Gå til innhold

Hva verdsetter arbeidsgiveren mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg som person? Eller det jeg kan bidra med(kompetanse)? 

Anonymkode: 1a20e...b72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du kan bidra med som kompetanse og arbeidskraft. Jobben bryr seg sjelden om deg som person. Enkeltpersoner på jobben kan bry seg om deg som person.

Anonymkode: 47a4d...b54

• Liker 3
Skrevet

Det du bidrar med iform av inntjening, enten direkte eller indirekte. Funksjonær eller operatør

Så er det forskjell på ambisjoner til bedriftene også, noen trives veldig godt med stabilt resultat og omsetning. Andre jager etter høyere tall hvert år 

Anonymkode: 65361...e2f

Skrevet

Det viktigste for arbeidsgiver er at du er en kompetent, lojal og pliktoppfyllende arbeidstaker. Det hjelper ikke for arbeidstaker om du er aldri så søt og hyggelig type, hvis du ikke utfører jobben din på en tilfredsstillende måte. For venner derimot er det av størst betydning hvordan du er som person. 

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis driter arbeidsgiveren i deg, og du hadde nok blitt byttet ut på flekken om en robot eller et dataprogram kunne gjort samme jobben.

Anonymkode: 5a31a...a38

• Liker 4
Skrevet

At arbeidsgiveren ikke taper penger på deg 👍 Alt annet bryr de seg ikke om.

Anonymkode: 05560...44e

• Liker 5
Skrevet

Det kommer jo HELT an på hva du skal jobbe med...

Det er litt forskjell på å være adm. dir i Norsk Hydro, og på å stå i kassa i kantina.

• Liker 2
Skrevet

At arbeidsgiver ikke skal bruke penger på deg. Du holder kjeft når sjefen har en dårlig dag. Og du åpner kun kjeften hvis sjefen vil du skal!

Jepp, finnes ræva arbeidsgivere!!

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvor du jobber.

Jobber du i en liten, selvstendig bedrift, så vil inntjening være alfa og omega. Din arbeidsgiver har mer enn nok med å holde hodet over vannet, og ditt bidrag til det er det viktigste.

Jobber du i en større bedrift der din leder er innsatt daglig leder, så vil det ikke hvilke like mye på inntjening. Din leder har neppe eierandel i bedriften, dere er flere som drar lasset uansett, og dere har kanskje en HR-avdeling som sørger for god kompetansedekning. Lederen din vil være like opptatt av at du fungerer godt i arbeidsmiljøet.

Jobber du i det offentlige (og er fast ansatt) spiller strengt tatt hverken din inntjeningsevne eller personlighet. Ledelsen har ikke et ordentlig forhold til profitt og du er nærmest umulig å si opp uansett. 

• Liker 1
Skrevet

At du jobber hardt, tjener penger og aldri kritiserer noe.

Anonymkode: 5f26c...a84

Skrevet

Det du kan bidra med - det er det de har ansatt deg og betaler deg for. Har du en håndverker som jobber hjemme hos deg, er vel kompetansen og arbeidsinnsatsen det du er opptatt av?

• Liker 1
Skrevet

Det du kan bidra med profesjonelt OG at du gjør det lett å være sjef.

Det er sjelden nok å være fantastisk til det du gjør hvis du samtidig er ofte borte (syk eller av andre grunner), lager dårlig stemning blant kollegene, maser på sjefen om bagateller hele tiden og i tillegg fornærmer kundene. Da tror jeg de fleste ledere heller ville ha hatt en som er ok i jobben sin, kommer på jobb når han/hun skal, er venner med kollegene, har sosiale antenner i kommunikasjon med sjefen (og andre) og er godt likt blant kundene.

Skrevet
Lønnesirup01 skrev (2 timer siden):

Det kommer helt an på hvor du jobber.

Jobber du i en liten, selvstendig bedrift, så vil inntjening være alfa og omega. Din arbeidsgiver har mer enn nok med å holde hodet over vannet, og ditt bidrag til det er det viktigste.

Jobber du i en større bedrift der din leder er innsatt daglig leder, så vil det ikke hvilke like mye på inntjening. Din leder har neppe eierandel i bedriften, dere er flere som drar lasset uansett, og dere har kanskje en HR-avdeling som sørger for god kompetansedekning. Lederen din vil være like opptatt av at du fungerer godt i arbeidsmiljøet.

Jobber du i det offentlige (og er fast ansatt) spiller strengt tatt hverken din inntjeningsevne eller personlighet. Ledelsen har ikke et ordentlig forhold til profitt og du er nærmest umulig å si opp uansett. 

Min erfaring med HR avdelinger er at de stort sett er ganske ubrukelige og skal alltid ha "nye og spennende ideer". Det som irriterer meg mest er når en slik person er med på jobbintervjuer og attpåtil leder intervjuet som er innafor noe helt annet enn HR som fagområde. 

Anonymkode: abe7a...ff6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min erfaring med HR avdelinger er at de stort sett er ganske ubrukelige og skal alltid ha "nye og spennende ideer". Det som irriterer meg mest er når en slik person er med på jobbintervjuer og attpåtil leder intervjuet som er innafor noe helt annet enn HR som fagområde. 

Anonymkode: abe7a...ff6

HR er jo bare en form for støtte til organisasjonen, når det gjelder jobber er det alltid personallederen man skal jobbe med som tar avgjørelsen til slutt. Jeg er personalleder og ville aldri brukt HR i en rekrutteringsprosess med mindre det er nødvendig eller omfattende prosess, for jeg kan jobben best og vet hvem som kan passe inn i jobben best. + at jeg er utdannet til å drive profesjonell rekruttering. HR har også andre oppgaver som er viktigere enn rekruttering. Jeg tenker at personalledere har nok kompetanse til å drive rekrutteringen selv uten noe støtte fra HR.    

Anonymkode: 1a20e...b72

Skrevet

Når jeg ansetter er personligheten det viktigste, jeg kan alltids lære og kurse et menneske, men å endre noen er vanskelig. 

Jeg er opptatt av vedkommende skal gli inn i arbeidsmiljøet og tilføre noe positivt. Jeg har sett mange kyniske mennesker i løpet av min karriere (både ledere og vanlige ansatte). Som baksnakker, trykker andre ned, stjeler andre sin ære og gjør ufine ting for å heve seg selv. Slike mennesker skal ikke inn i teamet mitt... 

Folk skal løfte hverandre opp, gi en klapp på skulderen og være rause. Selvsagt må vedkommende være faglig kvalifisert, men personlige trekk henger veldig høyt. For jeg bryr meg faktisk om at folk skal ha det bra på jobb, og det er nesten umulig å ha et godt arbeidsmiljø når noen i staben (ledere eller normale ansatte) er giftige. 

Anonymkode: ed662...6a2

Skrevet

På overordnet nivå så bryr nok arbeidsgiver seg til syvende og sist mest om hva du kan tilby av inntjening og kompetanse.

Men en god arbeidsgiver ser også verdien av å bry seg om deg som person. De forstår at hvis de skal ha motiverte, engasjerte, erfarne og lojale medarbeidere som blir værende for å utvikle bedriften videre, så må de også tilby et attraktivt miljø, utviklingsmuligheter osv, og gi deg som person en grunn til å bli værende. Det kan være dyrt å erstatte dyktige medarbeidere som forsvinner fordi de ikke tar vare på dem som mennesker. Så disse sakene henger nok tett sammen.

Men til syvende og sist så handler alt om penger, og lojaliteten varer nok bare sålenge arbeidsgiver har en nytte med deg. Skulle du bli utsatt for en ulykke hvor du f.eks. mister delvis evne til å produsere, så er det ingen som ser på tiden som er tilbakelagt. Der går nok skillet. Der du kan forvente at venner, familie og partner stiller opp og bryr seg om deg som person, så vil nok arbeidsgiver kun se på det fra et pengeperspektiv.

Anonymkode: fc8be...439

Skrevet

Av rene egenskaper setter jeg mest pris på pålitelighet. Jeg har en jobb som innebærer mye tenking og overordnet ansvar, folk som får en oppgave og bare glemmer at de skal gjøre den er en belastning. Jeg vet jo hvem de er, men det blir liksom enda en ting å følge med på. De som bare gjør det de skal og sier ifra når de står fast - nydelig!

Anonymkode: 2fd72...246

Skrevet

At du bedrar med mest mulig. Det gjør du hvis du har god og riktig kompetanse, og samarbeider godt med resten av kollegiet. Det hjelper ikke å være himla flink hvis du er en drittsekk som fører til uggen stemning og at alle blir mindre produktive.

Anonymkode: d7037...c01

Skrevet

At du inntjener mest mulig penger for firmaet, at DU er minst mulig kostnad som ansatt. At du holder kjeften din, ikke klager om noe som helst.

Dette er det eneste en arbeidsgiver bryr seg om, de driter i deg 100% som menneske. Uansett, alltid.

Handler kun om tallene! På tide at folk våkner opp, slutter å gi det lille ekstra. Om alle gjør det...så finnes det ikke noen slaver som gir det lille ekstra lenger.

Anonymkode: 45e97...83b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...