Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Litt interessant å se. Hvilken mat får deres katt? Hva anbefaler dere?
Gjest Ramona1970 Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg forer med rått hestekjøtt (billigst da jeg kjøper privat), fisk, beinkraft, frukt og grønnsaker og div. tilskudd.
Silva Pluvialis Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2022 Ramona1970 skrev (44 minutter siden): Jeg forer med rått hestekjøtt (billigst da jeg kjøper privat), fisk, beinkraft, frukt og grønnsaker og div. tilskudd. Skjønner. Hest spiser verken jeg eller min katt, da jeg ikke anser det som mat fordi jeg er tidligere fôrrytter. Jeg har begynt å gi katten litt råfôr fra MUSH, men av tørrfôr gir jeg RC (skal gå over til Carnilove eller Orijen). Jeg gir også våtfôr fra forskjellige merker. Og Whiskas kattemelk til kos.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Rått kjøtt. Hun er litt kresen og det eneste kjøttet hun liker er svin, så da får hun det. Anonymkode: 76816...e01 1
Løkbolle Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Orijen. De får fisk og kylling fra matbutikken innimellom
Maskinfører Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 (endret) 16 År gamle nå skal de over på Royal Canin Senior Ageing Sterilised 12+ også får de Latz Kjøttmeny Endret 17. oktober 2022 av Maskinfører 4
Gjest Ramona1970 Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Tvillingsjel skrev (2 timer siden): Skjønner. Hest spiser verken jeg eller min katt, da jeg ikke anser det som mat fordi jeg er tidligere fôrrytter. Jeg har begynt å gi katten litt råfôr fra MUSH, men av tørrfôr gir jeg RC (skal gå over til Carnilove eller Orijen). Jeg gir også våtfôr fra forskjellige merker. Og Whiskas kattemelk til kos. Og jeg er uhelbredelig hestegal og har tidligere eid hest.... Det er bedre at kjøttet går til dyremat enn til destruering syns jeg. De slaktes også privat istedenfor på slaktehus, så jeg tenker det er en vinn-vinn situasjon for både hestene og kattene.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg mater kun med "live feed", kjøper mus hos dyrebutikken å mine små elsker det 😊 Anonymkode: 50f9e...b3b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg mater kun med "live feed", kjøper mus hos dyrebutikken å mine små elsker det 😊 Anonymkode: 50f9e...b3b Flertall? Hvor mange mus spiser hver katt hver dag? Anonymkode: 76816...e01
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 Før i tiden gav jeg friskies, så skjønte jeg at det ikke var helt heldig, så begynte jeg å gi royal canin men nå er jeg gått helt vekk ifra det også. Våtfôrmerker: animonda carny, thrive, canagan, macs, grau, monster og feringa er det det går mest i. Men anbefaler og wild freedom. Tørrfôr: natural greatness, men prøver å fase det ut pga de negative sidene ved tørrfôr. Så anbefaler det ikke videre, hadde ikke anbefalt noen typer tørrfôr videre, men enkelte er selvfølgelig bedre enn andre. Skal prøve å bytte det ut med ziwi peak air dried cat food. Godbiter: varierer men prøver å holde oss for det meste til frysetørket, enten orijen, monster, purizon osv. Så får de en del kjøtt fra butikken. Anonymkode: 51f41...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 Carnilove. Vi har prøvd flere typer tørrfor, men korn/potet gjør henne oppblåst. Dette foret har også sørget for at det er mindre avføring og den er mindre illeluktende, så har ingen tvil om at dette er bedre for magen hennes og at hun får i seg mye mer av næringen enn ved RC, Hills osv. av våtfor får hun Canagan. Koster litt, men det er dette som er favoritten, en pose pr dag fordelt på frokost og middag. Vi testet det nye fra carnilove, men det ville hun ikke snuse på engang (å hun er egentlig ikke kresen på våtfor). hun får også rent kjøtt fra oss når vi har det til middag. Anonymkode: c874b...983 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 Min får kun Hills tuna tørrfôr. Gir ikke noe annet utenom, orker ikke det maset hver gang jeg beveger meg mot kjøkkenet. Anonymkode: bfda8...ad4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #13 Skrevet 18. oktober 2022 Gir Royal Canin urinary SO på oppfordring av vetrinær. Og før noen kommer med konspirasjonsteoriene sine her: fikk råder av First Vet, de er ikke sponsa av RC. Anonymkode: 95361...36a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 Av tørrfôr får hun RC og Concept for Life for Maine (og dessverre Friskies hos naboen). I tillegg får hun diverse RC våtfor, Applaws og Fish4Cats. Latz hos naboen. Anonymkode: 15f8b...0a7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gir Royal Canin urinary SO på oppfordring av vetrinær. Og før noen kommer med konspirasjonsteoriene sine her: fikk råder av First Vet, de er ikke sponsa av RC. Anonymkode: 95361...36a Er nok mange der som er veldig opptatt av at alt skal være kornfritt og det som er. Men man må jo bruke det foret som passer katten, å her varierer det jo hva de tåler. Vi kan ikke bruke for med korn da hun reagerer på det, andre igjen har ingen problemer med det 🤷🏼♀️ Anonymkode: c874b...983 1
flusa Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 Friskies tørrfór ! Kjøper 7 kg sekker på rusta, 199 kr. De liker den best. Har prøvd ALT av både tørr og våtfór, og av våtfór vil de bare ha first price sin paté..de små firkantede boksene.. Om de får bokser med små kjøttboller,slikker de bare i seg sausen og lar bollene ligge igjen. Dette gjelder både dyrt og billig,selv om jeg moser det..
flusa Skrevet 18. oktober 2022 #17 Skrevet 18. oktober 2022 Når vi lager middag,står de alltid å tigger fordi de vet at de får prøvesmake råvarene🤭 Kyllingfilet,kjøttdeig etc. De får også middagsrester innimellom. Alle 4 kattene er sunne og friske,om noen skulle kommentere det.
Lillith1881 Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 Nå har katten min prøvd det aller meste innen Tørrfor, han liker best labb, men han får våtfor fra dyrlegen.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #19 Skrevet 18. oktober 2022 Tørrfôr: Orijen, den med 90% kjøtt Våtmat: Canagan Råfôr: innvoller av hjort. Svigerfar jakter, så vi får lokal og hjemmepartert hjort. Miljøvennlig og mye mer etisk enn andre alternativer. Anonymkode: ae4de...1c1
Gjest Ramona1970 Skrevet 18. oktober 2022 #20 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gir Royal Canin urinary SO på oppfordring av vetrinær. Og før noen kommer med konspirasjonsteoriene sine her: fikk råder av First Vet, de er ikke sponsa av RC. Anonymkode: 95361...36a Men de kan være rundlurt av Royal Canine: https://truthaboutpetfood.com/what-royal-canin-reps-are-selling-to-vets/ Jeg prøvde flere typer tørrfor før jeg gikk over til råforing til hunden min som hadde eksem. På Royal Canine røytet hun omtrent hele vinterpelsen på vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå