AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg fikk endelig drømmejobben etter mye jobb og studier, og er nå nærmere 30 år. Har utsatt baby veldig lenge med tanke på studier og det å skulle ha alt på stell. Fant ut av graviditet nesten rett etter jobbtilbud, det gikk raskere enn det jeg så for meg, men nå har jeg en ekkel klump i magen. Er nesten så jeg håper at det ikke går veien med graviditeten men det er ikke greit å tenke sånn heller. Når jeg begynner i ny jobb er jeg da i starten av 2 trimester (hvis alt går som det skal), det er fast jobb med prøvetid. Jeg ble jo ansatt basert på kompetanse og ambisjoner. Men nå rekker jeg ikke engang å fullføre prøvetiden før jeg må ut i permisjon. Heldigvis en jobb som kan utføres i mens man er gravid og men herregud da ☹🤮 Noen som har noen positive erfaringer rundt lignende problemstilling? Slik at jeg slipper å grue meg så mye til å fortelle ny arbeidsgiver.. Anonymkode: 7ca7c...4f3
Sofakona Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Fortell til arbeidsgiver. Men vent til etter du har skrevet kontrakt og dermed vente 1 mnd...om dette er drømme jobben bør dette være en snill sjef som ønsker deg lykke til etc:)
esmer Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg vet ikke om det er å utsette baby "veldig lenge" i dagens samfunn om man ikke er 30 år en gang..? Så tror jeg heller ikke babyønsket ditt er så høyt hvis du fortsatt ønsker karriere fremfor baby ref. at du håper du spontanaborterer (!!!)
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Det kommer til å gå kjempefint. Det er helt normalt at kvinner på din alder får barn, og de gleder seg nok til å få deg skikkelig på plass etter permisjon. Gratulerer med drømmejobben ❤️ Anonymkode: 7b98c...155 1
Heisann1234 Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 esmer skrev (11 minutter siden): Jeg vet ikke om det er å utsette baby "veldig lenge" i dagens samfunn om man ikke er 30 år en gang..? Så tror jeg heller ikke babyønsket ditt er så høyt hvis du fortsatt ønsker karriere fremfor baby ref. at du håper du spontanaborterer (!!!) Det var nok sikkert satt på spissen. Tenker du at 35 år er å utsette det lenge nok? 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 Det går fint! Det betyr virkelig ingenting i den store sammenhengen. Det er ditt liv. Flere på min jobb har vært gravide da de startet, det har ikke vært et problem. Anonymkode: 5e8e1...556 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 Fikk drømmejobben selv i fjor i første trimester. Gruet meg i to måneder hver dag til å fortelle. Var på tidlig ultralyd og sjekket at alt stod bra til, så fortalte jeg det i uke 12 + 5 til sjefen, rett før tiltredelse. Han gratulerte og var korrekt. Han sa et godt poeng som var at de hadde jo regnet med det ville bli en graviditet på et tidspunkt når de ansetter en fertil dame i 30-åra. Han sa videre at det kunne hende det ble flere barn på meg i stillingen også. Så jeg sier bare til deg at du ikke skal ha klump i magen, ha dårlig samvittighet etc. Alle vet at kvinner får barn, det er helt naturlig. Og du er ikke uerstattelig på jobb, de fikser en vikar. Men du er uerstattelig hjemme Familie er utroooolig mye viktigere enn jobb. Når jeg ser på den 5 mnd gamle sovende babyen min her, så forstår jeg ikke hvorfor jeg brukte så mye energi på å grue meg til å fortelle. Anonymkode: 79616...468 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 Da er det ikke annet å gjøre enn å signere arbeidsavtalen, vente til du er over 12 uker på vei, og ta en telefon til ny arbeidsgiver for å fortelle det. Lykke til Anonymkode: cf795...415 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 For en bedrift er det pain in the azz. Men for deg så betyr det ingenting for du har loven på din sida. Ikke si noe om det nå, vent til du er ferdig med prøveperioden. Anonymkode: ca89c...bb6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): For en bedrift er det pain in the azz. Men for deg så betyr det ingenting for du har loven på din sida. Ikke si noe om det nå, vent til du er ferdig med prøveperioden. Anonymkode: ca89c...bb6 Når hun har født altså? 😂 Startet i ny jobb i april og ble gravid i juni, har vært sykmeldt fra juli av pga ekstrem svangerskapskvalme. Ikke veldig gøy, men det går fint det også. Sjefen min er veldig hyggelig og positiv rundt det og jeg har bare fått gratulasjoner. Mannen min starter i ny jobb 1 januar og har ikke fortalt enda at han venter og skal i permisjon. Han ønsker å vente til etter ordinær ultralyd slik at vi har endelig termin å forholde oss til. Jobb er faktisk bare jobb, selv om det virker veldig viktig akkurat nå. Livet skjer. Anonymkode: b69d8...259 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 Tusen takk for masse fine svar ❤ Føler meg mer betrygget! Anonymkode: 7ca7c...4f3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 Begynte i ny jobb 1. august og fant ut av graviditet ca samtidig. Fortalte av ulike årsaker tidlig, uke 5-6. Bare positive tilbakemeldinger, selv om jeg skjønner at det er ubeleilig for arbeidsgiver. Menmen, sånn er det noen ganger. Anonymkode: dcc79...782
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 Begynte i ny jobb tidligere i år, og jeg fant ut at jeg var gravid en uke etter jeg hadde signert arbeidsavtalen. Begynte i ny jobb nå jeg var ganske nærme halvveis, fortalte det første dagen til sjefen. Han tok det bare godt og gratulerte meg, og sa samtidig at de har ansatt meg med min kompetanse i langsiktig perspektiv da. Så det var ikke noe stress. Gruet meg unødvendig mye i flere måneder pga det 🤪 men jeg var bestemt på at hadde de tatt det dårlig og uprofesjonelt så er ikke det en arbeidsgiver jeg ville jobbet for, og hadde da funnet meg ny jobb i løpet av permisjonstiden. 😊 Anonymkode: a4a0b...dc6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #14 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg ble ansatt i februar med oppstart i august. To dager etter intervjuet oppdaga jeg at jeg var gravid... Grua meg hele februar, mars, og april før jeg manna meg opp og sa i fra. Og så gikk det fint. Jeg begynte i august og jobba i drøyt to uker før jeg var rett i permisjon. 🤪 Fordelen var at jeg jo var lett å erstatte med en vikar. Jeg satt jo ikke på nøkkelen til hvordan hele bedriften virka akkurat. 😂 Jeg må innrømme at jeg grua meg til å komme tilbake etter permisjonen. Jeg følte jeg hadde noe å bevise. Men det var kun min følelse. Og den var helt tullete. Vi hadde forøvrig nylig inne ei vikar i 6mnd vikariat. Hun var gravid da hun startet, og termin var noen uker etter vikariatslutt. Mot slutten av vikariatet fikk hun tilbud om fast jobb - selv om alle jo visste at hun ble ute en god del måneder. En god arbeidsgiver tenker langsiktig. Anonymkode: fb206...15f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå