AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg er en 30 år gammel kvinne som har startet i ny jobb og trenger tips til fine kontorklær og sko. Ønsker å være pent kledd, men ikke stivpyntet. Klærne må også være behagelig å sitte i og gjerne i gode stoffer. Synes merkelig nok at det er litt ubehagelig å sitte en hel dag i skjørt og strømpebukse. Det føles så «hardt ut» på et vis, men tar gjerne i mot forslag på skjørt og kjoler også. Liker bukser med høyt liv og rette/ litt vide ben. Gjerne med en synlig knapp i midten, men sliter med å finne noen jeg liker på nett. Synes disse (https://www.zalando.no/jdy-jdygeggo-new-long-pant-bukse-black-iris-jy121a06d-k12.html var fine i fasongen, men likte ikke strikken bak og stoffet av polyester. Samme med disse: https://www.zalando.no/jdy-jdygeggo-mia-long-check-pant-bukse-cobblestone-jy121a08b-c11.html . Er på utkikk etter pene sko og støvletter som passer til kontorklær. Per nå bruker jeg mest hvite joggesko, men skulle gjerne hatt et litt mer passende alternativ til kontoret. Uten høye hæler. Send gjerne linker på eksempler, på forhånd takk damer. Anonymkode: e130d...421
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Hvilket kontor er dette da? Forskjell på barnevernkontor og advokatkontor i klesstilen. Anonymkode: 6f5dc...959
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvilket kontor er dette da? Forskjell på barnevernkontor og advokatkontor i klesstilen. Anonymkode: 6f5dc...959 Det er i det private, befinner seg i sjiktet mellom de to du nevnte. Primært mannlige kollegaer så lite inspirasjon å hente fra damer på samme alder. Anonymkode: e130d...421
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Hvor formelt er kleskoden? Er jeans ok? Anonymkode: 23bbb...e21
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er i det private, befinner seg i sjiktet mellom de to du nevnte. Primært mannlige kollegaer så lite inspirasjon å hente fra damer på samme alder. Anonymkode: e130d...421 Sier ikke så mye. De aller fleste kontorjobber i Norge er jo det helt innafor med jeans og joggesko, både offentlig og privat (Kanskje ikke dersom man er leder oppe i systemet). Hvis du vil ha penere klær vil jeg anbefale Tiger og Filippa. Anonymkode: 6f5dc...959 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 https://www.floyd.no/anledninger/jobb Anonymkode: 32902...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Jeg bruker bare jeans. (mykt skjørt eller sommerkjole noen ganger på sommeren) Har egne slippers når jeg går rundt, og ullsokker når jeg sitter. Bruker enten helt vanlig genser, eller singlet/t-skjorte og cardigan. Om jeg har møter med eksterne så tar jeg på joggesko, og tar på en litt penere genser. K36, ingeniør med rene kontoroppgaver. Lederstilling uten personalansvar, for ca 100 ansatte. Anonymkode: c0061...2f8 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Her går det i jeans uten hull, lammeullsgenser og innesko (ikke tøfler). Noen har litt andre bukser og bluser. Vi har ikke kleskoder. Stat Anonymkode: cc048...8f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå