AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg la inn silikon for 15 år siden etter et par barn. Den gangen la jeg inn 250 gram. Med alderen og flere barn var det på tide å bytte ut innplatene. Jeg såg fort etter operasjon at det ene brystet så rart ut. Tenkte det fine som er større var ekstra håvent og at de ble mer like etter hvert. Det er enda større forskjell nå og det henger en del og sklir liksom ut til ene sida😌 Det er ikke finere eller bedre enn det var før. Det største er også mye høyere. Noen som har erfaring med dette? Kommer vel ingen vei med å klage heller? 😌 Det kostet meg 53.000! Anonymkode: 574c6...527
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Har du oppfølgingskontroll planlagt? Jeg ville tatt kontakt med de dom opererte deg. Anonymkode: 41fb1...c60 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du oppfølgingskontroll planlagt? Jeg ville tatt kontakt med de dom opererte deg. Anonymkode: 41fb1...c60 Jeg sa i fra på første kontroll, men nå er de som sagt enda mer ulike. Jeg skal på en kontroll til om 2 uker. Frykter de sier at det er sånnt som skjer.. Anonymkode: 574c6...527
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Du gir beskjed om det til kirurgen. Du har kjøpt en vare og ikke fått det du betalte for. Kjøper man en farge-tv så ville man klaget hvis TV-en kun viste svart-hvitt. Anonymkode: 5348b...8c8 6 2
frk.Sanna Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du gir beskjed om det til kirurgen. Du har kjøpt en vare og ikke fått det du betalte for. Kjøper man en farge-tv så ville man klaget hvis TV-en kun viste svart-hvitt. Anonymkode: 5348b...8c8 Tipper de sier at de ikke kan garantere for likt resultat? 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 Hvis det er avvik utover hva som er normalt å forvente, så kan det være grunnlag for «reklamasjon», dvs nytt inngrep for å korrigere. Hvilket resultat som kan forventes vil dog variere ut i fra forutsetningene til den enkelte person, så hvorvidt ditt avvik er unormalt er umulig å uttale seg om for noen uten fagkunnskap. Det er uansett viktig at du tar det opp med klinikken slik at det blir protokollført. Det kan også være lurt å få en second opinion enten fra andre kirurger ved klinikken - eller enda bedre - en kirurg uten noen tilknytning til stedet som foretok operasjonen. Ved sistnevnte er det sikkert lurt å få sendt over infoen klinikken har på casen fin også, som en del av et vurderingsgrunnlag. Anonymkode: 76842...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 Hvis det du har kjøpt avviker stort fra det du har fått, har du en mangel som du har både klage- og hevingsrett på. Jeg fikk symmastia etter en operasjon, klagde på det som en mangel og fikk dekket re-operasjon hvor de la innleggene under muskel istedenfor. Anonymkode: ad5f1...243 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du gir beskjed om det til kirurgen. Du har kjøpt en vare og ikke fått det du betalte for. Kjøper man en farge-tv så ville man klaget hvis TV-en kun viste svart-hvitt. Anonymkode: 5348b...8c8 Elendig sammenligning. Alle mennesker har anatomiske ulikheter, og hvilket resultat man kan forvente vil derfor variere fra person til person. Spørsmålet her er om avviket er så stort at det gir grunnlag til å klage (reklamere), eller om det rett og slett er innenfor den variasjonen man må forvente. Anonymkode: 76842...9ff 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 Dette kan du klage på. De må rette opp feilen. Ta kontakt med forbrukerådet og hør med de og. Anonymkode: f9adb...720
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Elendig sammenligning. Alle mennesker har anatomiske ulikheter, og hvilket resultat man kan forvente vil derfor variere fra person til person. Spørsmålet her er om avviket er så stort at det gir grunnlag til å klage (reklamere), eller om det rett og slett er innenfor den variasjonen man må forvente. Anonymkode: 76842...9ff Ingen som går gjennom en brystoperasjon forventer at brystene skal få forskjellig form og plassering. Synes ikke det var så dumt å sammenligne resultatet til ts med en svart-hvitt-tv. Anonymkode: ad5f1...243 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Skrevet 17. oktober 2022 Hva har byggevarer i kroppen å gjøre til å begynne med? Kroppens naturlige innhold kan vanskelig erstattes på en god måte. Anonymkode: c96c8...158 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #12 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis det du har kjøpt avviker stort fra det du har fått, har du en mangel som du har både klage- og hevingsrett på. Jeg fikk symmastia etter en operasjon, klagde på det som en mangel og fikk dekket re-operasjon hvor de la innleggene under muskel istedenfor. Anonymkode: ad5f1...243 Hvordan så dine ut før du fikk ny operasjon? Anonymkode: 574c6...527
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #13 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 17.10.2022 den 23.10): Hvordan så dine ut før du fikk ny operasjon? Anonymkode: 574c6...527 Huden mellom brystene løftet seg opp, fordi jeg hadde for små bryster i utgangspunktet. Så det så ut som jeg hadde én svær pupp. Man så det ikke så godt så lenge jeg brukte undertøy som separerte dem, men så veldig rart ut når jeg lå på siden eller brukte sportsbh. Anonymkode: ad5f1...243
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #14 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Huden mellom brystene løftet seg opp, fordi jeg hadde for små bryster i utgangspunktet. Så det så ut som jeg hadde én svær pupp. Man så det ikke så godt så lenge jeg brukte undertøy som separerte dem, men så veldig rart ut når jeg lå på siden eller brukte sportsbh. Anonymkode: ad5f1...243 Bra du fikk det dekket. Jeg har merket nå at det ene brystet føles ruglete ut også. De burde operert under muskel og sikkert mer fastere proteser🙄 Anonymkode: 574c6...527
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Skrevet 19. oktober 2022 Man har vel ikke så mye man kan klage på når set har gått hele 15 år, Og du har hatt flere graviditeter? Det er jo i utgangspunktet anbefalt å vente med silikon til man har fått de barna man skal ha og til man er på en stabil vekt. Jeg opererte også i 2012, så 10 år nå. Brystene der selvsagt annerledes ut nå enn når de var «ferske». Men de ser fortsatt bra ut, men de ser mye mer naturlige ut 😉 Jeg skal ha baby igjen nå, og har allerede begynt å spare til ny operasjon etter den ammeperioden er over. 🙄 Vekta er jo 15 kg høyere nå enn da også, så ting skjer jo.. Anonymkode: 392cb...0e6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Skrevet 19. oktober 2022 15 år siden? Kroppen forandrer seg, du må vel ta ny operasjon om det trengs? Anonymkode: bd93d...db3
Sunshineyellow Skrevet 19. oktober 2022 #17 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg tolker det som at hun har operert inn nye nå. Var det forskjell tidligere? Du og kirurgen burde ha snakket om det burde vært lagt inn mer i den ene. 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Skrevet 19. oktober 2022 Hadde nok tatt en prat med kirugen, at de ikke er identiske kan jo skje naturlig og, men vet ikke hvor forskjellige de er, men har sett litt på botched Anonymkode: 62355...e90
Motelvibes Skrevet 19. oktober 2022 #19 Skrevet 19. oktober 2022 Du vet vel at silikon er «ferskvare» og bør byttes ut minst hvert tiende år? Jeg ville ha fjerna de jeg da, men har ikke ville tatt i utgangspunktet. Blir så enormt mye større enn det som er naturlig.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Skrevet 19. oktober 2022 Sunshineyellow skrev (4 timer siden): Jeg tolker det som at hun har operert inn nye nå. Var det forskjell tidligere? Du og kirurgen burde ha snakket om det burde vært lagt inn mer i den ene. Ja, beklager. Leste for fort. Ville definitivt tatt en prat med kirurgen om resultatet om det er så stor forskjell. Anonymkode: bd93d...db3 1
Anbefalte innlegg