Gå til innhold

Når man omtrent har unngått alkohol og så plutselig drikker mye mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kvinne på snart 40 og har hele livet omtrent ikke drukket alkohol, snakker kanskje et fåtalls ganger i året. Så møtte jeg kjæresten for noen år siden og begynte å drikke mer fordi han gjør det. Men vi møttes 3 ganger i uka og jeg drakk heller ikke et glass for gang og ofte drakk jeg ikke opp. Vi flyttet sammen i januar og nå drikker jeg mye oftere. På det verste et glass omtrent daglig, men som regel ikke daglig. 

Det jeg spør om er om jeg har ødelagt all tilbakeholdenheten fra før med drikkingen nå? Skal uansett kutte ut mye, føler ikke jeg trenger det uansett. Kutter ikke ut helt, da. 

Anonymkode: aea19...1f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen; mener om jeg har ødelagt alt i forhold til negative helseefffekter, for eks kreft risiko 

Anonymkode: aea19...1f9

Skrevet (endret)

I leveren samles giftstoffer og annet avfallsmaterial fra kroppen. Det er selvsagt bedre å begynne med stordrikking sent i livet heller enn tidlig. Faren for kreft blir da også mindre. Spørsmålet du bør stille deg er muligens hvorfor du drikker mer nå, og om det er en utvikling du trives med? 
Alt alkoholinntak er jo uheldig så selvom det er bedre med sent enn tidlig her, så vil jo overforbruk alltid medføre noen risikoelementer.

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...