Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg lest studier fra Harvard og andre artikler om fordelene med å gifte seg.

Menn som er gifte lever lenger, har bedre mental og fysisk helse, lavere vekt, tjener bedre, og er lykkeligere. Og er mye mindre sannsynlig til å bli drept eller ta selvmord. 

For kvinner er det helt motsatt. Gifte kvinner veier mer, har dårligere helse, tjener dårligere, er mer ulykkelige, tar oftere selvmord, og sannsynligheten for å bli drept stiger enormt. 

Så hvorfor i allverden er ekteskap noe kvinner går med på? 

Anonymkode: d9256...bd9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stas å stå brud da veit du 👰🏻

Anonymkode: 5f517...88b

• Liker 3
Skrevet

Hvilke land var inkludert i studiet?

Anonymkode: e28fa...500

• Liker 6
Skrevet

Handler sikkert delvis om at korrelasjon og kausalitet er to forskjellige ting. 

Anonymkode: b7541...a0c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

En ting, brudekjolen. 

(Det er på en måte tull)

Skrevet

For skandinaviske forhold, så kan det vel oversettes med å være i et forhold, siden ekteskap i seg selv, ikke står like høyt her som i USA. 

Jeg regner med at at alle gjør opp et slags regnskap, for og i mot, og at fordelene i utgangspunktet var størst? Det å ha den ene spesielle personen i livet sitt, er vel noe både menn og kvinner drømmer om, helt til desillusjonen tar oss. 

Anonymkode: 1d97e...6f3

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se hvordan selve bryllupet/ekteskapet gjør kvinner mer ulykkelig, gir dem høyere vekt og senker lønningene kontra når de er samboere... 
Men siden du har tall på det, så kan du kanskje forklare, hvordan en fest og en signatur utgjør så mye forskjell? 

Jeg vil gifte meg, mest av alt for festen sin del, og tradisjon. 
Og jeg tviler sterkt på at jeg og samboer vil endre kosthold, spesielt slik at han går ned i vekt, og jeg opp, etter vi har signert ekteskapspapiret. Og om sjefen setter ned lønna mi bare fordi jeg har fått ring på fingeren, så går jeg til fagforeningen. 

Anonymkode: 1b714...ca7

Skrevet

Fast kukk i mange år. 

Anonymkode: 6acfd...c72

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fast kukk i mange år. 

Anonymkode: 6acfd...c72

Gud så kjedelig

Anonymkode: db9b2...843

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg elsker ham. Rett og slett.

Skrevet

Økonomisk er det jo en enorm fordel for en gjennomsnittlig kvinne å gifte seg med en mann. Om trenden er at færre gifter seg, vil det ha stor påvirkning på kvinners økonomi.

Penger er ikke alt da

Anonymkode: 600e0...e92

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller. Å bli gift og å bli mor er uinteressant. Man vet på forhånd hvordan det livet ville blitt, nei takk. 

Anonymkode: 63d6e...782

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det skjønner ikke jeg heller. Å bli gift og å bli mor er uinteressant. Man vet på forhånd hvordan det livet ville blitt, nei takk. 

Enig, aldri livet om jeg skal bli mor og gift. Da er livet staket ut, utrolig kjedelig.

Største skrekken i mitt liv er A4-livet med mann og barn. Aldri livet! En kjæreste man møtet av og til; ja takk. Er glad i sex, så løser det fint på denne måten. Eller har sex med menn uforpliktet.

Anonymkode: 7633d...8cc

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det å vare forelsket. Og mange menn forandrer seg etter man er fanget etter giftemål og barn dessverre. 

Anonymkode: 58dfd...ec6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn er det å vare forelsket. Og mange menn forandrer seg etter man er fanget etter giftemål og barn dessverre. 

Man er like fanget med felles barn og samboerskap. Nøkkelordet er barna. 

For min del ønsket jeg å gifte meg både for å ha større rettigheter i tilfelle en av oss dør og fordi vi ønsket å gi vår kjærlighet til hverandre foran familie og venner. Å gifte seg i kirken er dessuten gratis - da sparer man masse tid og flerfoldige tusen kroner i advokatutgifter for å skrive samboerkontrakter, tinglyse dem og så videre. Jeg tjener for øvrig mer enn mannen, så økonomisk hadde jeg ikke stort å vinne på å gifte meg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er nok mange kvinner som også endrer seg, så spar oss for den der. Vanlig at kvinner mister sexlyst etter 2-3år.

Noen mister helt hodet av å bli forelsket, flaut. Kunne aldri falt meg inn å bli forelsket på den måten, rett og slett psykotiske noen. Tror alt handler om å få en jævla mann å dele livet med. Slikt man ser på tv-serier og filmer, 🤮 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gud så kjedelig

Anonymkode: db9b2...843

Hygienisk hvertfall

Anonymkode: 7b584...858

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hygienisk hvertfall

Anonymkode: 7b584...858

Sex med samme mann hele livet? Aldri livet! Så kjedelig!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei mange menn gjør ikke det. Men mange damer ser det ikke før etter giftering på fingeren. Vi som ser dette utenifra, kunne ha advart flere. Men det er jo umoralsk og frekt , så det gjør man ikke. Men nå venter jo de fleste damer på at mannen skal fri og går rundt å hinter lenge, så det handler tydeligvis bare om å bli gift. To damer sammen er egentlig ofte beviset på dette , siden de er gift og skilt fortere enn de kan si ekteskap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...