AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Del Skrevet 18. oktober 2022 Hei, er det noen som har erfaring med ektopisk graviditet? Når og hvordan merket dere det, og hvilken oppfølging fikk dere? Testet selv positiv med tidligtest 12 dpo, så har jeg hatt like svake tester 13 og 14 dpo. Har nå litt smerte i høyre side hvor jeg fikk påvist eggløsning på UL. Ingen spotting/blødning. Har heller ingen graviditetssymptomer. Anonymkode: dc51b...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 18. oktober 2022 #2 Del Skrevet 18. oktober 2022 Hei ! Har dessverre erfaring med dette. Hos meg ble det oppdaget uke 7+2 på UL. Jeg hadde ingen smerter og derfor ble det ikke oppdaget før. Jeg hadde derimot stor blødning uke 5, så vi antok i utgangspunktet at det var en spontanabort. Fikk time til kontroll i det som ville vært uke 8 for sjekk. Men jeg fikk en ny stor blødning 2 uker etter den første og fikk dermed flyttet frem UL kontrollen hvor de da oppdaget svangerskap utenfor livmor. Jeg opplevde selv at oppfølgingen fra sykehuset var helt enorm støttende og god. I mitt tilfelle hadde fosteret festet seg i livmorhalsen (svært skjelden), og dette var grunnen til at jeg ikke hadde smerter. Pga plassering kunne jeg ikke få utskrapning, men svangerskapet ble avsluttet med medikamenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 19. oktober 2022 #3 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hei! Der har jeg også erfaring dessverre. Jeg fikk enorme smerter midt på natt til en lørdag i slutten av uke 5. Kaldsvettet enormt mye, store, voldsomme strålinger nedover høyre bein. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det ga seg etterhvert og jeg våknet morgenen etter til blødning, Reiste på legevakta der de ikke kunne gjøre noe som helst og sa at alt sikkert var fint, men at om jeg trengte ekstra bekreftelse kunne jeg måle hcg stigning hos fastlegen. Gjorde det på mandag og onsdag. Hadde økning i hcg, men ikke så mye som ønskelig. Ble da sendt til undersøkelse hos gynekolog raskt og fikk der vite at jeg var gravid i egglederen. Derfra ble det rett inn på sykehus og operere umiddelbart. Ekstremt sårt og tøft å gå igjennom. Vi hadde på det tidspunktet prøvd ett år på å bli gravid. Opererte ut egglederen og fikk henvisning til IVF, 6 måneder etterpå var jeg gravid på første forsøk og fødte en velskapt gutt 🥰 Hør med fastlegen om du kam måle hcg-stigningen, så tar du det derfra. Masse lykke til! 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Del Skrevet 19. oktober 2022 Dessverre opplevd det to ganger. I uke 8 og uke 10. Gjennomgått operasjoner og cellegift. Forferdelig å gjennomgå, tok nesten livet av ekteskapet mitt fordi det var så sårt for meg og mannen min viste ikke hvordan han skulle håndtere situasjonen. Fant det ut på grunn av smerter i underlivet/mage, positiv test og små blødninger. Ble hasteoperert begge gangen. Indre blødninger i buken. Første gangen trodde det skulle gå over av seg selv med cellegift, det gikk ikke og endte opp med operasjon. Andre gangen tok de ingen sjanser. Får god oppfølging av gynekolog i ettertid. Anonymkode: 586b7...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg fikk blødninger og smerter som gradvis ble verre og verre. Dro til legen hvor de tok en test som var positiv og de mistenkte graviditet utenfor livmoren. Ble sendt rett på sykehuset hvor det ble bekreftet med ultralyd og jeg ble operert. Det var store skader på den ene egglederen og jeg hadde masse blod i buken. Jeg gikk forresten på minipillen da dette skjedde og legen på sykehuset sa at det er litt økt risiko for ekstrauterint svangerskap når man går på minipille. Anonymkode: c9476...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå