Akryl Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Det er mange som fortsatt er i fornektelse og det minner meg om tiden da folk pleide å røyke mye. Ja, det er mangt og masse forskjellig mat som kan forårsake kreft. Det er imidlertid ingen næring i alkohol og man drikker alkohol kun for fornøyelse. Dere lærer barna å drikke gift. https://www.nrk.no/norge/anbefaler-kreftmerking-pa-alkohol-1.15912073 https://www.helsenorge.no/alkohol/alkohol-og-helse/ https://kreftforeningen.no/forebygging/alkohol-og-kreft/ Jeg har tatt standpunkt. Jeg skal ikke være dårlig eksempel, og lære barna at alkohol gir kreft. Det er ingen nødvendig drikkevare. 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Ren gift men de tror jo de er kule… Anonymkode: f9bb0...452 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Alt gir kreft i dag. Hver dag står det en artikkel om maten som gir deg kreft eller miljøgifter eller har skadelige estoffer. Hvilke kremer, vaskemidler, klær +++++ som gir kreft ellerannet. Folk ble, utrolig nok, gamle før vi hadde disse opplysningene. I dag reduseres levealderen fordi vi engster og stresser oss syke. Mon tro hvorfor? Anonymkode: 35c14...65d 9 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Spiser eller drikker du ingenting unødvendig selv TS? Aldri godteri eller potetgull for eksempel? Det er også ren gift egentlig, men de fleste spiser det likevel. Giften er nemlig alltid i mengden. Du har sikkert spist et eplefrø i ditt liv. Det eplefrøet inneholder cyanid og er i grunn ansett som en veldig farlig gift, men siden giften er i mengden er ikke det eplefrøet farlig for deg. Og helt motsatt kan vi ikke leve uten vann, men en bøtte vann på styrten betyr den sikre død. For å ha det helt klart så er jeg ingen fan av mange nordmenns alkoholvaner og jeg drikker lite alkohol selv, men argumentet "det er ikke nødvendig" er ganske tåpelig spør du meg, for jeg tror nok at de aller fleste spiser eller drikker noe som ikke er nødvendig for å overleve. Anonymkode: 6fd76...226 13 12
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt gir kreft i dag. Hver dag står det en artikkel om maten som gir deg kreft eller miljøgifter eller har skadelige estoffer. Hvilke kremer, vaskemidler, klær +++++ som gir kreft ellerannet. Folk ble, utrolig nok, gamle før vi hadde disse opplysningene. I dag reduseres levealderen fordi vi engster og stresser oss syke. Mon tro hvorfor? Anonymkode: 35c14...65d Mat er nødvendig, men alkohol drikkes kun for fornøyelse. Folk sa også det er greit å røyke. 3
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spiser eller drikker du ingenting unødvendig selv TS? Aldri godteri eller potetgull for eksempel? Det er også ren gift egentlig, men de fleste spiser det likevel. Giften er nemlig alltid i mengden. Du har sikkert spist et eplefrø i ditt liv. Det eplefrøet inneholder cyanid og er i grunn ansett som en veldig farlig gift, men siden giften er i mengden er ikke det eplefrøet farlig for deg. Og helt motsatt kan vi ikke leve uten vann, men en bøtte vann på styrten betyr den sikre død. For å ha det helt klart så er jeg ingen fan av mange nordmenns alkoholvaner og jeg drikker lite alkohol selv, men argumentet "det er ikke nødvendig" er ganske tåpelig spør du meg, for jeg tror nok at de aller fleste spiser eller drikker noe som ikke er nødvendig for å overleve. Anonymkode: 6fd76...226 Kreftforeningen og Helsedirektoratet advarer mot alkohol. Jeg følger myndighetenes forskningsbaserte råd. 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 Ønsker gjerne å bidra til å snu trenden. Få dagens ungdom til å drikke mindre enn de fleste gjør nå. Men hvordan gjøre det i praksis? Anonymkode: 5e56a...935
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 Akryl skrev (1 minutt siden): Kreftforeningen og Helsedirektoratet advarer mot alkohol. Jeg følger myndighetenes forskningsbaserte råd. Men du spiser smågodt? Det er vel ikke akkurat anbefalt helsemessig det heller? Anonymkode: 6fd76...226 7 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 Hva skjer med alle de fanatiske nyreligiøse avholds-menneskene her inne om dagen? Mine foreldre er eldre pensjonister etterhvert, og storkoser seg med litt vin utpå kvelden. Det unner jeg dem fullt ut. Selv om det mulig forkorter livet med noen år - men virkelig, hvem drømmer om å leve til 100... Og selv Dronning Elisabeth som drakk daglig kom seg jo nesten dit. Anonymkode: 260d0...3d4 9 6
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du spiser smågodt? Det er vel ikke akkurat anbefalt helsemessig det heller? Anonymkode: 6fd76...226 Jeg snakker om at alkohol gir kreft. Helt unødvendig å drikke. Sier norske myndigheter at smågodt gir kreft? 2
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #11 Skrevet 17. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skjer med alle de fanatiske nyreligiøse avholds-menneskene her inne om dagen? Mine foreldre er eldre pensjonister etterhvert, og storkoser seg med litt vin utpå kvelden. Det unner jeg dem fullt ut. Selv om det mulig forkorter livet med noen år - men virkelig, hvem drømmer om å leve til 100... Og selv Dronning Elisabeth som drakk daglig kom seg jo nesten dit. Anonymkode: 260d0...3d4 Folk sa det samme om røyking. Ikke lær barna livsskadelige vaner. Ingen god måte å dø av kreft. Ja og Elizabeth brukte heller ikke bilbelte har jeg hørt. Bare fortell barna det er ikke viktig. Endret 17. oktober 2022 av Akryl 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #12 Skrevet 17. oktober 2022 Akryl skrev (7 minutter siden): Mat er nødvendig, men alkohol drikkes kun for fornøyelse. Folk sa også det er greit å røyke. Drikker bare en gang i måneden men trenger heller ikke bli så gammel. Alderspensjon er for mange ikke til å leve av så kanskje like greit. Anonymkode: 35c14...65d 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #13 Skrevet 17. oktober 2022 Er faktisk ganske enig. Det er overraskende lite fokus på hvor skadelig alkohol er, også i moderate og små mengder Anonymkode: b8dfe...aa2 4 2
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Drikker bare en gang i måneden men trenger heller ikke bli så gammel. Alderspensjon er for mange ikke til å leve av så kanskje like greit. Anonymkode: 35c14...65d Å dø av kreft er forferdelig. Greit å ikke drikke alkohol og redusere risikoen for å dø av kreft. Å være under kreftbehandling er som å være levende død. Det korte livet blir ødelagt. Endret 17. oktober 2022 av Akryl 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #15 Skrevet 17. oktober 2022 Akryl skrev (5 minutter siden): Jeg snakker om at alkohol gir kreft. Helt unødvendig å drikke. Sier norske myndigheter at smågodt gir kreft? https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/kostrad/mindre-sukker-til-hverdags/ Et høyt inntak av sukker øker risikoen for vektøkning, overvekt og fedme. Dette gir igjen økt risiko for type 2-diabetes og noen former for kreft. Anonymkode: 43875...af6 5 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #16 Skrevet 17. oktober 2022 Akryl skrev (2 minutter siden): Jeg snakker om at alkohol gir kreft. Helt unødvendig å drikke. Sier norske myndigheter at smågodt gir kreft? Hva er smågodt nødvendig for? Og du spiser det jo selv om det er helt unødvendig og ikke bra for deg Helsedirektoratet sier i sine kostråd at man skal unngå mat og drikke med mye sukker til hverdags. Mye sukker kan føre til overvekt som igjen betydelig øker kreftrisiko. Overvekt gir også betydelig økt risiko for hjerte-karsykdom. Igjen ligger giften i mengden. Jeg skjønner at du er fast bestemt på at alkohol er utrolig farlig og unødvendig, men det er mye vi inntar her i livet som ikke er nødvendig for vår overlevelse, og en enhet alkohol i uka er nok mye mindre farlig enn godteri og sukkersaft eller sukkerbrus hver dag. Anonymkode: 6fd76...226 11 1
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #17 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/kostrad/mindre-sukker-til-hverdags/ Et høyt inntak av sukker øker risikoen for vektøkning, overvekt og fedme. Dette gir igjen økt risiko for type 2-diabetes og noen former for kreft. Anonymkode: 43875...af6 Til og med litt alkohol gir kreft, akkurat som røyking.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #18 Skrevet 17. oktober 2022 Alle får kreft bare du lever lenge nok. Slutt å gjør verden til et negativt sted. Anonymkode: 30dbd...b70 6
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter #19 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle får kreft bare du lever lenge nok. Slutt å gjør verden til et negativt sted. Anonymkode: 30dbd...b70 Du vet ikke hvor ille det er å få kreft, og rart du vil ikke beskytte dine barn mot dette.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #20 Skrevet 17. oktober 2022 Akryl skrev (1 minutt siden): Til og med litt alkohol gir kreft, akkurat som røyking. Nei, dette er ikke riktig. Økt risiko er ikke det samme som at alle får kreft. Anonymkode: 6fd76...226 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå