Heipådegådu Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Hva slags ord fra barndommen sier dere fremdeles nå i voksenalder selv om det er ansett som "feil"? Om dere ikke sier noen ord feil nå lenger, bare del ord dere sa i barndommen😂 her er mine ord: Dergogdalbane Leppestift ~ sier fremdeles Varmt vanns spreder ~ lærte korrekte ordet forje uke😂😂 Dinge på døren ~ sier fremdeles Endret 18. oktober 2022 av Heipådegådu
Million Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Lyst å lære et nytt ord korrekt denne uken også? Det heter "forrige", ikke "forje" 😄 Da jeg var liten, pleide jeg å si frabrikk, ikke fabrikk. Husker ikke når jeg sluttet med det, men jeg var fremdeles barn. Noe jeg derimot sa feil hele livet og langt ut i voksen alder, var merkesnavnet til den kjente iskremprodusenten Hennig Olsen. Det er "Hennig" uten "n" foran den siste g'en i navnet. Altså ikke Henning. Men Hennig. Sjokk! Jeg har alltid lest og uttalt det feil. Endret 18. oktober 2022 av Million 1
Entern Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Million skrev (28 minutter siden): Lyst å lære et nytt ord korrekt denne uken også? Det heter "forrige", ikke "forje" 😄 Da jeg var liten, pleide jeg å si frabrikk, ikke fabrikk. Husker ikke når jeg sluttet med det, men jeg var fremdeles barn. Noe jeg derimot sa feil hele livet og langt ut i voksen alder, var merkesnavnet til den kjente iskremprodusenten Hennig Olsen. Det er "Hennig" uten "n" foran den siste g'en i navnet. Altså ikke Henning. Men Hennig. Sjokk! Jeg har alltid lest og uttalt det feil. Henning Olsen sa jeg opp i voksen alder og 😅😆 2
flusa Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Henning Olsen sa jeg opp i voksen alder og 😅😆 Jeg og🤭 Sier det faktisk enda🙄 1 1
cleangal Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Heipådegådu skrev (45 minutter siden): Hva slags ord fra barndommen sier dere fremdeles nå i voksenalder selv om det er ansett som "feil"? Om dere ikke sier noen ord feil nå lenger, bare del ord dere sa i barndommen😂 her er mine ord: Dergogdalbane Leppestift ~ sier fremdeles Varmt vanns spreder ~ lærte korrekte ordet forje uke😂😂 Dinge på døren ~ sier fremdeles Hva er feil med leppestift? Det er faktisk det det heter. 1
Embla Othea Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Million skrev (41 minutter siden): Lyst å lære et nytt ord korrekt denne uken også? Det heter "forrige", ikke "forje" 😄 Da jeg var liten, pleide jeg å si frabrikk, ikke fabrikk. Husker ikke når jeg sluttet med det, men jeg var fremdeles barn. Noe jeg derimot sa feil hele livet og langt ut i voksen alder, var merkesnavnet til den kjente iskremprodusenten Hennig Olsen. Det er "Hennig" uten "n" foran den siste g'en i navnet. Altså ikke Henning. Men Hennig. Sjokk! Jeg har alltid lest og uttalt det feil. Sier selv Henning Olsen selv om jeg er fra Sørlandet og burde vite det 😆 1
Entern Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Embla Othea skrev (21 minutter siden): Sier selv Henning Olsen selv om jeg er fra Sørlandet og burde vite det 😆 Tror nesten de fleste gjør det, jeg fikk det forklart av en bekjent som heter Henning 😆
Heipådegådu Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2022 Million skrev (3 timer siden): Lyst å lære et nytt ord korrekt denne uken også? Det heter "forrige", ikke "forje" 😄 Da jeg var liten, pleide jeg å si frabrikk, ikke fabrikk. Husker ikke når jeg sluttet med det, men jeg var fremdeles barn. Noe jeg derimot sa feil hele livet og langt ut i voksen alder, var merkesnavnet til den kjente iskremprodusenten Hennig Olsen. Det er "Hennig" uten "n" foran den siste g'en i navnet. Altså ikke Henning. Men Hennig. Sjokk! Jeg har alltid lest og uttalt det feil. Ånei det sier jeg jo enda!! Haha nei så vittig
Heipådegådu Skrevet 18. oktober 2022 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2022 cleangal skrev (3 timer siden): Hva er feil med leppestift? Det er faktisk det det heter. Er vist "Lebestift "
Million Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 (endret) Heipådegådu skrev (3 minutter siden): Er vist "Lebestift " Er det ikke motsatt? Alle sier leppestift nå, men FØR var det riktige å si lebestift. Litt gammeldags stavemåte og uttale, stammer sikkert fra dansk (som vi var mer påvirket av før i tiden). Da jeg vokste opp på 70 tallet, så sa alle "hårlakk" også. I dag sier jo ingen det, alle har oppdatert det til det mer engelske ordet hårspray. Endret 18. oktober 2022 av Million flyttet et ord i en setning 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå