å "henge der" med småbarn. Det er noen figurer en kan klatre på, tegnesaker, et lekehus med puter til å sitte og lese inni. Det er enkelte som bare slipper barna løs og lar de løpe og rope tilsynelatende uten å bry seg, det er irriterende. Og det står også et skilt med trivselsregler hvor det går frem at det er helt ok å leke, men med innestemme og at en skal ta hensyn til hverandre. Jeg var på biblioteket med toåring og fireåring sist lørdag, da leste vi bøker der en times tid, og to fremmede barn ble med og hørte på. Fireåringen begynte å prate og leke litt med disse barna. Så ble de utålmodige og begynte å løpe rundt, så da lånte vi med noen bøker hjem og dro. Anonymkode: 14fcf...74a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Helt normalt å "Henge" på biblioteket. Både for voksne og barn. De har til og med stoler og bord og lenestoler og sofaer spesifikt for dette formålet. Vi er på biblioteket med ungene (1 og 4) hver helg, og det auler av barnefamilier der. Så ja, du kan helt fint henge der. I min kommune er det arrangementer, både for barn og voksne, flere ganger i uken, og det er satt opp tegnebord osv i låneområdet. Så vi både låner bøker, leser bøker der, spiller spill, tegner, er med på kino, høytlesninger, teater, verksteder, etc. I helgen skal vi på halloween-verksted på biblisen. Anonymkode: 426df...6cc
Bergknapp Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Støtter alle i at det bare er å henge ut. Hvis du ikke har lånekort, ta med legitimasjon, så kan du få det. Sjekk nettsiden til biblioteket for å se om de har arrangementer for barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå