AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jobber i staten, og nå sier arbeidsgiver at vi må bruke avspasering til slikt. Noen som vet hva som er riktig, og hvor det står? Anonymkode: d7d0f...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Del Skrevet 18. oktober 2022 Nå jobber jeg i det private, og her får man iallfall ikke fri til slike ting. Vi avspaserer så sant det ikke er snakk om egen eller barns sykdom. Anonymkode: e759a...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Del Skrevet 18. oktober 2022 Kan nok stemme,du finner det i Statens personalhåndbok. Anonymkode: 2cad8...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Del Skrevet 18. oktober 2022 Du har rett på omsorgspermisjon for slike tilfeller, men du har ikke rett på lønn. Anonymkode: fc48d...805 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg jobber i kommunen, og der søker jeg lønnet permisjon når jeg må følge til tannlege/lege osv. er aleneforsørger i 100% stilling. Dette gjelder til barnet er fylt 12 år ( ut det året barnet fyller 12) Anonymkode: a1301...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jobber i staten, og nå sier arbeidsgiver at vi må bruke avspasering til slikt. Noen som vet hva som er riktig, og hvor det står? Anonymkode: d7d0f...245 Hvis barnet er sykt og skal til lege så får du bruke sykt barn dager. Altså hvis det er legebesøk som ikke er rutine. Ellers er det uten lønn. Feks helsestasjon eller tannlege er uten lønn. Anonymkode: e852f...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Del Skrevet 18. oktober 2022 Å følge barnet til lege dekkes av omsorgsdagene, da det som regel er knyttet til sykdom. Altså har du rett på lønn, men arbeidsgiver bestemmer om du må bruke hel eller delvis dag. oppfølging hos tannlege/helsestasjon er ikke garantert på samme vis. Jeg jobber selv i stat og får dette dekket som velferdspermisjon. Du bør sjekke personalhåndbok og høre med tillitsvalgt. Anonymkode: bd759...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Del Skrevet 18. oktober 2022 velferdspermisjon reguleres to steder, arbeidsmiljølovens kapittel 12 og i egne tariffavtaler som kan gjelde i din bedrift. Noen er lønnet, andre ulønnet, se vedlagt: Kapittel 12. Rett til permisjon (arbeidstilsynet.no) Altinn - Lønnet og ulønnet permisjon Anonymkode: 80191...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Del Skrevet 18. oktober 2022 Hva slags molboplasser er det dere jobber, har aldri ikke fått lønn som normalt for å følge opp barna mine. Anonymkode: ff960...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå