AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Min kjæreste har hatt vorter nedentil de siste årene. Jeg har først i nyere tid skjønt at disse er smittsomme (og at det faktisk er en kjønnssykdom), og vet nå ikke hva jeg burde gjøre videre. Burde jeg ha sex med ham? Ønsker svar fra noen som har erfaring med dette, da jeg blir litt forvirret over det jeg leser på nettet. Han har gjort et halvhjertet på å forsøke og fjerne vortene, men har for lenge siden gitt opp. Personlig synes jeg det er litt ekkelt med disse vortene og vil gjerne unngå å bli smittet, selv om det kanskje er for sent. Kan viruset smitte om man blir kvitt vortene? Anonymkode: 0b0ea...676
Snok1 Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 HPV er lett å få, men vanskelig å bli kvitt. På den annen side: nesten alle har det, mange latent. Strengt tatt kan du ha smittet henne med et utbrudd som er så lite at du ikke har merket det selv. Hun bør uansett fjerne vortene. Hun er så ung at hun har tatt HPV-vaksine?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Han må jo få behandling for disse vortene fordi det er ekkelt å se på, og du blir smittet og da har du viruset i deg for resten av livet. Anonymkode: 24de3...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Snok1 skrev (Akkurat nå): HPV er lett å få, men vanskelig å bli kvitt. På den annen side: nesten alle har det, mange latent. Strengt tatt kan du ha smittet henne med et utbrudd som er så lite at du ikke har merket det selv. Hun bør uansett fjerne vortene. Hun er så ung at hun har tatt HPV-vaksine? Det er en han Anonymkode: 24de3...cf6 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 Snok1 skrev (1 minutt siden): HPV er lett å få, men vanskelig å bli kvitt. På den annen side: nesten alle har det, mange latent. Strengt tatt kan du ha smittet henne med et utbrudd som er så lite at du ikke har merket det selv. Hun bør uansett fjerne vortene. Hun er så ung at hun har tatt HPV-vaksine? Kjæresten er et hankjønn. Anonymkode: 2bfcc...644 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 Kullsyrevann skrev (5 minutter siden): Har du tatt livmorhalsprøve? Ikke på noen år nå, nei. Tenker å bestille time til ny prøve. Ts Anonymkode: 0b0ea...676
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 Snok1 skrev (3 minutter siden): HPV er lett å få, men vanskelig å bli kvitt. På den annen side: nesten alle har det, mange latent. Strengt tatt kan du ha smittet henne med et utbrudd som er så lite at du ikke har merket det selv. Hun bør uansett fjerne vortene. Hun er så ung at hun har tatt HPV-vaksine? Jeg har ikke tatt HPV-vaksine.. Ts Anonymkode: 0b0ea...676
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han må jo få behandling for disse vortene fordi det er ekkelt å se på, og du blir smittet og da har du viruset i deg for resten av livet. Anonymkode: 24de3...cf6 Så man blir aldri kvitt viruset? Ts Anonymkode: 0b0ea...676
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så man blir aldri kvitt viruset? Ts Anonymkode: 0b0ea...676 Nei. Du er garantert smittet. Anonymkode: 2a567...edf
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Skrevet 17. oktober 2022 Forstår det som at man er smittsom selv om man blir kvitt vortene? Da er det jo helt håpløst? Ts Anonymkode: 0b0ea...676
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #12 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Du er garantert smittet. Anonymkode: 2a567...edf Så det vil ikke ha noe for seg å unngå å ha sex til vortene er fjernet? Vil jeg få utbrudd om jeg er smittet? Synes det er litt rart jeg ikke har fått det (vorter) om det er så smittsomt når kjæresten har hatt det i 2-3 år. Ts Anonymkode: 0b0ea...676
Kullsyrevann Skrevet 17. oktober 2022 #13 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke på noen år nå, nei. Tenker å bestille time til ny prøve. Ts Anonymkode: 0b0ea...676 Bra! HPV er permanent, men er du heldig er det ikke en farlig variant. HPV 16 og 18 er verstingene. Men sjekker du deg jevnlig for celleforandringer, så er det ikke verdens undergang.
Blåjojo Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 Om dere har vært kjærester noen år, og han har hatt disse vortene hele tiden, så ser jeg ikke hvorfor du skal slutte å ha sex nå? Det er stor sannsynlighet for at du er smittet, så ta heller celleprøver regelmessig. Kjønnsvorter forsvinner normalt etter 12-18 mnd., så han bør kanskje ta en tur til legen om han har hatt det mer enn 18 mnd.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 Blåjojo skrev (5 timer siden): Om dere har vært kjærester noen år, og han har hatt disse vortene hele tiden, så ser jeg ikke hvorfor du skal slutte å ha sex nå? Det er stor sannsynlighet for at du er smittet, så ta heller celleprøver regelmessig. Kjønnsvorter forsvinner normalt etter 12-18 mnd., så han bør kanskje ta en tur til legen om han har hatt det mer enn 18 mnd. Nei, det har du rett i. Vil likevel at han får vortene fjernet, siden det visstnok smitter mest ved utbrudd og jeg i tillegg synes det er ekkelt/tenker mer på det nå som jeg vet hva det er. Virker ikke som han har noen planer om å få det fjerner/bryr seg noe om det, så da er kanskje å ikke ville ha sex eneste måten å få han til og få det fjernet på! Han har hatt det i langt over 18 mnd, ja.. Ts Anonymkode: 0b0ea...676
Blåjojo Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det har du rett i. Vil likevel at han får vortene fjernet, siden det visstnok smitter mest ved utbrudd og jeg i tillegg synes det er ekkelt/tenker mer på det nå som jeg vet hva det er. Virker ikke som han har noen planer om å få det fjerner/bryr seg noe om det, så da er kanskje å ikke ville ha sex eneste måten å få han til og få det fjernet på! Han har hatt det i langt over 18 mnd, ja.. Ts Anonymkode: 0b0ea...676 Om det er sånn så tenker jeg at det er helt greit å si ifra at du synes det er ekkelt. 1
feliek54 Skrevet 18. oktober 2022 #17 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Min kjæreste har hatt vorter nedentil de siste årene. Jeg har først i nyere tid skjønt at disse er smittsomme (og at det faktisk er en kjønnssykdom), og vet nå ikke hva jeg burde gjøre videre. Burde jeg ha sex med ham? Ønsker svar fra noen som har erfaring med dette, da jeg blir litt forvirret over det jeg leser på nettet. Han har gjort et halvhjertet på å forsøke og fjerne vortene, men har for lenge siden gitt opp. Personlig synes jeg det er litt ekkelt med disse vortene og vil gjerne unngå å bli smittet, selv om det kanskje er for sent. Kan viruset smitte om man blir kvitt vortene? Anonymkode: 0b0ea...676 Han må bestille time hos legen 1
Jdz Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 Du er garantert smittet (det kan like gjerne være du som smittet han) og kjønnsvorter kan smitte også ved bruk av kondom. Skin tags i underlivet, som for øvrig også er ganske vanlig, ser til forveksling like ut som kjønnsvorter.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #19 Skrevet 19. oktober 2022 On 10/18/2022 at 12:19 AM, AnonymBruker said: Min kjæreste har hatt vorter nedentil de siste årene. Jeg har først i nyere tid skjønt at disse er smittsomme (og at det faktisk er en kjønnssykdom), og vet nå ikke hva jeg burde gjøre videre. Burde jeg ha sex med ham? Ønsker svar fra noen som har erfaring med dette, da jeg blir litt forvirret over det jeg leser på nettet. Han har gjort et halvhjertet på å forsøke og fjerne vortene, men har for lenge siden gitt opp. Personlig synes jeg det er litt ekkelt med disse vortene og vil gjerne unngå å bli smittet, selv om det kanskje er for sent. Kan viruset smitte om man blir kvitt vortene? Anonymkode: 0b0ea...676 Jeg gikk til legen. Fikk resept på 4 tabletter, og noe greier jeg skulle smøre på selve vortene. 3 uker etterpå så var de borte. Sorry, men det må være ett virkelig halvhjertet forsøk av kjæresten din? Anonymkode: acfc2...49d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Skrevet 19. oktober 2022 Æsj. Nei. Du burde nekte sex. Sånne ekle ting er vanskelig å bli kvitt. For en gris han er. Anonymkode: 9d060...a31 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå