Cuba Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Fins det noen i hele verden som har fått mensen selv om man er gravid? Evnt. hvorfor ikke? Hva om man blir gravid rett før mensen, og kroppen ikke reagrerer såpass fort at mensen ikke uteblir..? Har jo liksom hørt om de som har hatt det, men vet ikke helt om det stemmer.. Tror vel egentlig ikke det men..
Gjest Gjest_Kaja_* Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Det er mange som har småblødninger innimellom mens de er gravide, uten at man finner noen bestemt årsak annet enn at det kommer fra slimhinnene i skjeden. Men er du gravid ville jeg likevel fått tatt en sjekk, blødninger senere i svangerskapet kan komme fra morkaken og være farlige for barnet. Men du kan godt være gravid selv om du blør litt, ja.
Gjest Aria Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Jeg har aldri vært gravid, men jeg kjenner/ har hørt om jenter som har hatt mensen selv om det viste seg senere at de var gravide.. Så ja, det er mulig!
Malama Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Vel, ikke MENSEN, men en blødning i den tiden man forventer mensen kan man få selv om man blir gravid. Men... du blir ikke "gravid rett før mensen sånn at kroppen ikke rekker å reagere". For å bli gravid er det ikke nok me sædceller inni deg, der må være et egg også. Og egg slippes ikke løs inni der sånn vilkårlig i syklusen. Det er ikke slik at vi kan vite på forhånd hvor lenge etter mensen egget kommer, men vi kan vite hvor lenge etter eggløsningen mensen kommer. Denne perioden er meget stabil for en kvinne fra syklus til syklus. Den kan variere ganske mye fra kvinne til kvinne, men er stabil for en kvinne. (I snitt er den 14 dager, for de fleste mellom 12 og 16, men alt fra ti til atten er innenfor normalen) Og og det er bare når du har eggløsning du kan bli gravid. Du kan bli gravid av sex inntil 5 dager før el, men egget lever bare i 24 timer, så etter det er du ikke lenger fruktbar. Egget fester seg ikke før 5-7 dager sånn ca etter eggløsningen, og innen det har skjedd aner ikke kroppen din at du er gravid heller, for den saks skyld. Dersom man har en syklus som normalt varer i 28 dager, men eggløsningn en gang blir forsinket slik at eggløsningen ikke finner sted før dag 26, så kommer ikke mensen den 28. dagen, men den blir like mye forsinka som eggløsningen ble. Derfor er den "ble gravid rett før mensen, men kroppen rakk ikke reagere sånn at mensen uteble" teknisk umulig. Men altså: Det er mulig å ha en blødning omtrent da man ventet mensen og likevel være gravid. Noen kvinner har faktsik slike blødninger de første 2-3 første månendee av svangerskapet, uten at det er noe galt, men det er ikke vanlig da. Endret 2. desember 2005 av Malama
Cuba Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2005 Vel, ikke MENSEN, men en blødning i den tiden man forventer mensen kan man få selv om man blir gravid. Men... du blir ikke "gravid rett før mensen sånn at kroppen ikke rekker å reagere". For å bli gravid er det ikke nok me sædceller inni deg, der må være et egg også. Og egg slippes ikke løs inni der sånn vilkårlig i syklusen. Det er ikke slik at vi kan vite på forhånd hvor lenge etter mensen egget kommer, men vi kan vite hvor lenge etter eggløsningen mensen kommer. Denne perioden er meget stabil for en kvinne fra syklus til syklus. Den kan variere ganske mye fra kvinne til kvinne, men er stabil for en kvinne. (I snitt er den 14 dager, for de fleste mellom 12 og 16, men alt fra ti til atten er innenfor normalen) Og og det er bare når du har eggløsning du kan bli gravid. Du kan bli gravid av sex inntil 5 dager før el, men egget lever bare i 24 timer, så etter det er du ikke lenger fruktbar. Egget fester seg ikke før 5-7 dager sånn ca etter eggløsningen, og innen det har skjedd aner ikke kroppen din at du er gravid heller, for den saks skyld. Dersom man har en syklus som normalt varer i 28 dager, men eggløsningn en gang blir forsinket slik at eggløsningen ikke finner sted før dag 26, så kommer ikke mensen den 28. dagen, men den blir like mye forsinka som eggløsningen ble. Derfor er den "ble gravid rett før mensen, men kroppen rakk ikke reagere sånn at mensen uteble" teknisk umulig. Men altså: Det er mulig å ha en blødning omtrent da man ventet mensen og likevel være gravid. Noen kvinner har faktsik slike blødninger de første 2-3 første månendee av svangerskapet, uten at det er noe galt, men det er ikke vanlig da. ← Takk for svar! Var egentlig som jeg trodde! Var bare ikke 100% sikker på at man KUN kunne bli gravid når man hadde eggløsning.. egentlig, om jeg tenker meg om er det jo ganske logisk.. Men hva er grunnen til at noen har blødninger når de egentlig skulle ha mensen da? er det for at det er en vane for kroppen bare? den er vel uansett ikke lik vanlig mensen?
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 Brunlig blødning er ganske vanlig for mange å ha under svangerskapet... Men skulle det vise seg å være friskt blod som kommer bør man være mere obs..
Gjest Tilje:) Skrevet 19. september 2009 #7 Skrevet 19. september 2009 Brunlig blødning er ganske vanlig for mange å ha under svangerskapet... Men skulle det vise seg å være friskt blod som kommer bør man være mere obs.. Hei:) Jeg har gått på p-pillere nå i et år. I forrige uke hadde jeg sex. På tirsdag var mensen min akkurat ferdig, og jeg begynte på et nytt brett. Og på torsdag hadde jeg sex.. Forrige gang jeg var gravid merket jeg det fort, at jeg ble sulten osv. Så har vært det de siste to dagene, og fort sliten. Så slutta jeg på pillene på søndag for å sjekke om jeg fikk mens, og joda, den var brun, og jeg blødde bare en flekk så var det over.. . Er jeg gravid da?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2009 #8 Skrevet 19. september 2009 Hei:) Jeg har gått på p-pillere nå i et år. I forrige uke hadde jeg sex. På tirsdag var mensen min akkurat ferdig, og jeg begynte på et nytt brett. Og på torsdag hadde jeg sex.. Forrige gang jeg var gravid merket jeg det fort, at jeg ble sulten osv. Så har vært det de siste to dagene, og fort sliten. Så slutta jeg på pillene på søndag for å sjekke om jeg fikk mens, og joda, den var brun, og jeg blødde bare en flekk så var det over.. . Er jeg gravid da? Det er minimale sjanser for at du er gravid, men kun en test kan gi deg ett helt sikkert svar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå