Gå til innhold

Date noen med samme navn som en av foreldrene?

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Kanskje litt merkelig tema, kanskje... Kunne du datet noen med samme navn som faren/moren din? Det blir liksom litt småekkelt for min del. Har ikke vært i situasjonen, men. Kom bare til å tenke på det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå dater ikke jeg lenger da...

Men tror ikke jeg hadde syntes dette hadde vært noen problem. Eller det hadde det hvis han hadde hett det samme som min mor.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det hadde det hvis han hadde hett det samme som min mor.... :ler:

:ler:

Hadde nok syntes det var litt snålt i begynnelsen, spesielt siden pappa sitt navn er så sjeldent, men tror ikke det hadde stoppet meg fra å innlede et forhold med personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på foreldre som "mamma" og "pappa", og forbinder dem ikke så mye med navnene, så nei -tror ikke det hadde vært noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville sett på det som et stort problem..

Eller... altså... min samboers fars "venninne" heter det samme som meg. Men jeg "kom først" inn i familien så selv om ejg først syntes det var litt rart så tenker jeg at "det er hans problem, ikke mitt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har et ganske sjeldent navn så jeg ville vel syntes det var litt rart.

Likevel, om jeg likte han jeg møtte ville ikke navnet stoppet meg.

Jeg ville vel bare kalt han noe annet som lignet, :sjarmor: og håpet det hadde blitt akseptert...

(jeg bruker også fornavnene på mine foreldre i de fleste sammenhenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjæreste som het det samme som faren min jeg - så aldri det som noe problem. Faren min kaller jeg jo pappa.

At de to måtte kalle hverandre ved samme navn er vel ikke verre enn alle andre som møter folk med samme navn som seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke tenke meg at det hadde vært noe problem å ha en kjæreste som heter det samme som pappa - hadde vært verre om han het det samme som eksen...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Embla s

Pappan min heter jo "pappa", det er det navnet jeg forbinder med ham. Ergo: ikke noe problem med menn som heter det samme som ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Det hadde sikkert vært litt rart i begynnelsen, men jeg hadde nok vent meg til det også. Nå har begge foreldrene mine praktisk nok navn som ikke er vanlig i min generasjon, faktisk har jeg aldri møtt noen på min egen alder som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på foreldre som "mamma" og "pappa", og forbinder dem ikke så mye med navnene, så nei -tror ikke det hadde vært noe problem!

Samme her. Kjenner flere med samme navn som foreldrene mine, har egentlig aldri tenkt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...