AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Hva skal jeg gjøre for å unngå å la andres meninger påvirke meg ? Jeg vet selv at jeg er uenig i det som blir sagt og at jeg ikke trenger å bry meg om det som den andre sier. Men likevel klarer jeg ikke glemme det, jeg blir irritert og føler ett behov for å ta igjen, få personen til å endre meningen sin igjen og si at den ikke mente det. Jeg klarer ikke glemme det, selv om det er en ny dag. Feks så sa en giftig person en frekk kommentar til meg «Du er bare alene du, og har ikke noen» Jeg trives som singel, har vært singel i 8 måneder og stortrives som det, jeg er også veldig glad i alenetid og mine hobbyer. Jeg syns det er en positiv ting og jeg er stolt av at jeg har sen egenskapen. Men likevel irriterer den kommentaren meg, jeg har ett behov for å gå tilbake til den personen og spørre rett ut «Hva var det du mente med den kommentaren du sa egentlig? Fordi du ikke klarer deg alene og er avhengig av en mann og folk for å ha det bra, så trenger du ikke trakke på andre som faktisk klarer seg fint alene» Men jeg ønsker ikke lage noe stor greie, jeg vil bare riste på hode og tørke det av meg med en gang, le av det også gå videre. For jeg er fornøyd med sånn som jeg har det, jeg trives slik, men likevel så er det akkurat som om noe sier at jeg ikke skal høre på hva jeg syns, at set er andres meninger som bestemmer. Håper så masse at noen forstår det jeg sier og kan gi meg råd om hva jeg skal gjøre for å høre på meg selv og ikke bli påvirket av hva andre sier. For logikken min vet at andres meninger ikke betyr noe, men følelsen er det og plager meg. Eksempel på andre kommenterer: «Du burde heller gått opp det fjellet, for det er nærmere» «Du trengte ikke kjøpe deg nye sko, du har jo alt for mange» «Du burde spise før klokken 22:00, du spiser veldig rare tidspunkt» « trener du så seint? Haha, nei jeg skal ikke kommentere» Hvordan skal jeg la disse kommenterende gå inn det ene øret og ut det andre? Jeg klarer det ikke, jeg vil gå tilbake og diskutere det og få dem til å endre mening ellers så vil jeg si masse stygge ting tilbake. Så føler jeg meg bra igjen..:: Men jeg vil heller høre på min stemme og gå videre, jeg vil tenke «Jeg mener dette og det er min mening som betyr noe for meg, hva andre mener og sier, det betyr ikke noenting for meg, deres problem, ikke mitt» Hvordan gå videre og glemme sånne kommenterer ?? 😣😣😫😫 Anonymkode: 0b135...34b
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Folk som kommer med slike kommentarer har det ikke helt ok med seg selv og har et behov for å tråkke ned andre og påpeke andres feil. Det er i utgangspunktet deres problem som egentlig ikke har noe med deg å gjøre. De er garantert slik med andre også. Når man forstår dette går ikke slike kommentarer inn på en lengre. Anonymkode: 2cb3e...911
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg har i perioder vært i liknende situasjoner. Etter å ha tenkt litt over dette så ønsker jeg egentlig ikke å slutte og reagere på frekke eller giftige kommentarer. Om jeg ikke hadde reagert lenger når noen var ufine mot meg, da tror jeg noe inni meg må ha blitt ødelagt. Jeg tenker at det er en sunn og normal reaksjon å bli litt irritert i sånne situasjoner. Anonymkode: df62a...012
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skal jeg gjøre for å unngå å la andres meninger påvirke meg ? Anonymkode: 0b135...34b Hvorfor/hvordan oppstår disse situasjonene hvor folk kommenterer på hvilket fjell du burde gått opp, når du spiser, osv.? Fordi hvis du virkelig ikke bryr deg om hva andre tenker, så slutt å broadcaste hva du foretar deg. Bare gjør det og hold kjeft, likesom. Anonymkode: d5c85...d34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå