AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 På grunn av store blødninger og smerter med kobber, gikk jeg med på å sette inn hormonspiral- Har migrene og går på to forebyggende medisiner. Tiden før hormonspiralen hadde jeg null migrene, men rett etter har det økt igjen, og nå har det gått tre uker. Jeg er ikke særlig glad for det. Noen som har erfaringer med ikke-hormonell migrene og spiral å dele? Ble dere verre og så bedre? Eller ble dere bare verre og bedret seg ikke? Hvis det ikke bedre seg, er jeg ikke interessert i å ha den, men om det går seg til, så kan jeg klare å holde ut litt til, dog ikke for lenge. Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Du bør vente og se i 2-3 mnd da det kan stabilisere seg. Anonymkode: 0ebbe...1e5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du bør vente og se i 2-3 mnd da det kan stabilisere seg. Anonymkode: 0ebbe...1e5 Har du migrene? Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-9222?source=relisdb Anonymkode: 3b06b...05c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://relis.no/sporsmal_og_svar/6-9222?source=relisdb Anonymkode: 3b06b...05c Jeg har konsultert gynekolog og nevrolog og gitt det en sjanse. Det jeg spør etter, er andres erfaringer. Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du migrene? Anonymkode: 3fef4...ce1 Ja. Anonymkode: 0ebbe...1e5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har konsultert gynekolog og nevrolog og gitt det en sjanse. Det jeg spør etter, er andres erfaringer. Anonymkode: 3fef4...ce1 Ja, det skjønner jeg. Jeg linket jo til en annens erfaring 🙄 Selv tør jeg ikke prøve hormonspiral for jeg tåler ingenting annet så jeg gidder hvert fall ikke betale i dyre dommer for noe jeg garantert må ta ut etter kort tid fordi det gir mer migrene. Anonymkode: 3b06b...05c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 Har ikke spiral, men p-piller med gestagen (som også er i spiral). Opplevde økende migrene i starten, en periode hver dag. Dette avtok noe etterhvert. Forskjellen med og uten prevensjon, for min del, er at migrenen trigges lettere med prevensjon enn uten, og jeg hadde flere anfall per uke. Måtte også endre anfallsmedisiner etter jeg begynte med prevensjon, da den forrige mistet effekt. Hadde fortsatt hyppige anfall etter dette, men det har bedret seg betraktelig etter jeg begynte med forebyggende 👍🏼 Anonymkode: b1207...68f 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja. Anonymkode: 0ebbe...1e5 Og har du noen erfaring du vil dele? Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og har du noen erfaring du vil dele? Anonymkode: 3fef4...ce1 Jeg skreiv jo at det kan gå seg til? Du oppleves som veldig aggressiv i alle dine svar her. Så du får bare ha en god kveld videre. Gidder ikke bruke tid på surkjerringer. Anonymkode: 0ebbe...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke spiral, men p-piller med gestagen (som også er i spiral). Opplevde økende migrene i starten, en periode hver dag. Dette avtok noe etterhvert. Forskjellen med og uten prevensjon, for min del, er at migrenen trigges lettere med prevensjon enn uten, og jeg hadde flere anfall per uke. Måtte også endre anfallsmedisiner etter jeg begynte med prevensjon, da den forrige mistet effekt. Hadde fortsatt hyppige anfall etter dette, men det har bedret seg betraktelig etter jeg begynte med forebyggende 👍🏼 Anonymkode: b1207...68f Takk for svar. Men begynte du med forebyggende etter du begynte med gestagenprevensjon? Jeg har allerede hatt et helvete i år med masse sykemelding og er nå på to stk forebyggende medisiner som endelig ser ut til fungere fint. Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #12 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skreiv jo at det kan gå seg til? Du oppleves som veldig aggressiv i alle dine svar her. Så du får bare ha en god kveld videre. Gidder ikke bruke tid på surkjerringer. Anonymkode: 0ebbe...1e5 Ha det riktig så bra du! Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #13 Skrevet 17. oktober 2022 Nevrologen sier til meg at jeg må prøve medisiner i 3 mnd for å kunne si om dem fungerer som ønsket. Det samme vil jeg anbefale deg å gjøre. Ja, det er jævlig å ha mye migrene. Men hva om du går glipp av det som faktisk kan hjelpe deg fordi du er utålmodig. Ikke prøv deg på at jeg ikke har ille nok migrene. I dag er den 8 dagen på rad jeg har sterke anfall. Anonymkode: 97930...e84
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #14 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nevrologen sier til meg at jeg må prøve medisiner i 3 mnd for å kunne si om dem fungerer som ønsket. Det samme vil jeg anbefale deg å gjøre. Ja, det er jævlig å ha mye migrene. Men hva om du går glipp av det som faktisk kan hjelpe deg fordi du er utålmodig. Ikke prøv deg på at jeg ikke har ille nok migrene. I dag er den 8 dagen på rad jeg har sterke anfall. Anonymkode: 97930...e84 Medisiner er én ting. Spiral er noe annet. Det er ikke behandling for migrene, den kan i verste fall forverre den. Å ikke forverre migrenen er overordnet alt annet. Igjen - så spør jeg etter erfaringer andre har. Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #15 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Medisiner er én ting. Spiral er noe annet. Det er ikke behandling for migrene, den kan i verste fall forverre den. Å ikke forverre migrenen er overordnet alt annet. Igjen - så spør jeg etter erfaringer andre har. Anonymkode: 3fef4...ce1 Vedkommende sier det samme som ca alle leger og nevrologer som skriver ut medisin som skal virke forebyggende for migrene. Jeg har fått utskrevet hormonprevensjon som forebyggende for migrene. Svaret er alltid det samme. Brukt preparatet i minst tre måneder for å se om det stabiliserer seg og bivirkningene blir mindre. Bivirkningen det er snakk om her er mer migrene. Jeg har fått medisiner mot epilepsi, depresjon, prevensjon, høyt blodtrykk og sikkert et par andre greier som forebyggende medisin for migrene. Alltid så er beskjeden, bruk det i minst tre måneder for å se om bivirkningene avtar og det stabiliserer seg. Å si at man må bruke det i tre måneder for å se om det stabiliserer seg er en erfaring. Vedkommende du siterer kommer med en erfaring. Jeg vet ikke helt hvor mye mindre teskje jeg kan gi deg denne informasjonen med. Selv om ikke du har fått skrevet ut hormonprevensjon som migreneforebyggende så finnes de som får det. Og samme råd og erfaring gjelder uavhengig av årsaken til at du har fått preparatet på resept. Anonymkode: 3b06b...05c 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #16 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg spør etter andres erfaringer her på kg og migrene og spiral. Er det så jævla vanskelig å forstå. Ikke råd om at jeg bør vente i minst tre måneder. Anonymkode: 3fef4...ce1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #17 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spør etter andres erfaringer her på kg og migrene og spiral. Er det så jævla vanskelig å forstå. Ikke råd om at jeg bør vente i minst tre måneder. Anonymkode: 3fef4...ce1 Men det er jo en erfaring! For å forklare enda mer dyptgående. Bivirkningen din, som her er mer migrene, kan bli mindre dersom du venter i tre måneder. Siden vedkommende kom med det rådet så er det rimelig å anta at hun har gjort seg den erfaringen selv. Ser du? Du har fått en annens erfaring om det du spør om. Anonymkode: 3b06b...05c 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 Takk til AB...68f som faktisk svarte på det jeg spurte etter! Anonymkode: 3fef4...ce1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå